عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

جوجه 7 میلی متری!

دیروز واقعا نیاز داشتم که یکی بهم برسه!یعنی یکی منو به معنای واقعی دریابه!

با اون حالت تهوع وحشتناک و نفخ شکم وحشتناکتر رفتم خونه دونه اینا که دلم واشه و ازم پرستاری شه،دیدم به به!! سید بزرگ!! رنگ کار آورده و رنگ کاره داره حمام رو رنگ می کنه و بوی تینر خفه کننده ست!

رفتم درب بالکن رو باز کردم و نشستم و نفس عمیق کشیدم!حالا مگه نفسه خوب می شد؟

وقتی آدم یه جوجه اون کنج دلش داره،همه بوها و عطریجات دنیا می شه 5 برابر!!! یعنی من از 10 فرسخی تشخیص می دم مثلا فلانی الان چی خورده! به خدا!! این دماغ من شده هود بیمکث!

هر چی بوی غذا و کوفت و زهرماره می کشه تو با سرعت 120 کیلومتر در ثانیه!

دیگه تا ابو بیاد دنبالم،من نیمه جون شده بودم از بوی رنگ!!

با ابو رفتیم خرید ... واقعا داشتم می مردم از حالت تهوع! حالت تهوعی که نه میره پایین نه می یاد بالا! همونجا می مونه و زیر دلم می زنه و ول کن نیست!

بعد خرید رفتیم خونه. ابو همه چیز رو جا به جا کرد و گوشت کباب کرد.یه بویی تو خونه راه افتاده بود...بخار همه جا رو گرفته بود...منم هی عق !!عق!!

یه دونه ازون کبابا رو که نتونستم بخورم،هیچ! نتونستم لب به غذای مورد علاقه م بزنم و یه چیکه ماست بخورم...

تا خود صبح لیمو سنگی گاز می زدم و قرص ب 6 می خوردم!

اما خداییش ابو منو دریابید و هم پخت و هم شست و جا به جا کرد...

وگرنه منکه عین جنازه رو تخت افتاده بودم و به جوجه دونه برنجی ای فکر می کردم که اینقدر تغییر تو حال و احوالات من ایجاد کرده و این حال و احوالات سوزناک حالا حالاها دست سرم از بر نمی داره...

نظرات 39 + ارسال نظر
حموم زنونه چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 11:03 http://hamomzanone.blogfa.com

سلام عزیزم
من همیشه خواننده خاموش بود ولی این خبر خوش نتونست منو خاموش نگه داره این جوری بود که از ذوق این دونه برنجی ات روشن شدم .
ایشاالا زودتر روبراه شی و بارداری خوشی داشته باشی

بهاره چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 11:23

می بینم که این دونه برنج زعفرونی حسابی حال مامانشو جا آورده

تا چشم حسودان تنگ نظر از جا به درآید!حکیمه ای که در به در دنبال وبلاگ من بودی اینقدر خودتو ضایع نکن دیگه!

مریم چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 11:54 http://www.maryamkhanoomi.blogfa.com

هزار بار تبریک.عزیزم بعد 3 ماه همه چی درست میشه.فقط خوب استراحت کن.تا میتونی بخواب.خوب هم غذا بخور با اینکه سخته اما خوب بخور که دونه برنجت خوب قد بکشه.ایشالا صحیح و سلامت به دنیا میاد این جوجو.یادته حامله بودم یه بار کامنت گذاشتم که کتاب میخونم تهوع میگیرم.حالا دخملم 5 ماهش تموم شده

مرسی عزیزم...ایشالا کوچولوت به سلامتی بزرگ و کتابخون بشه

ستاره چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 12:21 http://www.twolover.ir

آخی نازی
سخته خیلی
ولی خوب بیخودی که بهشت رو نمیخوان بذارن زیر پات
انشالله زود زود بهتر بشی

قربونت برم...

شیده چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 12:23

وااای تبریک میگم مموجون
از وب تاتا فهمیدم نی نی تو دلی داری
چه جالب منم یه جوجه یه سانتی دارم و حالتام عییییییییییین توئه
ایشاللا که زودتر خوب شیم

ایشالا...

