عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

سیسمونی...

سرمایی خورده ایم در حد لالیگا!

آخه چله تابستون کی سرما می خوره؟ممو!!

دیروز دراز به دراز پای لپ تاپ خوابیده بودیم و دونه جانمان سوپ می پخت و خانه مان را جمع و جور می کرد.چون 5 شنبه مهمان داریم.آن هم از نوع جدید و دوست...

امروز کمی بهتریم خدارو شکر...

دیروز داشتم تو اون حال وبلاگ شیده رو می خوندم!دیدم به به!من چقدر عقبم.شیده ماشالا تمام خرده ریزای نی نی رو خریده...فقط وسایل بزرگش مونده...منو بگو که فقط یه کم خرید کردم و پس فردا سنگینتر می شم و از در خونه نمی تونم پامو بزارم بیرون تو این گرما!

باید بجنبم!

خوشحال می شم در مورد خرده ریزای سیسمونی که به چشم نمی یان اما مهمن و ضروری ،نظرتون رو بدونم...مخصوصا نظر مادرهای عزیز رو...

بعدا نوشت: زیاد به خودت زحمت نده که بیای و دری وری بنویسی...چون من تا دو کلمه اول نخونده پاک می کنم...انرژیت رو الکی هدر نده.چون وقت من ارزشش بیشتر از اینهاست!

پینوشت 2: منیژه جان...من از پارسی بلاگ زیاد راضی نبودم! باز هر جور میل خودته...

نظرات 26 + ارسال نظر
بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:31 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

سلام عزیزم. من البته از چهار سال پیش تجربه دارم اما خوب بد هم نیست دیگه . هرچند تو که دیگه انگار به من سر نمیزنی. عزیزم ما برای یاسی تو تیر ماه رفتیم خرید . اول ریزه ها رو یه روز . درشت ها رو هم یه روز تو شهریور فک کن من مث بچه غولها بودم لوازم لازم رو تو خورده ریز ها خودشون بهت لیست میدن
اما اصلا کل لیست رو نخر . چون همه اش لازم نیست واقعا. لباسهای اشور بهترین هستند به نظر من تو لباسها پنبه ای! که اگر سایز صفرشون رو ببینی خیلی کوچولواند و زود هم کوچیک میشند اما ناچاری بگیری اما زیاد نگیر. از سری های بعدی هم یک دست. سعی کن براش بادی بگیری من خودم خیلی حساس بودم پهلوی بچه پوشیده باشه واسه همین یاسی تا دو سالگی همش بادی می پوشید مخصوصا تو سرما که لازم هم هست.

عزیزم...آخه خیلی کم می نویسی اما منهمیشه سر می زنم.
آشور رو شنیدم.بادی هم زیاد خریدم.سایز 0 رو نمی دونستم...مرسی... :))

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:34 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

بعدش لباسهای بیرونی و اورال هست که اون هم سعی کن زیاد نخری که زود کوچیک میشه به جاش یه لباس گرم و راحت که یهسره باشه بگیر که بچه رو راحت بگذاری توش . با همون لباسهای خونش میتونی اینور اونور ببریش. نباید زیاد بچه ها رو اذیت کرد واسه لباس عوض کردن. ببین باید موقع انتخاب لباس به جنسش و راحتیش از همه چی بیشتر دقت کنی. و اینکه درز لباسها زبر نباشه.
میرم بعدی

اوکی...

مهرناز سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:37

زن داداش منم سایز صفر برای بچه خیلی کم خرید چون زود کوچک شدند

مرسی عزیز...

یک مادر سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:38

سعی کن براش متوسط خرید کنی.بزار به دنیا بیاد بعد ببین چه اندازیه

مرسی...

