عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

واژه ای به نام غیرت!

از نظر شما غیرت یعنی چی؟به نظرتون ما هر کاری بکنیم و روش اسم غیرت بگذاریم درسته؟مثلا باید برای یک چیز کوچیک مجنون بازی در بیاریم و جو رو متشنج کنیم و آبروی یکی رو ببریم و اسمش رو بگذاریم غیرت!

من این مساله رو بیشتر تو مردها دیدم تا تو زنها.

تعطیلات که مسافرت بودیم و برای ناهار رفتیم یکی از شعبه های اصلی اکبر جوجه،ملت نشسته بودن داشتن قوت روزشون رو قورت می دادن و با هم می خندیدن که یه دفعه یه قشون مرد قلچماق و بی ملاحظه دوییدن تو و جیغ یه زن هم به دنبالشون! خانمه مادر همه این قلچماقا بود.یقه یکیشون رو گرفته بود و می خواست ببرتش بیرون اما اون اسگل یه فحش آب نکشیده داد و بعد هم یه کشیده از مادره نوش جون کرد!حقش بید!باباهه از همه بدتر بود،ریخته بودن سر یه پسره که چرا شماره دادی به دختر ما!

اون یکی دادش قلچماقه داغون! هم با خلال دندونی که تو دهنش بود، پرید وسط معرکه و یکی زد تو سر پسر بیچاره! باباهه داد می زد: خودم دیدم شمارو رو انداختی زیر پاش!هه هه!تو غلط می کنی به دختر مردم شماره بدی...ما آدمای محترمی هستیم!! (یعنی واقعا محترم بودن از سر و روشون می بارید!!سر یه شماره ملت رو ترکوندن!!اینم بگم که سر و وضعشون تمیز تمیز بود ،منتهی فرهنگشون کثیف بود!)

حالا کو دختر؟؟؟ما که چیزی ندیدیم!نوش نوش می گفت احتمالا دختره رو کردن تو صندوق عقب ماشین و نشستن روش! پسره بدبخت و خونواده ش صداشون در نیومد!هاج و واج مونده بودن که اینا کین؟از کجا در رفتن؟این حرکات یعنی چی؟خود پسره داشت مثل بید می لرزید...آخرشم گفت: بیاین به اون شماره زنگ بزنید،اگه این موبایل من زنگ خورد!!

بعد چند دقیقه مدیر رستوران اومد و بیرونشون کرد و گفت: آقا آدم واسه یه شماره اینقدر خودش رو کوچیک می کنه؟برید بیرون!بیرون!!

بعد از اینکه اینا رفتن،ماها کلی سر غذا هرهر کرکر کردیم سر همین موضوع!شده بودن سوژه روز.

نتیجه گیری:

1.هر دیوونه بازی ای اسمش غیرت نیست!تن خاریدنه برای دعواهای احمقانه!

2.آخه پدر من!قربون اون موی سفیدت!زشت نیست تو انظار عمومی دختر خودت و پسر مردمو انگشت نما می کنی؟می تونستی خیلی آرومتر و بهتر مساله رو حل کنی.با یه اشاره یا چشم غره یا یه تذکر کوچیک به خونواده طرف!!بابا بی خیال شو!یه شماره دادن اینقدر داد و قال داشت؟

3.حالا شماره داده که داده! تو می خوای دخترتو ترشی بندازی به سلامتی؟

4.فرهنگتونو یه کم بسازید تورو خدا! تمام دنیا رفتن مریخو گرفتن و نانو ساختن واسه زندگی کردن زیر آب، مرد و زن هم کنار هم  و پا به پای هم تو زیر دریایی ها کار می کنن و  هیچ کاری به هم ندارن،حالا شماها گیر یه شماره تلفنین؟

5.برید خودتونو جمع کنید که از 50 سال پیش هم عقب مونده ترید...

پینوشت:دوستان عزیزی که برای من تو خصوصی پیغام می زارن،از خودتون یه نام و نشون و ایمیل بزارین تا بهتون جواب بدم...

نظرات 21 + ارسال نظر
ماه گل شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 10:24 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

اوضاع فرهنگ جامعه از یه کم کمی بیشتر خرابه.. کافیه یه کم تو شهر بچرخی و سوار اتوبوس و مترو بشی متاسفانه همه چی دستت میاد ..

من تا حالا سوار مترو نشدم! اتوبوس هم خیلی ساله که طرفش نمی رم...

ماه گل شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 10:48 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

ممو جان چند روزیه با آرشیوت سرگرمم واز خوندن مطالب راحت و روونت لذت می برم خواستم تو هم تو شادیم شریک باشی

گوشی شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 12:36


وای چقدر خندیدم عین این فیلما بود
بهش میگفتی مرد حسابی زشته اینجوری آبروی خودتو ودخترتو میبری
اگه پسره هم میخواست بیاد ثواب کنه با تو وصلت کنه کلا پشیمون شد رفت پی کارش

آره والا!

بانوی اردیبهشت شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 15:04 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

ای بابا . من که دیگه دارم خل میشم. بابا مردم زده به سرشون...

مهناز شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 15:25

این یکی از روش های دزدیه! ...جو رو شلوغش میکنن جیب بری میکنن!