زهرا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 12:24 http://zizififi

ایشالا زود خوب شی...ببین ممو صبح که از خواب بیدار میشی یک تیکه نون یا بیسکوییت بخور...همین تیکه نون باعث میشه حالت تهوعت بهترشه.سعی کن خوب غذا بخوری تا نی نی خوب رشد کنه...

نمی تونم زهرا! نمی تونم به خدا! خیلی سخته!

مژگان یک دنیا عشق چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 12:55

آخی عزیزم.چقدر سخته برات.
من غیر قرص ب6 هیچگونه اطلاعی ندارم .
زودی میگذره این روزا.ولی سعی کن یه چیزکی بخوری که بدنت دچار کمبود نشه.دکترت چیزی تجویز نکرده برات که بهتر بشی

همون ب 6 دیگه

کمند چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:03 http://kamsah.blogfa.com

عزیزم خیلی خیلی مبارک باشه.
منم گاهی خاموش میومدم الان دیدم واجبه دیگه روشن شم.
ان شالله این حالتها نهایتا تا ۴ماهگی تموم میشه.ب ۶ رو یه مدت بخوری بهتر میشی ان شالله.من غذاهای سرد و میوه رو بهتر میخوردم.البته شانسم تو تابستون بود این حالتام و مرتب هلو وخربزه میخوردم.امتحان کن مثلا سالاد الویه بدون مایونز هم همه چیز داره از پروتئین و سبزیجات هم بوی زیادی نداره شاید بتونی چند قاشق بخوری

آره اتفاقا سالاد الویه بیشتر از چیزای دیگه آرومم می کنه! میوه و لیمو هم همینطور...

تاتا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:21 http://tatamoj.persianblog.ir

ممو جون حالت تهوع از این به بعد بیشتر میشه
سعی کن کباب و چیزهای سنگین نخوری بر خلاف اینکه میگن خیلی مفیده و اینا تو ماه های اول زیا خوب نیست معده رو واقعا سنگین می کنه و توع رو بیشتر
ب6 هم تاثیر چندانی نداره اگه تهوعت شدیدتر شد بادی قرص های قوی تر بخوری مثل دمیترون و ناویداکسین البته زیر نظر پزشکت
به شخصه بهت توصیه می کنم تا جایی که می تونی تحمل کنی معلوم نیست این قرص ها در آینده چه عوارضی داشته باشن فعلا میگن ضرری نداره اما خوب خدا می دونه فقط

دقیقا تاتا جونم!اصلا لب به کباب و خورش نمی تونم بزنم...
بهم گفته اگه خوب نشدم باید ناویداکسین بخورم...اما من دارم مقاومت می کنم دوستم!

بابک اسحاقی چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:22

تبریک میگم مموی عزیز
خیلی خوشحال شدم از شنیدن این خبر
بیشتر مواظب خودت باش
ایشالا که این دوران سخت رو راحت و سریع طی بکنی
از صمیم قلب تبریک میگم

ممنونم آقای اسحاقی ایشالا پدر شدن شما...

تاتا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:23 http://tatamoj.persianblog.ir

کترم بهم گفته بود هر چی فکر می کنی حالت رو خوب می کنه بخور
غلط ترین کار ممکن
من نوشابه پفک تخمه و بستنی شدیدا حالمو خوب میکرد همین شد که بعد از 5 ماه و خوب شدن تهوع قندم زد بالا
تو میوه ها لیمو و به خیلی عالیه
به رو حتما امتحان کن
سیرابی هم همه میگن خوبه من امتحان نکردم
سس مایونز شدیدا ضرر داره سعی کن دوری کنی ازش

من فقط و فقط میوه حالم رو خوب می کنه...با لیمو سنگی و نعناع!!
مرسی دوستم از این همه اطلاعات مفید...

تاتا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:25 http://tatamoj.persianblog.ir

تخم مرغ شل و عسلی هم نخور
هر روز یه قاشق کوچیک پودر زنجبیل رو تو اب جوش حل بگیر و با نبات قاطی کن اونوقت نیم ساعت نیم ساعت قاشق قاشق بخور نیاز نیست لیوان رو سر بکشی که حالت به هم بخوره
هر روز اینو امتحان کن تاثیرش رو کم کم میذاره
با همه این حرفا تهوع بارداری 100 در 100 خوب نمیشه همه اینایی که گفتم و خواهی شنید فقط مسکنه
چاره اش صبر و تحمل بیش از حد توئه

زنجبیل خیلی گرمه تاتا جون...می ترسم جوش بزنم!