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:39

واسه لوازم بهداشتی هم سعی کن گول فروشنده ها رو نخوری هزار تا چیز میگذارند جلوت و ترغیب میکنند خرید کنی. اما یه شامپو سر و بدن که همه رو با همون میشوری که من مارک بی بی کوکول گرفتم که عالی بود . جانسون ها توش تقلبی زیاده. یه لوسیون هم واسه بدنش . یه کرم زینک هم که بهترینش فیروزه . همین ها واقعا بسه . باور کن برای ما بیست مدل چیز اووردند مثل عطر بچه و .... اما فقط این سه تا کاربردیه . اصلا سراغ پودر و روغن بچه نرو

ای جونم!عطر بچه؟؟رایحه کوکو مادمازل هم داره؟؟خوشبو بشه؟؟ :))))

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:42

واسه بزرگ ها هم ببین بعضی ها کریر استفاده میکنند اما یاسی اصلا ننشست توش . اما از اغوش استفاده کردیم. یه تاب هم عموش واسش کادو اورد که خیلی کاربرد داشت تا دو سالگی هم مینشست و خیلی خوب بود. تابش برقی بود و مثل صندلی ننو بود چهار تا پایه امن هم داشت که رو زمین قرار میگرفت.
من تخت یاسی رو از اینها گرفقم که بعدش قسمت پایینش رو برمیداری میشه نوجوان. از این گهواره ای ها نگیر که زود کوچیک میشه

آخه نی نی لای لای می خوام براش بگیرم.باید تا چند ماهگی تو اتاق خودم باشه.یه وقت شیر بالا بیاره بریزه تو حلقش خفه می شه!!!

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:43 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

همون بی بی کوکول بوی بچه رو میده محشره .

خدا کنه وارداتش قطع نشده باشه و تو بازار باشه هنوز...

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:47 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

من کالسکه برام خیلی کاربردی بود اما روروک نه چون یاسی تو یازده ماهگی میدوید. واسه همین دور خودت رو شلوغ نکن. پارک هم دوست نداشتم بگیرم. اما بیشترین چیزی که باهاش حال کردم تو این وسایل کالسکه . اون تابه . و کهنه شور که ینی از نون شب واجب تر بود . چون من اصلا اهل با دست شستن نیستم.الان هم از کهنه شور واسه ولباس های زیر و ریز استفاده میکنم.

کهنه شور؟من پنپرز گرفتم...زیاد!

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:50 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

این تابه مثل نی نی لای لای میمونه دیگه بری بهار حتما میبینیش. یاسی دل درد داشت تا 4 ماه و این تاب ارومش میکرد . بعضی وقتا تو روزها توش خواب میرفت . یکم بزرگتر شد توش میشوندمش غذا میدادم بهش. یکم بزرگتر شد میشست توش تی وی میدید. دیگه دیدیم خیلی بزرگتر شد دادیم یه بچه دیگه استفاده کرد . الالن هم تو انباریه کنار کلی وسایل دیگش

ای جون!!

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:51 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

اسمش کهنه شوره. من هم کهنه استفاده نکردم همون ماشین لباسشویی دستیه کوچولو. مال من 3 کیلویییه فک کن کهنه بگذاریم

آهان! اینو بگو!!

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:53 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

ببخشید خیلی حرف زدم . کاش حرفهام رو خصوصی کنی. ممکنه هی بقیه بیان نظر بدن که اینجا بحث مفصلی بشه

اتفاقا به درد خیلیا می خوره عزیزم...بزار از حرفات استفاده کنن! کسی نمی یاد بحث کنه عزیزم...

بانوی اردیبهشت سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:55 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

راستی یادم رفت بگم من همه خرید های ریز رو از بهار گرفتم. حتی کالسکه و اینا رو . چوبی ها رو هم از دلاوران. فروشگاه یاسمین. بی بی کوکول تو بهار یه ماه پیش دیدم هست . موستلا هم خوبه اما من بی بی کوکول رو راضی تر بودم

به به...موستلا... آره گفته بودی گلم... :))

زهرا سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:32

خب من خودم تجربه ای ندارم ممویی اما زن داداشم خیلی چیزها خرید که بعدها دید اصلا به دردش نمی خورده...مثلا کریر به نظر وسیله اضافی میاد...خیلی سنگینه و جاگیر...لباسهای سایز صفر زیاد نخر...میدونی که نی نی خیلی زود رشد میکنه و این لباسها خیلی زود براش کوچیک میشه ...
بقیه رو هم راستش زیاد بلد نیستم ممویی.ایشالا وقتی من باردار شدم تو بیا و تجربه هاتو بهم بگو.بوووووووووووووووس
اما دوستای زیادی دارم که عینه خودت درگیر خرید چهیزیه هستن .میخای ادرس وبلاگشونو بهت بدم؟؟؟

عزیزممم...واسه نی نی تو من چه کارا که بکنم!! خوشحال می شم بزار...

