عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

کته با ماست!

مادر بودن چقدر سخته!!

مدام باید حواست به چیزایی که می خوری باشه!

خرما نخور!بچه رو سیاه می کنه...شنبلیله بچه رو سیبیلو می کنه!گوجه بچه رو قرمز می کنه...

غذاهای قرمز خطر دارن...قهوه و چایی اصلا نخور چون بچه رو کم هوش می کنه...شیرینی نخور،چون یه هویی وسطاش قندت می زنه بالا!

اینو نخور نفخ می یاره،اونو نخور بیچاره ت می کنه!

مدام یا باید گریپفوروت بخوری،یا آبلیمو که فشارت بالا نزنه!سبزیجات هم بچه رو پر مو می کنه...

کلا باید کته بخوری با ماست!!

صداتم نباید در بیاد... همه دردهای دنیا هم اگه سراغت بیان،طبیعین!!

وای که حالم بد شد!

هیچ کس به من نگفته بود مادر شدن اینقدر سخته!

نظرات 34 + ارسال نظر
فیروزه یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 10:17

خب اینم یه دلیل دیگه برای اینکه بهشت زیر پای مادران است!
ممویی ماهایی که قراره در آینده مادر بشیم رو نترسون
یه کتاب بهت معرفی کنم ... شاید خودت بدونی یا شنیده باشی ... طب الکبیر یا فرشته نجات . حتما بخونش و دستوراتش رو اجرا کن . خیلی مفیده .

قربونت! کتاب می بینم حالم بد می شه!!

ماه گل یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 10:32 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

حتما شیرینیاش خیلی بیشتره که بعضیها چند بار مامان میشن

عمرا!!

تاتا یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 10:55 http://tatamoj.persianblog.ir

ممو جون مطمئن باش 1000 نفر هم بهت می گفتن تا خودت تجربه نمی کردیییی باورت نمیشد مثل من که یهو بعد از بارداریم شوکه شدم از این همه سختی
اما مطمئن باش چیزهای خوب هم توش هست که بعضی ها اولی رو که دنیا میارن به دومی و حتی سومی هم فکر می کنن

دومی؟؟سومی؟نه تاتا جون! همین یکی پدر منو در آورده تا حالا!

فنچ بانو یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 11:01 http://baghe-ma.blogsky.com

عزیزم... مطمئنم روزی که نی نی رو بغل کنی و بوش کنی تمام سختی هایی که کشیدی ازت دور میشن و می بینی که ارزششو داشته...
ممو این حرفا رو کی گفته؟ دکتر؟؟؟ خرما برات خیلی خوبه... توی قرآن هم هست... وقتی حضرت مریم باردار بود خدا بهش یه نخل خرما داد

ولی حضرت عیسی خیلی خوشگل بود که!!!می گن خرما سیاه می کنه!

محبوبه یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 12:05 http://haftkhanehonar.persianblog.ir/

این حرفا چیه عزیزم..‍‍سفیدی یا سیاهی ارثی که از پدر و مادر میرسه..هر چی دکترت میگه نخور..

اتفاقا بر عکسه! دکتر هر چی گفت باید بخورم!

بانو یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 12:46 http://heartplays.persianblog.ir/

به نظرم سه ماه اول یه مقدار مراعات کن... بعد دیگه راحت باش...
بعد از هر سختی ... راحتی و خوشی شیرینی در انتظارته...

همه ش دارم مراعات می کنم به خدا!

فلفل بانو یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 12:49

نگو نگفتی که من خودم یه پست کامل برات نوشتم
تازه کته ماستم یبوست میاره

ببین اصلا خرما بچه رو سیاه نمیکنه کی گفته اتفاقا تو طب سنتی میگن بخورید که بجه صبور میشه اونم به خاطر خاصیتهایی که داره
بعدم اگر نمک نخوری مشکل فشار پیدا نمیکنی پس هی آبلیمونخور فشارت میفته ها
بعدم همه چیز باید بخوری کی گفته نخور خب الان معده هامون حساس چیزای نفاخ اذیتمون میکنه وگرنه بدنمون به همه چیییییییییییییییز احتیاج داره
به قول مامانم اینا همش چرت و پرته این بچه رو خوشگل میکنه اون سیاه میکنه بچه یا شبیه مادر یا پدر مگه میشه پدر و مادر سفید باشن بچه سیاه ! یاپدر مادر باهوش باشن بچه خنگ!!!!!!! نه بابا اینا وراثتیه فقط فکر تقویت بدن بچه باش چیزای مقوی بخور سیب هم خیلی خوبه هر روز بخور عوام میگن بچه رو خوشگل میکنه و اصلش اینه که خونو تصفیه میکنه دیگه اینو که ماها خودمون میدونیم سیب نشانه سلامتیه ولی از من به تو وصیت همه چیز بخور چون بدنت احتیاج داره

آره عزیزم...دیدم!اما من حتی چایی نمی تونم بخورم!! خوب من و ابو هر دو سفیدیم! سبزه نیستیم!!تازه ابو از من روشنتره!

