عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

شخصیت قوم و قبیله ای!

به نظر من یک سری قوم و قبیله تو ایران هستن که خصوصیات مخصوص به خودشون رو دارن.یعنی وقتی یک صفت(حالا خوب یا بد) رو به یک قوم خاص نسبت می دن،تا یه جاهایی درسته...می گن هر جایی خوب و بد داره اما یه خصوصیاتی توشون مشترکه.

این رو تجربه به من ثابت کرده.

مثلا یه قومی بسیار متعصب و خشکن!اصلا نمی شه توشون نفوذ کرد.فقط خودشون رو دوست دارن و خودشون رو قبول دارن.اما دستپختشون عالیه و تو سلیقه حرف ندارن.

یا یه قوم دیگه بسیار تنبل و بیکاره ن! جون به جونشون کنی،کار نمی کنن و بقیه رو تو زحمت می ندازن و آویزون بقیه ن!بر عکس خوش خلقن و با همه می جوشن و باهوشن.

به قول بعضیهای دیگه یه قومی هم بسیار پولدوست و خسیسن در عین اینکه مهمون نواز خوشروئن! اما همه ش مثل اسکروج پول جمع می کنن.

یه قومی هم هستن که به بی خیالی و بی حسی معروفن و واقعا این درسته.چون من خیل عظیمیشون رو دیدم که همین بودن.و در مقابل خیلی مهربون و دست و دلبازن.

تازگیها یه صفت خاص رو هم بین یک قوم خاص من کشف کردم!! اونم صفت حسادته!این قومی که من حدود 2 ساله باهاشون سر و کار دارم،بسیار بسیار حسودن!یعنی هر کس رو با همون نام فامیل دیدم و شناختم که مال کجاست،خیلی تنگ نظر و حسود بوده و نمی تونسته پیشرفتت رو ببینه!در جا وقتی به یه موفقیتی می رسیدی و مورد توجه بودی،اذیتت می کرده و سعی می کرده با خبرچینی و فضولی و دروغ ببرتت زیر سوال یا شخصیتت رو خراش بده!بدبختی از اینجور آدما دارن زیاد می شن و دور و بر آدم می پلکن و مدام به کار کارت دارن!حالا تو اصلا طرفشون هم نمی ری و باهاشون کاری نداری چون برات بی مقدار و بی ارزشن!اما تو هر چی که هم باشی،باز نمی تونن ببیننت و پشت سرت یا می زنن یا صفحه می گذارن!بعد به خیال خودشون فکر می کنن،خیلی شاهکار کردن و طرف دیگه تموم شد و نمی تونه کاری بکنه...اما به شدت کور خوندن!چون نه تنها این کارها آدم رو قویتر می کنه و به قول معروف آدم بیدی نیست که با این بادها بلرزه!بلکه ذات آدمهای معلوم الحال رو به همه می شناسونه!و باعث می شه نه طرف این قوم بری و اگر هم طرفت اومدن،با تیپا پرتشون کنی اونور و نزاری بهت نزدیک شن.

خلاصه اینکه! این قوم جدید،قوم ریاکار و بدی هستن و به ظاهر دوستن اما از پشت خنجر می زنن که صد البته نمی تونن هیچ غلطی بکنن!من بر عکس قومهای دیگه ازشون یک پشیز خوبی ندیدم!

اما از این مساله من یه درس خوب گرفتم و تجربه گرانبهایی اندوختم!اونم اینه که :

هر گاه حرفی برای گفتن داشته باشی و هر چقدر بالاتر بروی،حسودان و بدخواهانت زیادتر خواهد شد.

نظرات 15 + ارسال نظر
زهرا چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 09:31 http://zizififi

همه اونایی که در موردشون توضیح دادی متوجه شدم چه قومی هستن الا این اخری..کاش به ما هم بگی این قوم مخوف کی هستن ممویی.خب ادم بدونه ازشون حذر میکنه
میگم ممویی اون قوم اولی که هیچ کس رو تو خودشون راه نمیدن خدایی خیلی سخت کوش هم هستن و اراده های قوی ای دارن...البته که من جزو اون قوم نیستم....

درسته دوستم! سخت کوشن! این قوم آخری رو باید ببینی و بشناسی وگرنه مشخص نیست!

