عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

خاطره می شود...

به همین سادگی... 

به همین خوشمزگی...      

شاکیم شدید...

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

خوب و عزیزی...

خوب و عزیزی ایران زیبا                   پاینده باشی ای خانه ما 

من دوست هستم با شهرهایت       با کوه و دشتت،با نهرهایت  

خورشید زیبا یک بار دیگر                تابیده از تو، ال... اکبر 

در هرکجایت خون شهیدان              پیوسته جاری ست،ای خاک ایران 

در کوی و کوچه ،در شهرهایت          روییده لاله ،جانم فدایت... 

 

جانم فدایت... جانم فدایت.... 

ایران زیبا .... جانم فدایت....   

  

بعدن نوشت:روح نویسنده جسور و فصیح رمانهای قرن 14 شاد! اسماعیل فصیح واقعن گل کاشتی با "داستان جاوید"،جاویدی که شجاع موند و جاودانه شد... 

"دل کور" رو هم دوس دارم به خاطر "گل مریم" مظلوم و "رسول" ،قربانی خشم،و فنا شده در دست سرنوشت.اصن من عاشق شخصیت و مرام رسولتم تو این داستان! 

آرام بخواب که ما بیداریم...

مادر جان بَبو...

آخه مادر جان!عزیز من! ننه ت خوب! بابای خدا بیامرزت خوب!چرا این پسرتو هی می ندازی تو هچل؟ حتمن با قمه و هوار باید حالیت کنن که این پسر بدبخت فلک زده ت تازه ازدواج کرده،ساعت 9 شب از سرکار اومده خونه،خسه و کوفته س و نا نداره فوت کنه یا پلک بزنه! اونوخ تو نصفه شبی ساعت 12 وسط هفته می زنگی بهش که:بدو بیا این دوس پسر "فٍتنه" خانوم اومده زنگ در خونه منو می زنه!من ازش می ترسم؟ 

بعد پسرت نصفه شبی پاشه بیاد از زور عصبانیت و زنگای وخت و بیوخت تو بزنه شیشه ماشین دوس پسره رو خورد کنه و درگیر بشه و بعدش مجبور شه خسارت بده آخه؟ 

زن حسابی!نمی دونی این جور مواقه باید زنگ بزنی 110؟تقاص این شکایت و شکایت کشی دخترتو اون باید پس بده؟جور دوس پسر بازی نوه ت(فتنه خانوم) رو اون تازه عروست باید بکشه که از ترس دعوا و درگیری اون شب رفته زیر سرُم؟

هر شب یه برنامه براشون می زاری: 

یه شب قلب درد داری!یه شب اثنی عشرت ترکیده!یه شب کبدت اومده پایین!یه شب صفرا ت ریخته تو سُفره!یه شبم که از یه بچه پُرروئه جزغله که دماغشو بگیری نفسش از 5 تا سوراخ می زنه بیرون،می ترسی! 

بابا جان بزار اینا زندگیشونو بکنن!چرا هر روز به هر بهونه ای می کشونیشون تو خونه ت؟یه شب نشُده اینا مث آدم بخوابن! 

اون وختا یادته می گفتی(همه حروفو با کسره بخونین):اینا برن!من راحت شم! یادته می گفتی :می خوام تنها باشم!حوصله شام درس کردن واسه عروسو پسرمو ندارم!با اون نوه قُزمیت و فٍتنه ت هم که تو یه خونه نساختی! فقط مونده بود که پسرتو بندازی وسط معرکه که کتک بخوره،که انداختی به سلامتی!  

بگو همون دخترت که از دوس پسره شکایت کرده ،بیاد پاش واسته!Arabic Veil

من نمی دونم تا کی می خوای به این خنگ بازیات ادامه بدی؟فک نکردی یه وخ  تو دعوا خدای نکرده یه چیز تیز فورو کنن تو تن پسرت و فاتحه؟اونوخ همه تون می رین پی زندگی خودتونو اون عروس بیچاره باید بیوه بشه!!نمی فهمی که!نمی فهمی! 

اون موقه که تو هم سن این عروست بودی ماتحت این دنیا رو پاره کرده بودی از بس مسافرت رفته بودی:مکه،مصر،بُلغارستان،ترکیه،سوریه وُ دریاچه لُختیا Shark Islandوُ جزیره پاچه ورمالیده ها و هزار قبرستون دیگه! 

آخه من به تو چی بگم ؟؟هاین؟یه عمره این مغزو به کار ننداختی که ننداختی!حالام باید چوب تو ... عروس و پسرت بکنی! 