زهرا یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 12:57 http://zizififi

این حرفا چیه ممویی؟؟کی اینارو گفته؟؟؟والله زن داداشه من یه خروار سر نی نی اش شنبلیله خورد نی نی اش یه دختر پوست سفیده خوشگله..خرما هم خیلی خوبه برات عزیزززم...خونو زیاد می کنه...همه چی بخور اما به اندازه...دوستم وراثت تعیین می کنه شکل و شمایله نی نی رو...و من مطمئنم یه نی نی ناز دنیا میاری.من مطمئنم.خب یه درصد هم نی نی به مامانش بره ماه میشه.ماه

قربونت برم دوستم...خدا کنه! والا من که بریدم از این همه تهوع و معده داغون!

نفس یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 13:26

ممو جونم میگن ویار و حالت تهوع داشتن یا نداشتن تو بارداری ارثیه یعنی از مادر یا مادربزرگت به ارث میبری..این چیزایی که گفتی اتفاقا خیلی مفیدن برای بچه که.مثل سبزیجات یا خرما که بچه رو صبور وآروم میکنه..دیدم مادریو که خرما خیلی میخورد دوران بارداریش بچه ش خیلی آروم بود موقع نوزادیش..اتفاقا سفیدم بود..هرچی که دکترت گفت خوب نیست بخوری رو نخور،این حرفارو بیخیال شو.اینجوری سخت میشه دوران بارداریت..بووس برای تو و نیکا جونم

مامان من که اصلا سر بارداریش اذیت نشد! از من تعجب می کنه!سبزیجات که اصلا! حالم بد می شه...نفس!

mahdi یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 13:38 http://mmazar.blogfa.com

Salam...webet Alie...Makhsosan in Postet...Be Man sar beza

حورا یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 13:57 http://www.nime.blogfa.com

دوران بارداری خیلی سخته منم همینطور بودم ولی اتفاق مهمتر اینه که وقتی مادرشدی بدون اینکه متوجه بشی دیگه خودت نیستی .. یک آدم دیگه ای میشی یک مادر و این هم تلخه هم شیرین
خوب و خوش باشی

روشن یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 14:17

پریسا ادیسه یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 14:21

قربونت برم مامان ممویی ِ دوست‌داشتنی. . . عزیزززم. . . سخته ولی خب ارزشش رو داره. . . لیلی دوست منم الان دو ماهشه ولی خیلی سختشه چون می‌تونه هر چی بخوره. . . سبزی‌خوار شده. . . دوستت دارم ممویی جونم. . . امیدوارم زودی این حالتهات تموم بشه و بتونی لذت ببری. . .

عزیزمی عزیزززززم...

مجی یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 14:31 http://soghaatii.blogfa.com/

مرسی که تو گفتی . آفرین

خانم خانما یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 14:55

چقذه سخته!
ایشالا سالم و سلامت بیاد تو بغلت خستگی این مدت از تنت بره

ایشالا...

بانوی اردیبهشت یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 15:00 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

وای عزیزم خیلی هاش رو من دارم الان میشنوم. ببین یه قانون بگذار برای خودت. اشتباهی که من کردم رو نکن. هرکی هر چی میگه قبول نکن. اما از این پرمویی و اینها جدا قبول ندارم. من سر یاسی کلی سبزیجات و شیر و خرما میخوردم. البته یه چی دیگه که تقریبا بهش ویار داشتم. یعنی دوست داشتم که بخورم، یکی مائاشعیر بود یکی هم به . به که حتما میدونی خیلی خوبه. ولی جدا خودت رو دربند این حرفها نکن. باورم نمیشه دکتری اینها رو بگه.