عاطفه خواننده خاموش چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 10:46

من میشناسم این گروه را. اتفاقا 2روز پیش زیر آبمم را جلو روم زدن و از اعتمادم سو استفاده کردن. خودشان هم می دانن این تنگ نظری را دارنا!! یکبار یکی از همین قوم به من گفت من میدانم جنسمان خورده شیشه داره!!!!من که ناجور خوردم چون جرف پول وسط بود. خلاصه که من سپردمشان به خدا پون کار دیگه ای بلد نیستم بکنم

خوبه خودشونم گفتن!

بنفشه (دختر اپی لپتیک سابق) چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 10:50 http://epileptic-girl.persianblog.ir

ممو جان سلام:
البته به نظر من خصوصیات اخلاقی به ذات آدمها بستگی داره. بحث بر روی مسائل قومی فبیله ای تنها روابط رو کدر می کنه. البته این نظر منه. نظر شما هم محترمه.

عزیزم...تجربه به من ثابت کرده.بالاخره ذات آدمها هم از ریشه شون نشات می گیره دیگه! بعضی خصوصیات هم اکتسابی ست.

بانوی اردیبهشت چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 10:55 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

ووی ترسیدم از این آخریه . فکر نمیکردم این خصلت تو وجود یه قوم خاص باشه!!!!!!!

هست عزیزم...زیاده!

ماه گل چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:12 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

جز اینکه حسادت به ذات بر می گرده به نظر منم محیط خانواده هم بی تاثیر نیست .. بعضی ها با رفتارشون به بچه هاشون این حسود بودن رو یاد میدن و جوری برخورد می کنن که انگاری حق اونا رو خوردی ..
ممو جان آدمای موفق حسود هم دور و برشون دارن محلشون نباید بدی

دقیقا ماه گل جان!هر وقت دشمنان آدم زیاد بشن،معلومه حرفی برای گفتن داری!

خاموش روشن چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:30

تا حدودی باهات موافقم ولی نمیشه به صورت مطلق خصوصیاتی رو به یک قوم و قبیله نسبت داد مثلا من پدر ومادر خودم ترک هستن و اینکه خیلی مهمون نواز هستن الان که خیلی ها رفت و آمد فامیلی هم ندارن پدر و مادر من توی ایام عید حتی دید و بازدید واحدهای محل سکونتشون هم میرن در صورتیکه این از نظر خیلی ها که خودشون رو با کلاس جلوه میدن بی کلاسیه و با تعجب چشماشون رو باز میکنن و زل میزنن به هم و اینکه خیلی هم اهل مهمونی دادن و مهمونی رفتن هستن البته نه فقط با فامیل های خودشون حتی شده همسایه رو برای شام دعوت کردن با این حال که محل سکونتشون هم از محله های خوب تهران به حساب می یاد نه اینکه بخوام توهین به محله های دیگه کنم ولی قسمتهایی هست که مردم خیلی جیک تو جیک هستن مثلا پدر و مادر همسر من از فراهان اراک هستن حتی با فامیل های خودشون هم رفت و آمد ندارن و بیشتر غریبه پسند هستن و یه جورایی انگار افسرده ان نه اینکه چون خانواده شوهرن بخوام بکوبمشون تا به حال روابط خوبی باهاشون داشتم همونطور که هستن پذیرفتمشون و بی احترامی هم ندیدم ولی فکر میکنم خیلی تو خودشون هستن و افسرده ان
در مورد دسته آخر واقعا برای من هم سئواله که چرا این دسته انقدر زیاد شدن نمونه اش توی اداره خودمون که یا سرک میکشن تو مانیتورم یا چشماشون رو از دور نازک میکنن بدونن توی ته برگ بانک چقدر پول تو حسابم دارم برای مثال هفته پیش برای خشکی پوست همسرم لوسیون براش گرفتم جاریم چنان رفت تو فکر وناراحت شد با خودم گفتم اگه شوهرم برام می گرفت حتما سکته میکرد دسته جاریم از اون قوم و قبیله هایی هستن که زناشون خیلی لوندی میکنن و میزان خیلی بالایی حسادت دارن وبدجنسن البته همکارم هم از همون قوم و قبیله ست و خیلی هم موذیه

خوب دیگه خودت متوجه شدی که خصلتشون چیه!

من چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:36 http://ghezavathayam.blogfa.com

از این افراد اطرافمون زیادن ولی من فکر میکنم یه قوم خاص نیستن بلکه تو هر قومی آدم حسود و تنگ نظر پیدا میشه من از این افراد زیاد دیدم شاید هم منظور شما همشهریهای خود من باشن چون اطراف من آدم حسود فت و فراوونه

درسته ! اما این قوم خصوصیت مثبت ندارن!

زهرا چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:39 http://zizififi.persianblog.ir

بابت خصوصی

مارال و آلنی چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:59 http://maraloalni.blogfa.com

به نظر من هم تا حدی این خصوصیات تو قومها هستش ولی حالا همین خصوصیات هم بسته به خانواده و خود فرد میتونه کم یا زیاد باشه.
وای از این آدمهای حسود. کلا هر وقت آدم حسود نتونه خودش رو به بقیه برسونه سعی میکنه اونا رو تاحد خودش پایین بیاره. چند وقت پیش یک موردش برام پیش اومد که خیلی اعصابم رو خورد کرد. ولی به نظرم بهترین کار بی محلی به این آدمهاست.

دقیقا! اما اشتباه می کنه! چون خودش خورد می شه!

پریسا ادیسه چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 12:25

دقیقن باهات موافقم ممویی. . .
فک کنم فهمیدم قوم آخر که گفتی کجایی استن یعنی خب برخوردی که با یه قوم و قبیله‌ای به قول خودت داشتم، بهم ثابت کرد این مدلی استن. . . ولی در کل آدمای حسود و بدخواه روو اعصابمن. . . هیچ‌وقت نمی‌تونم درکشون کنم. . .

عزیزم اینجور آدمها از درون داغونن!می خوان بقیه رم مثل خودشون کنن که نمی تونن!

سحر چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 13:41

حسود نگو که دلم خونه. شاید باورت نشه ولی حتی بعضی از اعضای خانواده خودم هم بعد از ازدواجم باهام بد شدن. اصلا اهل تعریف از زندگی خودم نیستم ولی اگه کوچکترین حرفی بزنم اون هم ناخواسته! کلی بدشون میاد و قیافه هاشون عوض میشه. من از حسادت متنفرم. از آدمهایی که خودشون کلی چیزهای خوب تو زندگیشون هست ولی انقدر ناشکرن که فقط سرشون تو زندگیه دیگرانه و اصلا نعمت هایی که خدا بهشون داده رو نمی بینن. فقط حواسشون کاملا جمع هستش که دیگران به خوشی نرسن. من بعد از ازدواجم کلا با فامیل قطع رابطه کردم به خاطر این حسادتشون. حالا هم شده نوبت به خانواده خودم که متأسفانه کاریشون نمیشه کرد. ببخشید سرت رو درد آوردم

آخی...آخه خانواده خود آدم اینطوری باشن که دیگه نمی شه کاری کرد!!

شیده چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 13:47

دقیقا
موافقم

خدایا تا میتوانی ما را از این قوم آخری دور نگهدارررررر
آمییین

الهی آمین!

الی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1392 ساعت 12:40

امشب شبکه بی بی سی ساعت 9 فیلم غرور و تعصب جین استن رو می ذاره اگه وقت داشتین ببینین می دونم که شما هم طرفدار کتابای این نویسنده این و همینطور فیلمهاشون.

ممنون از خبررسانی...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1392 ساعت 18:25

حسادت، چیز خطر ناک است و یک جور آفت!
البته در اره کشور مان وقومیت هایش شاید بتوان گفت زیبای این گربه نشسته بر نقشه آسیا تو همین متفاوت بودن های ادم هاش است مثل یک لحاف چهل تکه می ماند...
به امید روزی که، این بد اخلاقی ها و چیزهای منفی از فرهنگ ما رخت ببندد.

به امید اون روز...و اینکه آدمهای آزار رسان،هر چه زودتر نسلشون کنده بشه!شما بی اسمید؟

شمع خاموش جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 21:23 http://siyahooosepid.persianblog.ir/

عزیزم امروز نمایشگاه بودم تبریک کتابت تموم شده بود خانمی به ما نرسید

جدی؟بهم گفته بودن تموم می شه!البته تو کتابفروشی شهر کتاب گلدیس موجوده عزیزم...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.