عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

معرفی کتاب(مثل پر)

نام: مثل پر

نویسنده: مریم ریاحی

انتشارات: پرسمان


مریم ریاحی رو همه می شناسن.نویسنده معروف کتاب پر فروش همخونه که در حال حاضر به چاپ 55 رسیده.

قلم روان مریم ریاحی رو خیلی دوست دارم.یه جوری جادویی و پر کشش می نویسه.این جدیدترین کتابشه که در عرض دو ماه به چاپ پنجم رسیده.خوب زیاد دور از ذهن نیست!چون بازار کتاب و مخاطبین سه ساله که تشنه نوشته های مریم ریاحین.

مشخصه رو این کتاب وقت گذاشته.خلاقیت توش به خوبی مشهوده و شخصیت پردازیها خیلی ملموسن.داستان کاملا به روزه.

برای خلاصه داستان رو ادامه مطلب کلیک کنید.

 سوژه داستان نو و دست نخورده ست.داستان در مورد دختریه که آخرین فرزند یه خانواده معمولیه.مادر و پدر پیری داره و مجبوره مدام نگرانشون باشه.در این بین به تور یه پسر درست و حسابی با خانواده درست و حسابیتر می خوره.اما سینا به شدت آرمانگرا ، عافیت طلب و شاعر مسلکه.به زبان ساده تر،شخصیتی داره که نمی شه روش حساب باز کرد.از اول ماجرا هم وقتی با سودابه  وارد حرفهای جدیتر می شن،بهش می گه قصدش فقط و فقط دوستیه و به ازدواج فکر نمی کنه.چون عشق باید تو اوج تموم بشه و به گند کشیده نشه...(ازین حرفایی که پسرای امروزی زیاد می زنن تا از زیر بار مسوولیت شونه خالی کنن!!!). در این بین سودابه به خاطر سینا تغییر شخصیت می ده و حتی اسمش رو هم عوض می کنه.

نثر روان مریم ریاحی باعث می شه خیلی راحت وارد داستان بشید. نه نصیحت گونه ست نه می خواد چیزی رو به خواننده تحمیل کنه و زور بگه.داستان در عین حالی که معمولیه اما معمولی نیست.به ریزه کاری روح آدما ـنچنان راحت و ساده اشاره شده که باعث لذت خواننده می شه.سودابه دختر عاقلیه که راهش رو خودش انتخاب می کنه درست مثل دخترهای امروزی.زیر بار حرف زور کسی نمی ره و به میل خودش تو جاده ای پا می گذاره که ته نداره!!

بر عکس تمام انتقادهای تند و تیز همکاران خانم ریاحی،من این کتاب رو پسندیدم و در عرض چند روز با وجود یه بچه کوچک تمومش کردم.

به نظرم قلم خانم ریاحی در این کتاب خیلی پخته تر شده...خیلی کاملتر شده.از نظر من یک نویسنده باید مدام در حال تغییر باشه و خودش رو تو کتابهای بعدی تکرار نکنه و خانم ریاحی به خوبی از پس این مهم در آمده.چون فضای کتابهاش با هم متفاوتن.

این کتاب رو به رمانخوانهایی که با قلم ریاحی آشنان و دوستش دارن، توصیه می کنم....چون واقعا ارزش خوندن داره.

باز هم گوشزد می کنم که کتاب سلیقه ایه!!

دوستان فرهنگی رمانخوان بمانید...