بهاره یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 16:34

دوستم تنها چیزایی که نباید بخوری زعفران، گل گاور زبان و کنجد، سوسی و کالباس و غذاهای کنسروی و کلا هر چیز غیر طبیعیه، بجز اینا دیگه هرچی دلت میخواد بخور چون بدن نی نی به همه ی ویتامینها احتیاج داره، تا میتونی سیب بخور که برای پوست و خوشگلی نی نی خیلی مفیده، اتفاقا خرما برای هوش و حافظه ی نی نی خیلی لازمه دوست جون بخور حتما، غذاهای قرمز و سبزیجات برای خون سازی نی نی و خودت خیلی مفیدند، قهوه و چای البته چون کافئین دارند مفید نیستند اما اگه دلت خواست گهگداری میتونی قهوه بخوری...آهان آهان داشت یادم میرفت اگه میخوای ورم نکنی دوست جون تخم مرغ و نمک رو حذف کن از برنامه های غذاییت، تخم مرغ رو فقط میتونی گهگداری تو کوکو یا الویه بخوری نمک هم فقط همون نمکی که تو غذات میریزی (اگه پرنمک میخوری کمش کن) اما نمک رو روی مثلا خیار نریز و بخور، شاید یکی از عللی که باعث شد من تو زمان بارداری ورم نکنم همین بود...
دوست جون خودت رو از الان برای یه دوران خیلی سخت تر آماده کن ... به من همیشه میگفتند بهترین و راحت ترین دوره ی مادری زمان باردریشه اما من باور نمی کردم، ولی خواهشا تو باور کن و برای همین هم قدر لحظاتی که داری رو بدون هم تا میتونی استراحت کن که بعدا افسوسش رو نخوری
ایشالا این دوران هم به خیر و خوشی میگذرند و تو میتونی با لذت کوچولوی خوشگلت رو در اغوش بگیری و خدا رو صد هزار بار شکر کنی که این فرزند نازنین رو بهت هدیه داد

آمارین یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 16:37

اگه میخوای نینیت مث من کچل نباشه شنبلیه بخور. من که هی بهم گفتن گوش ندادم. خصوصا که تو هم بچت پسره خوبه پر مو بشه

بچه من پسره؟؟؟کی گفته؟؟؟

نیلوفر یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 16:55 http://www.niloufar700.persianblog.ir

تو بعداْ یه دخترت بگو عزیزم

[ بدون نام ] یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 17:30

واااااااای.
خانوم از شما بعیده این حرفهای خرافاتی.
مطمئنا این حرفها رو پزشک نگفته ! گوجه قرمز می کنه . پس لابد پرتقال بچه رو نارنجی می کنه و خیار هم سبــز !
به توصیه های دکترتون توجه کنین نه حرفهای قدیمی.
ایشالا بچه ای سالم و نــــاز و مادری سرحال حاصل بارداریتون باشه . خوش بگذره :)

ســـــــاینــــــــا!. یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 18:06

..شنبلیله بچه رو سیبیلو می کنه

چه جالب!.
فکر نکنم این همه سخت گیری باشه جگر و مایونز شنیدم نباید خورد اما خرما که عالیه

محبوبه یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 18:32 http://haftkhanehonar.persianblog.ir/

خوب منظور من همینه تو نخوردن ها هر چی دکتر میگه گوش کن

مریم م یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 20:34

ممو جان، من پزشک و متخصص طب سنتی هستم. آب سیب و به رو فراموش نکن. مریضی داشتم با فشارخون حاملگی که فقط با روزی دو لیوان آب سیب فشارخونش درمان شد. مصرف سیب توسط مادر در حاملگی از آسم کودکان بعد از تولد جلوگیری می کنه. البته سیب رسیده و شیرین باشه
زعفران ، زرشک، کرفس، سرکه، ماست ترش، سیب ترش در این دوران اصلا نخور.
مخلوط آب سیب و به از حالت تهوع هم جلوگیری می کنه. اگر یک لیوان رو نمی تونی یکجا بخوری از یک قاشق مرباخوری شروع کن و هر یک ربع بخور کم کم افزایش بده به یک قاشق غذاخوری و ...
البته بذار آبمیوه ات تو یخچال حسابی سرد بشه.
مصرف آلو هم برای نداشتن یبوست و همینطور برطرف کردن حالت تهوع خیلی خوبه.

شاه بلوط یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 21:30 http://balot.persianblog.ir/

می دونم خیلی دیره
ولی تبریک منو بابت مادر شدنت پذیرا باش
امیدوارم هر دو تون صحیح و سالم باشین

فلفل بانو دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 07:28

ایشلله که دونه برنجت صحیح و سالم باشه فقط غربالگری رفتنی آبمیوه شیرین با خودت ببر تا تکون بخوره بتونن اندازه بگیرن جیگری رو
راستی انقدر حرف زدم سری قبل یادم نیست نوشتم سری اول رو رفتم نیلو
و برای سه ماه دوم رفتم نسل امید
گفتم اینو؟

فلفل بانو دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 07:35

راستی من هیچ ایمیلی ازت دریافت نکردما!

به زودی عزیزم!!