ماه مون سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:50

شوینده من جانسون گرفتم که ازش راضی هستم شهروند آرژانتین محصولات اصل ش رو داره. روروئک نگرفتم چون کلا تو دوران جدید میگن استفاده ازش خوب نیست. پودر نگیر استفاده نمیشه.لباس هم زیاد براش نگیر چون ممکنه خیلی هاش استفاده نشه . تو بهار یه فروشگاهی هست به اسم بهارک اگر درست یادم مونده باشه بیشتر نمونه های آشور داره .کریری که گرفتم سایزش بزرگ بود و صندلی ماشین هم میشد که من یه جوری تو ماشین دست راست منه خیلی ازش استفاده کردم. لباسهای یه سره که جوراب دارن برا زمستون خیلی خوبه.منم تو تیر رفتم خرید همیشه آب با خودت داشته باش .تخت و کمد هم از دلاوران گرفتم که وقتی می ری اونحا خوشحال میشی که بچت دختره از بس تنوع زیاده.کالسکه هم می خری حواست به وزنش باشه.

مرسی عزیزم...

ماه مون سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:53

راستی کرم موستلا برای جلوگیری از سوختگی رو بخر عالیه.داروخانه رامین میدون فردوسی سر بزن همه چیزا رو داره و اصل هست.

ممنون...:)))

رها سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:07 http://vaghtimiam.blagfa.com

سلام عزیزم نمی دونم منو بشناسی یا نه اما من برات پیغام گذاشتم که منو بخونی راستش من تجربه خیلی زیادی دارم چون قبل از به دنیا اومدن پسرم تقریبا با نهایت دقت ۷-۸تا از بچه های همکارام رو دیدم و برای پسرم بهترین تجربه ها رو به کار بردم اصلش اینه که واقعا سعی کن زیاد لباس نخری چیزی که ما مامانها رو توی زمان بارداری و حتی بعد ازاون فوق العاده میخکوب میکنه وخریدش هیچوقت سیرت نمی کنه همین لباسهای فسقلی هوس انگیزه مخصوصا دخترونه هاش با اون آستین های لختی و دامنهای کوتاه اما عزیزم اشتباه نکن اون لحظه ای که چشمات برق زد و خواستی بخری بدون برای خرید همیشه وقت هست و تازه وقتی به دنیا بیاد لباسهای قشنگتر وجدیدتر میاد.بذار گل نازت به دنیا بیاد ببین چه جثه ای داره.رنگ پوستش چیه و چی بهش میاد مثلا یکی ازهمکارای من هرچی لباس زمستونی برای بچش خریده بود تابستون اندازش شد یعنی اصلا نمی شه حدس زد مثلا کی چه سایزی؟مخصوصا اولش خیلی سریع رشد میکننمثلا پسر من لباسهایی رو که پارسال همین موقع که پنج شش ماهش بود می پوشید الان هم اندازشه باور کن جدی میگم چون اون موقع به شدت تپل بود اما از وقتی غذاخور شد و دندوناش شروع به درآمدن کردن همه تپلیش تموم شد و الان شکم و ممه هاش رون و باسنش از پارسال کوچکتره و چون اون موقع بزرگتر از سنش براش خرید می کردیم تازه الان قدشون اندازس.بعدشم همون طور که بانوی اردیبهشت راهنماییت کردن واقعا بعضی چیزها مثل کریر و صندلی غذا و صندلی ماشین بسته به نوع بچه کارایی داره یه بچه ای می بینی میشینه یکی نه.اگه واقعا برات مهم نیست که همه رو الان بخری که به خرج مامانته بذار به موقع برای کارایی های مختلف بخر مامان من پول داد دست خودمون هرچی رو لازم بود اون موقع خریدیم هرچی نبود الان.کالسکه ازاین مدلهای بزرگ و به اصطلاح مبلی اولش که کوچولو هستن و نمی تونن بشینن خیلی کارایی داره اما خیلی بزرگ و جاگیره توی ماشین یا هرجا می خوای بری ما الان برای پسرم یه دونه عسایی هم خریدیم.اگه چیز جدیدی یادم اومد بازم میام میگم

مرسی عزیزم...چقدر به درد خورد.