پسنوشت مهم:این پست مخاطب خاص داش!این مادر گرامی نه دونه خانوم منه،نه دونه ابو! یکی هس بالاخره! آشناس!شرمنده که خیلی غُرغُر کردم!

...

جو خفن سنگینه برادر!!.... 

بعدن نوشت: ای ول به این دوس جونای باحالم!! بابا این پست تست بود واسه آپریدر گوگل...خودمونیما! مث اینکه معنا و مفهومی داش خفناااااااا!

روانکاوی...

 این عکس نقاشی دوران طفولیت اینجانب مموی نسل سوخته می باشد:

 توصیه می کنم اول برین یه نقاشی با اجزایی رو که من کشیدم به سلیقه خودتون بکشین و بعدن تفسیرشو بخونین.می تونین شخصیت شوهر و اونایی که روشون حساسینو یواشکی باهاش حدس بزنی.

 

 

 

 

خیلی از روانشناسا می گن:نقاشیهایی که بچه ها در دوران طفولیت می کشن،نشونه شخصیت و تاثیر عوامل خاص تو زندگیشونه.حتی بعضیا معتقدن که خطوطی که آدما موقع تلفن حرف زدن روی یه تیکه کاغذ می کشن،نشونه روحیاتشونه. 

تو این نقاشی ساده،هر چیزی یه نماده. 

خورشید:پدر

 کوه:اعتقادات و خدا 

رودخونه:مادر

 درخت: همسر آینده

مار: خودتونین

و خونه: خونه آخرتتونه!یعنی سرازیری قبر و انکر منکر و ازین صُبتا و بعدشم جایگاه شما تو اون دنیا!  

ازین نقاشی هرچی بر می آد ، در مورد من دُرُسه!تو زندگی من خدا نقش زیادی داره.سید(پدرم) همیشه نقش پشت صحنه رو داشته.دونه(مادرم)نقشش بسیار بسیار زیاد بوده و هس! بعضی وختا همچین ازش حساب می برمآ که تموم حقوقمو می دم دسش! یا وختی لباس می خرم،دلهره اظهار نظراشو دارم و بیشتر با سلیقه اون لباس می خرم تا خودم!! 

ماجرای درخت و مارم که دیگه معلومه! من ازون اولشم شوهری بودم!والان هم به شدت شوهرذلیلم! البته طرز قرار گرفتن ماره(اینکه کدوم طرفه و کجاس)مُهمه!

خونه آخرتمم که دیگه یه آلاچیق نارنجیه که از چوبو سیمان و برگ درخت دُرُس شده و معلومه توش زندگی جریان داره و اوه اوه! چه دودی هم ازش می آد بیرون! احتمالن دود لازانیاس! 

تو این نقاشی اون شکل هفت اولی از سمت چپ که بالا سر خورشید تو آسمون می بینین لی لی خانومه(خواهر شوهر محترم) که همیشه در حد همون یه خطه و عمرن تو زندگی من تبدیل به مربع یا مثلث بشه. 

ابو می گه:این نقاشی در سطح دهکده س!لااقل زیرش می نوشنی:ممو ۵ ساله از تهران.

 اینم از پست امروز....

با آهنگ بخونینش

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

ویارانه

همینطوری هوس کردم براتون چن تا نکته خیلی مهمو(!!!) یادآوری کنم: 

فیلم ¤درباره الی¤ رو حتمن حتمن حکمنت برید ببینید!خوش ساخت ،غیر قابل پیشبینیه ،کلیشه ای نیست و کاملن جدیده و تعلیق آخرش خیلی شیرین و دلچسبه! 

 

ویارانه ممو: لازانیای دریایی با سس قارچ : به ابو هم ندادم که بخوره!! چون واسه خودم دُرُس کرده بودم!

تبصره:اگه یه کم روغن زیتونو با آبلیمو و کاهو قاطی کنین،مزه چاقاله بادوم می ده!

  

لباس خوشگلی که از الماس شرق خریدم و خیلی هم می دوستمش،پارچه شو دوس دارم!  

 

واسه لاغر شدن هم بهتره با دستگاههای بدنسازی کار کنین! یه رُب کار با دستگاه(هر دستگاهی) معادل ۴۰ دقیقه ایروبیکه!هم بدن ازون حالت شُل و وارفتگی در می آد ،هم عضلاتتون قوی می شه و می تونین به هر کی که دم دستون بود،یه کف گُرگی محکم بزنید!! در ضمن جریان خون رو در بدن تسریع می کنه و در نتیجه پوستتون شادابتر می شه!

تا بدنتونو سفت نکردین حامله نشین!چون محاله بتونین فُرم اولیه بدنتونو حفظ کنین.

 

  پینوشت:همین دیگه!