ترلان دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 08:47 http://www.tarlancafe.persianblog.ir

عزیزم... من یکی به شخصه اعتقاد زیادی به این که اینو بخور بچه اینجوری میشه یا اونو بخور بچه اونجوری بشه ندارم... اینا همش ارثیه! نهایتش این که به زوووووووور کندر میخورم که بچه باهوش بشه!!
به دکترت اعتماد کن. معمولاْ دکترا میگن همه چی بخور چون بدن احتیاج داره فقط یه سری میوه های مشخص مث گوآوا یا از این جور چیزای عجیب غریب برای ما خوب نیس. یا کله پاچه و جگر و غذاهای چرب و فست فود و اینا که خیلی بده!! و خودتم می دونی ماشالله!! فکر کنم محبوبه میخواست بگه هر چی که دکترت میگه نخور نخور!! (یه نخور به قرینه لفظی حذف شده!!)
خلاصه این که مواظب خودت باش. تا میتونی استراحت کن. فولیک اسید که دکتر داده مطلقا فراموش نکن. به هیچ وجه به خودت استرس وارد نکن. خیلی هم مواظب باش دچار دیابت بارداری نشی! من خودم در کمال ناباروری متوجه شدم که قندم یه مقدار بالاست و الان هر چند وقت یه بار قندم رو مجبورم چک کنم! به این چیزا هم خیلی توجه کن! موفق باشی و بارداری خوب و سبکی در انتظارت باشه عزیزم

مریم دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 09:34 http://www.maryamkhanoomi.blogfa.com

خانمی پس شما هم مثل من به کتاب حساسیت پیدا کردی.
عزیزم خرما خیلی هم خوبه.من یع عالمه خرما میخوردم و رنگ پوست دخملم هم مثل مهتابه.
همه چی بخور به جز سوسیس کالباس و کنطرو و نوشابه و چیپس و پفک
عزیزم اصلا جگر هم نخور.اصلا.
هی ابلیمو نخور فشارت میفته.
بادوم خیلی خوبه.
واسه تهوع هم صبح تو جات یه کم بیسکوسست کراکر بخور.همون ترد.میدونی دیگه.تا 3 ماه بعد دیگه خوب میشی.تا میتونی هم بخواب که بعد که نینی اومد دیگه خواب بی خواب

طیبه دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 10:03

مموی عزیزم من خودم الان هفته 28 هستم تا سه ماه اول حالم خوب نبود خیلی چیزا رو دوست نداشتم و حالمو بد می کرد مثل مرغ پخته که هنوزم دوست ندارم ولی بعدش که خوب شدم همه چیز خوردم خصوصا خرما روزی 5 تا می خورم این حرفای عوام رو گوش نکن عزیزم خوردن همه مواد غذایی از همه گروه ها برای نی نی لازمه خانمی مگر اینکه بهشون حساسیت نشون بدی که دیگه دست خود ادم نیست حالا بذار یه کم بزرگتر بشه و تکوناشو حس کنی کلا یادت می ره کهروزای سختی داشتی انقدر که لذت بخشههههه مواظب خودت و نی نی باش و از مواد غذایی سالم خودت رو محروم نکن زیبا

خانم لورا سه‌شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 11:07

نه کی گفته اینطوریه؟والا مامان من 3تا بچه زاییده.هیچ کدوممون هم خدا رو شکر مشکلی نداریم.سر من انار می خورده خیلی.غذاهاشم معمولی اصلا اون وقتا این حرفا نبوده که قهوه نه ولی چایی هم روزی دو سه بار می خورده.سر برادرم عاشق آلبالو و تخمه بود.سر برادر آخریمم کباب کوبیده می خورد.یعنی خیلیا.این حساسیت ها اصلا خوب نیست.هم به خودت سخت می گذره.هم به اطرافین هم به نینی.برای هوش نی نی هم از ماه چهارم.به مدت یک ماه تر روز صبح ناشتا یه دونه کندور کوچولو بخور

گلی سه‌شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 11:30 http://www.mygreendays.blogfa.com/

عزیزمممممممممم
با قطعیت نمی تونم بهت بگم که بهشت زیر پات هست یا نه ولی خوب اینم بخشی از لذتهای کادر شدنه....دقیقا چهار سال پیش همچین روزهایی منم مثل تو بودم و حس و حال تو رو داشتم....بهترین و زیباترین روزها را برات آرزو می کنم و امیدوارم سال خیلی خیلی خوبی در انتظارت باشه...مراقب خودت باش و هرچیزی که دوست داری بخور!!!!!

قطعا بهشت زیر پامه!!!چون گوارشم ترکیده!

مطبخ رویا سه‌شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 23:26 http://www.liliangol54@yahoo.com

به به ....سلااااااااااااااااااااااام عزیزم .....خیلی خیلی تبریک می گم ...خیلی خوشحال شدم ...مبارک باشه....

محبوبه پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 ساعت 12:11 http://http://yaghootekabood2.mihanblog.com/

مجید همشهری ماس
کارش درسته

ماه مون یکشنبه 18 فروردین 1392 ساعت 22:51 http://mahemoon.persianblog.ir

بی خیال این حرفا همه چی بخور ولی کم بخور.من اینقدر گوجه خوردم بچم همچین سفیده که نگو

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.