شیده سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:13

ممو جون منم دقیقا به خاطر گرمای هوا و اینکه سنگین میشدم رفتم زود همه چیو خریدم تو هم بجنب
من لیست چیزایی که خریدم از بزرگ و کوچیک تو یه فایل اکسل نوشتم میخوای بفرستم برات؟

وااااااای!اگه بفرستی که عالیه!!!!مرسی...

parisa سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:36

سلام مامان جدید، اولاً تبریک به خاطر مادر شدنت،‌دوم اینکه خدا را هزاران بار شکر که عزیزت سالم هست، و اما تجربیات اینجانب پس از 4 سال مادری، یه پیشنهاد خوب دارم که به فندق عزیز هم گفتم و ظاهراً خیلی برای ایشان هم مثل خودم به درد بخور بوده:‌ اول از هر چیز یه تشکچه کوچک، با روکش تیترون و قابل شستشو، که توش یه لایه نسبتاً‌ نازک پنبه باشه در ابعاد مثلاً 50 در 70، به اندازه ای که بچه توش جا بشه، تهیه کن تا هروقت کسی خواست بچه رو بغل کنه، پوست لطیف بچه با لباس های با جنس مختلف، عطر خورده، کثیف یا تمیز که از هر محیطی آمده اند تماس نداشته باشه، در ضمن کسی بچه را مستقیماً‌ بغل نکنه که یه وقت تو برداشتن و گذاشتن هاش به مهرها یا گردن کوچولوش آسیب برسه. (حتماٌ‌این مورد رو تهیه کن دوستم)- بعد اینکه حتماً برای بچه بادی بخر، آستین حلقه و تابستون و زمستون تا وقتی پوشک داره ازش استفاده کن، پوشاندن پهلوها و کلیه های کوچولوش خیلی مهمه، همه رو از جنس نخی- پنبه ای بخر. من از مارک مادرکر و کارتر استفاده کردم، عالی هستند. ایرانی هم بهاوران و آشور خوبند.
برای یکماه اول حتماً‌از این سرهمی هایی بگیر که از نوک پا تا زیر گردن هستن. بچه از پا و سر سرما می خوره، برای سرش حتماً‌ تا حداقل 2-3 هفته از کلاه های نخی استفاده کن، حتی تو خونه و موقع خواب و بیداری. سایز صفر فک نکنم 1-2 تا بیشتر بخوای (برای وزن 3 کیلو تا 3.5 مناسب هست). با دیدن لباس کوچولوها هول نشو، گول نخور، خیلی کم بخر، در نظر بگیر چه فصول و هواهایی رو در پیش داری و با سن بچه بسنج. بازم می گم این لباس بچه ها دهن آدمو آب می اندازن، گول نخور دوستم. برای پائیز و زمستون یه دونه از این کاپشن های سرهمی از پا تا کلاه بگیر که خیلی خوبن. جوراب شلواری برای پائیز و زمستون که می خوای جوجه رو از محیط خونه بیرون ببری، عالی هست، تا کمر به بالای بچه رو می پوشونه و اگه شلوارش رفت بالا دیگه نگران نیستی که ساق های نرم و نازکش سرما می خورن. دست بچه رو وقتی به دنیا می آد تو دستکش نکن، درسته که صورت نازش رو خط خطی و زخم می کنه (ناخن هاش رو آروم بگیر، پوسته از ته نگیری ها!!) ولی برای تحریک ترشح بزاق، مکیدن دست نوزاد لازم هست، مانع نشو.

