عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

آدمها قد آرزوهایشانند...

می دانید؟

من آرزو کردن را دوست دارم...

دوستی می گفت:آرزو کردن یعنی حسرت داشتن ...یعنی تو چیزی را بخواهی و نداشته باشی اش و مدام حسرتش را بخوری...مدام به خودت نهیب بزنی که چرا نداری اش و بعد در خودت فرو بروی و غصه بخوری...

اما نه!اینطور نیست...

من عاشق آرزو ام.عاشق آنم که آرزو کنم و به آن فکر کنم تا بینهایت.برای رسیدن به آرزویم،نقشه بکشم،برنامه ریزی کنم و خلاصه در ذهنم برای خودم خوش باشم.

همان دوست می گفت:اگر آرزو نداشته باشی خوشبختی!ارزو آدم را بدبخت می کند.از درون می خورد.شاید همین آرزو است که حسود می کند و خانمان بر می اندازد.

اما موضوع به این بغرنجیها هم نیست.

من همیشه می گویم آدمی که آرزو ندارد،یک آدم به بن بست رسیده است.آدمی ست که به ته زندگی رسیده.یعنی امید ندارد.زندگی ندارد.عشق ندارد.فردا ندارد.

مصی می گفت:آرزو یعنی دروغ...یعنی اینکه خودت را گول بزنی...یعنی سر روحت را شیره بمالی که بالاخره می آید...یا می خری اش...یا اینکه می سازی اش...

اما من همیشه به حرفهایش می خندم و سکوت می کنم.هر شب ابری بالای سرم می سازم و به خواب می روم.ابرهای من گاهی کوچکند و گاهی بزرگ...اما هر چه بزرگتر باشند،من امیدوارتر و پر انگیزه ترم.

هر چقدر بیشتر آرزو کنم،صبح زودتر از خواب بر می خیزم...آواز گنجشکها برایم می شوند گوش نوازترین موسیقی دنیا.خانه ام می شود امنترین و عاشقانه ترین آشیان...و شبها به این شوق به خواب می روم که باز بخوابم و در خواب از آرزوهایم پیراهنی پرنقش و نگار ببافم و بر تن کنم...

آرزو کنید...و آرزو کردن را یاد بگیرید...هر چه آن ابر بالای سرتان بزرگتر باشد،روحتان هم بزرگتر است...

باور کنید!

پینوشت: لینک این پست در لینک زن...

نظرات 14 + ارسال نظر
ارکیده شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 08:58 http://orchid80.blogfa.com

به نظر من آدمی که آرزو نداره هدف هم نداره.داشتن آرزو به معنی حسرت یا حسادت نیست .داشتن آرزو یعنی داشتن یه انگیزه محکم واسه زندگی.

درسته... :)

غزل شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 10:00

اصلا مگه میشه ارزو نداشتتتتتتتت

بعضیا ندارن!

الهام شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 10:17

همیشه ناب می نویسی همینه من رو عاشق اینجا کرده

ممنون الهام جان...

مریسام شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 10:47

صد در صد با نظرت موافقم
آرزوهایت دست یافتنی

مرسی عزیزم...

ابان شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 15:17 http://Abanam.blogfa.com

ارزو یعنی ادم هنوز زنده است ...

واقعا...

مریم م شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 16:05

"من همیشه می گویم آدمی که آرزو ندارد،یک آدم به بن بست رسیده است.آدمی ست که به ته زندگی رسیده.یعنی امید ندارد.زندگی ندارد.عشق ندارد.فردا ندارد."
تعبیر جالبی بود. راست می گی. دیده ام آدمی که آرزو ندارد را. البته یک آرزو دارد و آن این است که مرگش نزدیک تر شود.

خوب اون آدم هم مطمئنا قد مرگه...مثل خود مرگ...