H.k شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 17:07 http://bescot.blogsky.com

گلوله از دوبخش ساخته شده پوکه و مرمی(نوک تیز فشنگ که شلیک می شود).
حال غیرت اون هم از این نوعش پوکه و حماقت وحسادت مرمی ان است!

بانو شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 18:45 http://heartplays.persianblog.ir/

ای بابا اون پسره هم بیکار بوده ها... اینجوری مگه دوست دختر پیدا می کنن... مگه داداشای قلچماقش رو ندیده بود...

حتما ندیده بود دیگه!

بسامه شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 21:03

غیرت تو هر خانواده ای یه معنی میده.. ولی به نظر من غیرت یه مرد تنها نباید به رنگ رژلب و چندتار موی همسرش بسته باشه.. غیرت یه مرد به عشق و علاقه و تلاشش برای ثبات زندگی و احترام به همرش نهفته اس.. چنین مردایی لایق ستایشند..

اصلا من نمی دونم کی این واژه غیرت رو در آورد که ملت بی هوش بخوان ازش اینطوری استفاده کنن!

ســـــــاینــــــــا!. یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 00:06

مثل کوچه بازاریهای قدیمی...هر کی تعریفش از غیرت فرق داره یه سری عربده کشی رو میدونن یه سری دیگه حیدر گونه بودن..

این وسط مردم عادی شاهد هنرنمایی های اینا هستن

واقعا!!

فلفل بانو یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 15:30

من با مهناز موافقم اگر شماره ای در کار بود خب زنگ میزدن ببینن پسره راست میگه!
وای از مسافرت عید به خاطر همینا بدم میادا همه جا شلوغه و همه مدل آدمی ریخته

اینا کلا تنشون می خارید!!

مارال و آلنی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 10:53 http://maraloalni.blogfa.com

عزیزم من از خواننده های خاموشت هستم. رمز میدی لطفا.

فلفل بانو دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 12:19

من رمز ندارم

برات فرستادم!تو اولین ایمیل بودی!!! دوباره چک کن!

مارال و آلنی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:45 http://maraloalni.blogfa.com

ببخشید عزیزم من نوشته بالا رو که گفته بودی تقاضای رمز نکنید ندیده بودم. شاد باشی.

نیلوفر دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 14:21 http://www.niloufar700.persianblog.ir

عزیزمیی چقدر لطیف بی فرهنگی جامعه رو گوشزد کردی
حالا همون آقای قلچماق رو اگه بری و وارد زندگیش بشی میبینی که مادر یا همون خواهر بدبختش یا همسرش اگه یه بار ۲۰ کیلویی رو بلند کنه و کشون کشون ببره هیکل بی بته اش رو تکون نمیده کمکش کنه.. کلاْ زبان ما رو باید از اول بنویسن و حالیمون کنن.

دقیقا! خیلی خوب گفتی نیلویی!!

girl دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 16:36 http://www.rozhaye-asheghi.blogfa.com

salam.ramz midi?

مژگان سه‌شنبه 27 فروردین 1392 ساعت 13:34

کپی پیس هم جواب نداد شب با لپ تاپ میام شاید تونستم.ممنون بابت رمز

ده دقیقه دیگه دوباره چک کن!چند بار خودم امتحان کردم...مشکلی نداره.عزیزم شب برش می دارم.

غزل سه‌شنبه 27 فروردین 1392 ساعت 14:25

شعور هم خوب چیزیه والا
چطوری مامان کوچولوووو خوبی اوضاع روبه راه
ظرافی هفت سینه منم مثله ماله شماست و همینطور ایینه خیلی نازه سفرت عزیزم
راستی من دهنم تلخ میشد فقط لواشک درستش میکرد حالا الوچه و برگه میخوای امتحان کن

بدک نیستم عزیزم...ممنون...مرسی از راهنماییت.

نفیس سه‌شنبه 27 فروردین 1392 ساعت 21:57 http://diarynafiis.persianblog.ir

یعنی هنوز این طور آدما با این فرهنگ ها هستن؟


واییی چه نسل بعدی تربیت کنن اینا

زهرا چهارشنبه 28 فروردین 1392 ساعت 12:10

ممویی سلام...من فکرمیکردم برای خودت نوشتی واسه همین ازت تقاای رمز نکردم...دیدم نظر هم داری فکر کردم شوهرت خونده و نظر داده.خلاصه اینکه تازه کامنتتو خوندم و الان رفتم که بخونمت اما رمزت برام کار نکرد...رمزتو عوض کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه رمزتو عوض کردی که بیخیال .نمیخام خودتو به زحمت بندازی گلم

عزیزم تو که دیگه باید بدونی...پس واسه چی ازتون ایمیل گرفته بودم؟؟

الهه چهارشنبه 28 فروردین 1392 ساعت 15:00 http://man-va-va.persianblog.ir

پست آخرتون نظراتش بسته بود
امیدوارم به سلامتی نی نی گلتون رو دنیا بیارین

ممنون عزیزم...

banoo چهارشنبه 28 فروردین 1392 ساعت 16:27 http://atiehbanoo.blogfa.com

رمزی که ایمیل کردی کار نکرد عزیزم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.