parisa سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:49

راستی تو اتاقی که نوزاد هست، زدن عطر، گذاشتن گل و استفاده از مواد شیمایی به هر شکل (حتی پاک کننده ها) ممنوع هست. برای شستن لباس ها از پودر صابون که مخصوص ماشین لباس شویی هست استفاده کن. تجربه به من ثابت کرد شوینده و لوسیون مارک مادرکر خیلی خوبه، از اون بهتر مارک موستلا هست که دیگه حرف نداره، تن نازک بچه ارزش هر گونه خرج و مخارجی داره، از کرم سوختگی پای کودک مارک sudocrem استفاده کن که عالی هست و رودست نداره. پوشک اگه تونستی از پمپرز آلمانی یا در درجه دومم ترک استفاده کن. به هیچ وجه از کریر استفاده نکن که باعث می شه بین ستون مهره های بچه فاصله بیافته،‌ این رو از یه پدر مادر که هردو پزشک ارتوپد بودن شنیدم، نی نی لای لای بهترین گزینه هست و من مارک مک لارن رو پینشهاد می کنم که می شه توی بعضی ماشین ها مثل 206، به عنوان صندلی کودک با کمک کمربند ایمنی فیکس کرد، زاویه 30 درجه نی نی لای لای بهترین وضعیت برای خواباندن نوزاد هست. عزیزم اگه سوالی داشتی که فکر می کنی می تونم کمک کنم،‌ با ایمیل من تماس بگیر. یادت باشه که دختران زیادی هستند که زن نمی شوند، زنان زیادی هستند که مادر نمی شوند، مادران زیادی هستند که به راحتی مادر نمی شوند و نوزادان بسیاری هستند که سالم به دنیا نمی آیند، پس از این این که بنده برگزیده خدا هستی که مادر یک کودک سالم هست، خوشحال و شکرگذار باش. بارداری زیباترین تجربه زندگی یک زن است. لذت ببر، تجربه ای که شاید نخواهی بار دیگر تکرار شود. پس لذت ببر

عزیزم...چقدر حرفات به دلم نشست...مرسی به خاطر این همه مهربونی... :)))

مرد کوچک من سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 14:02 http://mardekoochakeman.blogfa.com

وای چه بویی داره اینجا عطر برنججججج
هم عطر یه مادر منتظررررررررر و عاشق
امیدوارم که خوب شده باشه سرماخوردگیتون

مرسی عزیزم...

شیده سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 14:09

عزیزم ایمیلتو برام بزار تا بفرستمش

تاتا سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 14:17 http://tatamoj.persianblog.ir

من تو پست سیسمونیم همه چیزو نوشتم اونجل رو هم یه نگاه بنداز

حتما

تاتا سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 14:19 http://tatamoj.persianblog.ir

ای وای بالاخره ارسال شد نمیتونستم برات کامنت بزارم ارسال نمیشد
ببین من رمانت رو خوندم نمیدونم تو هم نسخه چاپ شده اش رو خوندی یا نه خیلییییییییی غلط املایی داره و اون وسط چند تا صفحه جابه جا و حذف شده جوری که یهو وسط داستان قیچی میشه من ادامه اش رو خوندم تا آخر دستگیرم شد چی به چیه
در کل آفرین به تو به عنوان اولین کار خیلی خیلی عالی بود خیلی خوشحال که دوست نویسنده خوبی مثل تو دارم

دیگه بد ویراستاری شده دوستم!اما چیزی قیچی نشده!چون خودم خوندمش...فکر کنم کتابی که برات فرستادم مشکل داره بوده...بازم شرمنده!چکش نکردم...ایشالا چاپ بعدی درست میشه. مرسی که خوندیش... :)))

مژگان سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 15:00

اتفاقا چند وقته میخوام از تجبیات سیسمونی خریدن خودم بنویسم مگه این پسملی می ذاره .همون موقع هم گفتم شاید فقط به درد یکی همین ممو خودمون بخوره ..دعا کن این پسملی چشم دیدن لپ تاپ منو پیدا کنه منم با دل وجون میام ومی نویسم وگرنه نت اومدن با موبایل هیمنی میشه که الان هستم !!

لطف می کنی عزیزم...

مامان علیرضا(mahtab) سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 23:08 http://mynicechild.niniweblog.com

سلام عزیزم
اگه دوست داشتی این پستمو بخون:
http://mynicechild.niniweblog.com/post145.php
موفق باشی

مرسی عزیزم...

شیده چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 00:17

برات فرستادم ممو

برام باز نشد! می شه تو یه فرمت دیگه اکسل بفرستیش؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.