[ بدون نام ] شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 18:31

سلام عزیزم یه مدت طولانیه که کمتر میام نت گردی چون حال روحی خوبی ندارم نمیدونم چرا تو این یکسال اخیر هرچی بیماری بود بر سر نزدیکانم نازل شده فقط سه موردش سرطان بوده که درحال درمانن خواهرمم آخرای ماه هشت هست و اینروزا خیلی درد وانقباض داره ونگرانمون کرده طفلی دوران بارداری سختی رو میگذرونه..بگذریم..ممو جان من خیلی وقته خواننده وبلاگتم اما راستشو بخوام بگم دوتا پستت خیلی جذبم کرد و هنوزم دوستشون دارم و ماندگارن برام.یکی نامه ای که برای دخترت نوشتی وقتی هنوز دونه برنجی در کار نبود،گمونم بارها هم گفتم چقدر زیبا بوده اون متن برام،یکی هم پستی که راجع به مادر بود و توش با کسایی که مادرشونو از دست دادن همدردی کردی من بارها اون پست رو خوندمو اشک ریختم..از کتابا وفیلما هم خوشم میاد یه لیستم یادداشت کردم اما متاسفانه هیچکدومو تهیه نکردم هنوز..کتاب اولتو مثل یک مروارید گرانبها تو کتابخونه م میدونم وخیلی دوسش دارم و حتما کتاب دومت هم میخوام داشته باشم به همون سبک کلا با اینکه از نزدیک ندیدمت خیلی دوستت دارم وبرام آشناوعزیزی..دونه برنج خوشمزتو ببوس از طرفم

اسمتو ننوشتی عزیزم...
از اینکه اینقدر بهم لطف داری ممنونم.
ایشالا که برای همه خانواده سلامتی باشه و روزهای سخت مثل باد بگذره...
آمین برای تو دوست عزیز.

مینو یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 10:09 http://neghahema2.persianblog.ir

هیچ پستی انقدر بهم نچسبیده بود. کمی به خودم اومدم. خیلی وقته برا خودم ابر نمی سازم

بساز که شیرینترین کار دنیاست...

ماه گل یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 10:34 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

من کاملا باهات موافقم و نمونه هاش رو هم همه مون اطرافمون دیدیم ... هیچ وقت نباید توقع ات رو از زندگی و زنده بودن پایین آورد حتی اگه گاهی همه چی به هم گره می خوره .. تا حالا ندیدم کسی چیزی رو عمیقا بخواد و بهش نرسه .. بابام میگه هیچ وقت گنجشک روزی نباشید ! به کم قانع نباشید ..

پدر منم همیشه همینو می گه...درسته...عزیزم...

پیتی یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 13:26

واقعا درسته.. آدم با امید و ارزو زنده است... :)

اوهومم...

نیلوفر یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 15:46

ممو من دوبار طولانی نوشتم و پرید و الان میخوام برم با همه آرزوهایی که دارم خود کشی کنم

عزیزی همینجوری...می دونم چی می خواستی بنویسی...

نفس63 دوشنبه 27 مرداد 1393 ساعت 05:30

اونیکه یادش رفت اسمشو بنویسه من بودم ببخش دیگه ممو جان اینروزا حواس درست وحسابی نمونده برام..ازت التماس دعا دارم شدیدا

آخی...عزیزم...ایشالا همیشه سلامتی باشه...می بوسمت دوست مهربونم...

شیما مامان آرمین سه‌شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 12:07

کاملا موافقم.
لایک

بهزاد شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 20:16 http://jeepers-creepers.blogsky.com

مرسی که در مورد این سریال خاطرات خون آشام گفتی
من تا حالا 5 فصلشو دیدم...فکر نکنم فصل 6 هنوز اومده باشه
این سریال برگرفته از یک رمانه...که من رمانشو برای موبایل تبدیل کردم گذاشتم وبلاگم تا حالا چهار جلد از این رمان رو تبدیل کردم به کتاب موبایل...ماجراش با سریالش فرق میکنه..
و در آخر منم یه سریال بهت معرفی میکنم که هنوز فصل اولش اومده
سریال The Orginals یا اصیلها که ماجراش همون ادامه خاطرات خونآشامه منتها نقشهای اصلی این سریال همین خون آشامهای اصیل یعنی کلوس الایژا و ربکا هستن که وارد یه شهر جدید میشن و کلی ماجرا برای این خونواده پیش میاد
میتونی از اینجا دانلود کنی
http://dl.moviecenter.in/serial
دستم خسته شد
بای بای

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.