نسل سوخته

اینجانب مموی سوخته،نوه و نتیجه و اصن خود نسل سوخته هستم! 

آخه یکی نیس به این خونواده من بگه:بابا پول خودمه!‌به خدا خودم با عرق جبین و هزار جور اعصاب خوردی و گیس گیس کشی در آوردمش! شماها چرا واسه ش تصمیم می گیرین؟  

لنگ به زمین می کوبم و می گم:لپ تاب می خوام!‌(از پول خودم هااااااااا! یه وخ فک نکنین خدایی نکرده کس دیگه ای می خواد برام دس تو جیب مبارکش کنه!!) 

دونه با عینکی که رو نوک بینیش گذاشته:پول مگه علف خرسه؟می خوای فقط واسه نت بازی و وبلاگ و این آت و آشغالا لپ تاپ بخری؟ 

سید جولوی تلویزیون ولو شده: باز تو وبلاگ نوشتی؟می آن می گیرنت بچه!‌به این سایتا وصل نشو! ردتو می گیرن هاااااااا! 

ابو با لبخند یه وری رو مبل:ممو جان!باز تو یه چیزی دس من و اون دیدی دلت خواس؟این لپ تاپ وسیله کاره نه وبلاگ نویسی! 

اون موقه که دختر خونه بودم و هنوز شوهری به کار نبود،صاحاب پولم نبودم ! ماه به ماه دونه کارت عابرمو می گرف و منم رمزمو براش رو یه تیکه کاغذ می نوشتم و اون می رف ته و توی حسابمو در می آورد و یه ۱۰۰ تومنی می نداخ جولومو و می گف:همین واسه ۱ ماه بسه!‌باید پس انداز کنی بچه جان! 

اونوخ من در حسرت خریدن یه لباس ۱۵۰ تومنی جینگیلی و آستین پُفی می موندم!  

شده بودم الیورتوییست:

هر وختم ناپرهیزی می کردمو یه جف کفش و جوراب بالای ۵۰ تومن می خریدم،چشای دونه و سید قُلُپی می زد بیرون:چی؟هی برو پولاتو به باد هوا بده و بیا!‌خوب؟ 

الانه هم که واسه کلاس بدنسازی و رقص رفتم ۳ تاپ و ۲ دس لباس خریدم،همه شون با چشاشون می گن: چه خبره!!مگه می خوای خودتو به ملت نشون بدی؟ 

می گم: چی می گین شماها؟پس با پیرژامه و رخت چرک و دمپایی پاره راه بیفتم و برم باشگاه؟ همه شیک و آخرین مُدلن خوب!! 

بعضی وختا ازینکه بابت پول خرج کردنم باید جواب پس بدم خیلی کلافه می شم می زنم به سیم آخر!یعنی اینکه اونقده جیغ می زنم تا همه برن جا!! 

تو پست بعدی یه سری توصیه موصیه براتون می زارم که به درد بخوره! 

 

لُمپن!

بی مقدمه می گه:واسه چی اینقده خودشونو ضایع می کنن این مردم؟24 ملیون رای  آورده!کم که نیس!

تو چشاش  بُراق می شم و می گم: مگه شما  به کی رای دادی؟

با افتخار اون کله کُمبُزه ایشو بالا می گیره و می گه: به هرکی رای دادم  س..ب..ز نبوده!

می گم: آخه نیس خیلی اون محبوب بوده که بخواد 24  ملیون(!!!) رای بیاره!

می گه: حالا که آورده !با تقلب یا بی تقلب!

می گم: یعنی چی؟مگه دور از جون، ما برگ و جُلبک بودیم که رفتیم رای دادیم؟

می گه: دادین که دادین! حالا که برنده نشدین!

می گم:کجای دنیا یه همچین کاری می کنن؟تو غ*ز*ه ش که اینقده درب داغونو  بی در و پیکره  اونا رای نیاوردن! برنداشتن س*ی*د  حسنو تو پاچه ملت بکنن که! او*با* ما گفته...

حرفمو قط می کنه و می گه: چی چی با ما؟هاین؟شما که تحصیلکرده ای اصن نباید اونو آدم حساب کنی!!

تو دلم می گم: تاتو و امثال تو وجود دارن! بهتر از این نخواهد شد!!! 

پینوشت با یه لبخند کش دار: بالاخره تونستم واسه نظراتم خصوصی بزارم!! هرکی دوس داره می تونه برام پیغام درگوشی و پچ پچی بزاره! 

بازم پینوش: هلن،عروس هیتاسب، جان! ۲ مسج خصوصیت رسید! ممنونم! اگه می شه لینک بزار خانومی!