عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

روزهای سخت...

این روزها،دلم برای همه چیز می سوزد...

بازگشته ام به قبل از تولدم...تولدی که چند سال پس از انقلاب بود و هرگز قبل از آن را ندید.

نمی دانم آن روزها خوب بود یا بد!

فقط می دانم آن روزها گنجینه نهفته ایی داشتند که این روزها هر چه کنند،ندارند و نخواهند داشت!

دلم برای شعر می سوزد ،شعری که دیگر پروین ، شهریار،شاملو ،مشیری و نیما ندارد...

دلم برای قصه ها می سوزد،قصه هایی که دیگر فصیح ندارد...محمود ندارد...جلال ندارد...سیمین ندارد...بزرگ هم ندارد...

دلم برای تمام سینماهای ایران می سوزد.

سینمایی که دیگر فردین ندارد...

سینمایی که دیگر علی حاتمی ندارد...

منوچهر وثوقش را ملعون خطاب کرد و به سیاهچال انداخت...

سینمایی که نوذری،صفدری و ظهوری را به خاک سپرد و بعد خودش مرد...

سینمایی که مردمش را از دست داد...

جدایی را ساخت و جایزه گرفت و بعد گریخت...

سینمایی که در غربت خرس نقره ای می گیرد و با رومن پولانسکی رقابت می کند...

بدیعی ترین عسلش را در اوج جوانی از دست داد..

سینمایی که به جای حجار ،بینوشه نقش اول آن می شود،آن هم کجا؟در فرانسه!

هر بار که به هنر فکر می کنم،قلبم سخت می گیرد...

هنری که دردانه هایش را از دست داد و هر روز ،بیشتر در قعر کلیشه و دستبرد و تدوین و سانسور فرو می رود...روز به روز بیشتر خرد می شود و ستون فقراتش از هم پاشیده است...

انگشتان ظریفش شکسته و دیگر نای نوشتن و ساختن ندارد...

هنری که به خواب رفته و شاید اینبار خوابش ابدی باشد...

نظرات 17 + ارسال نظر
شلم شوربا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 09:52 http://WWW.NIMARASI.BLOGFA.COM

ایرانی که هیچ ندارد دلم برای او میسوزد دلم برای ما میسوزد

به غارت رفته ایم!

دلژین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 10:31 http://drdeljeen.com

می بینی؟

الهه سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 11:29 http://man-va-va.persianblog.ir

خیلی عقب رفتیم خدا به داد آینده برسه
عزیزم میشه یه سری کتاب خوب که امسال میخوای بخری از نمایشگاه معرفی کنی میخوام بگم داداشم برام بخره

حتما! نشر آموت: نیمه ناتمام-به وقت بهشت- دخترم عشق ممنوع - عاشقانه
نشر ققنوس : شب ممکن
نشر هیلا: مهمانی خداحافظی
نشر پرسمان: ایستگاه آخر
نشر شادان: تکه ای از آسمان - انگار این من نیستم
نشر البرز: نصیب-دل افروز- و فقط خاطره هاست
عزیزم تو یه پست جدا نزدیک نمایشگاه یک سری رو معرفی می کنم دوباره.

گلی سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 11:32 http://www.mygreendays.blogfa.com/

و دلم برای ایرانی می سوزد که دیگر هیچ ندارد

خوشم می یاد اینجور پستا مخاطب خاص می طلبه!

ماه گل سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 11:54 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

چقدر این نداشته ها زیادن و کاش به همین ها که گفتی ختم میشد .. زجرت میدن و روحت رو می خراشن ..
خیلی عالی نوشتی.

دقیقا! و هر کسی این زجر رو درک نمی کنه...خیلیها به سادگی ازش می گذرن...آدمهای سطحی که تو روزمرگیهاشون گم شدن...

مامان علیرضا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 12:08 http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
مرحبا به قلم زیبایتان
موفق باشین
تنها نقطه مشترکی که به واسطه اش جرات دعوت از شما به وبم را به من میدهد در انتظار مارد شدنتان است
و اینکه من هم یک "مثلا مادر" هستم

حتما عزیزم...

مامان علیرضا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 12:31

گویا سوء برداشتی رخ داد عزیزم
ببخشید
به هرحال از اشناییتون خوشحالم

چه سو برداشتی؟؟

گوشی سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 12:38

تاریخ مارو از بین بردن
اینقدر دلم میگیره وقتی می بینم کسی اسمی از کوروش وداریوش نمی بره
وقتی می بینم تخت جمشید داره از بین میره وکسی چیزی نمیگه
اینجا تو شهر ما یه معبد هندوها هست
که رو دیواراش تمام نقاشی های مربوط به سالهای خیلی دور بوده به دستور آقایون روی تمام نقاشیها گچ سفید ریختن باور می کنی؟
یجورایی تاریخ رو دارن از بین میبرن

متاسفم برای این همه بیشعوری...

خانم خانما سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 13:09

واقعا جای تاسف داره...

مامان علیرضا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 13:50

تا بیشتر از این ابروم نرفته کامنت قبلی رو تایید نکن لطفا
رفتم تو وبتون گشتم و مطمئن شدم که درست حدس زده بودم و قراره مادر بشی
ببخشید که اذیتتون کردم

این چه حرفیه عزیزم؟؟

مژگان یک دنیا عشق سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 16:01

بگو چی داریم ممو جان.
فقط آ خ .....

هیچی مژگان!

آمارین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 16:20

اتفافا منم دیروز داشتم یه فیلم سینمایی سالها پیش رو نگاه میکردم گفتم چقد حیف سالهاست دیگه یه فیلم درست حسابی و خاطره انگیز ساخته نشده

چی بگم والا!

بهار.ط سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 17:46

"بدیعی ترین عسلش"
وای با خوندن این جمله بغضم گرفت
به قول امیر تو آکادمی که گفت الان همه بچه های ما مایکل جکسون رو میشناسن ولی اسطوره های هنری خودمون رو نه!!!دیگه چیزی به نام ایران وجود نداره

دیگه چیزی به نام هنر تو ایران وجود نداره!

بانو سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 17:48 http://heartplays.persianblog.ir/

چقدر زیبا نوشتی... و چقدر عمیق و واقعی...

نانیا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 21:08

سلام دقىر متن این ذست ؤیبا بوى مرسی زززحرف ىل خیلی اؤ ما اؤ اعماق وجوى مرسی مرسی مرسی

نانیا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 21:10

ای وای معذرت میخوام وقتی سندو زدم متوجه شدم زبان کیبورد عربی بوده...میخواستم از متن زیبای این پست تشکر کنم من معمولا خاموش میخونم اینجارو ولی این پست خییییلی زیبا بود برام مرسی مرسی مرسی

ممنون که روشن شدی...روشن بمون همیشه...

نفس چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 02:39

ممو چرا کامنتای من نابود شدن؟! چندتا پست قبل کامنت گذاشتم اما نیست‎‏ همینکارا رو میکنن که آدم میره مهتاد میشه دیگه‎‏ درمورد این پستت فقط میتونم بگم اونایی که آگاهترن نسبت به این نابسامانیها متاسفانه زندگی براشون سختتر میگذره وبدبختانه کاری هم جز غصه خوردن ودرد کشیدن ازشون برنمیاد..

هر کی وارد هنر بشه بیشتر می فهمه من چی می گم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.