بانو چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:37 http://heartplays.persianblog.ir/

الهیییی... به مرور خوب میشی .... نگران نباش...

ایشالا بانو جونم!

مینو چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:52

واقعااااااااااااااا؟
هزار تا تبریککککک
بوسسسسسسسسس

بهاره چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 13:56

ممو من باهات شوخی کردم تو جدی گرفتی ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
منظورم این بوده که کوچولوت داره سر به سرت میزاره.
گیج شدم از جوابت.

حرف خوبی نزدی و لحنت بد بود.من برای خنده اینا رو ننوشته بودم عزیزم...

آمارین چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 14:15 http://amarin.blogfa.com

ای جونم پس تو هم به جمع مامانا پیوستی. مبارک باشه عزیزم
ممو جان برای تهوعت لیمو رو بگیر توی دستت و بو کن. اگه میخوای دارو نخوری خوبه. پوستش رو خراش بده ک بوش رو حس کنی. زنجبیل هم میگن خوبه من ک نخوردم اما دلستر خوردم. اونم خوبه. اروم میکنه. من رهوقت اذیت میشدم یه قلپ میخوردم اروم میشدم. دیگه سیرابی هم میگن خوب. اگه بوش اذیتت نمیکنه بخور چون ب6 طبیعی داره عالیه.

مرسی نسیم جونم! همون لیمو خیلی آرومم کرده...لیمو و سیب!
سیرابییییییییییییییییییییییییییییی

تاتا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 14:17 http://tatamoj.persianblog.ir

عدسی کلا ضرر نداره که اتفاقا خیلی هم خوبه که حبوبات بخوری
باید ببینی بهت میسازه یا نه
بخور اگه نساخت دیگه نخور

نمیدونم چه جوری باید کامنت خصوصی بزارم اینجا

عزیزم سمت راست بالای صفحه نوشته کامنت خصوصی!

ورونیکا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 15:33

وااای ممویی داری مامان میشی...؟
خیلی خوشحال شدم عزیزم.... خیلی ذوق کردم....
مبارکه... خیلی خیلی هم مبارکه...

مرسی عزیز دلم...ممنون...

ورونیکا چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 15:38

ممو جان من تا ۵ ماهگی از ویار مردم و زنده شدم...
اما یه قرصی هست که برای من معجزه کرد...
اسمش هست ناویداکسین... خیلی ویارمو کم کرد ... حتما با دکترت مشورت کن و اگه صلاح دید و از نظرش مشکلی نبود استفاده کن... واسه من که خیلی تاثیر مثبت داشت...

مرسی عزیزم...

مریم م چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 16:50

سلام. من تا به حال برای شما کامنت نذاشته بودم. برای حالت تهوع اگر حتی چیزی نمی تونی بخوری. توی یک دستمال کمی هل رو نیم کوب کن و با کمی گلاب مخلوط کن و مدام دستمال رو جلوی بینیت بگیر

m_barani چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 18:18

سلام .
استراحت در درجه اول
خوردن بیسکوئیت ترد و نان خشک خیلی مفید است ناشتا اول صبح وقتی توی تخت هستید.
سیرابی هم خیلی مفیده . بگید براتون آماده بیارن یا جای دیگه ای غیر از منزل پخته بشه که بوش اذیتتون نکنه.میوه هم خوبه . به جای قرص عرق نعنا بخورید. چون قرص ب 6 برای بچه ها بیش فعالی میاره و بی تابی بعد از تولد. زنجبیل هم خوب است . مقدار کمی را بعد از مشورت با پزشکتون همراه چای میل کنید.

مرسی عزیزم...

m_barani چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 18:21

ببخشید شاید همه ی اینها را خودتون هم بدونید.اما من باب یادآوری گفتم .
این هم هست .
برای کاهش تهوع استفراغ صبحگاهی می توانید موارد زیر را رعایت کنید:
- وعده های غذای کوچک و متعدد بخورید. نگذارید زیاد گرسنه بمانید و معده تان را نیز با غذا پر نکنید به خاطر داشته باشید شما دو نفر نیستید. تا سه ماهه اول بارداری جنین به خوبی مواد غذایی خود را با رژیم معمول شما نیز تامین می کند.
- از غذاهای چرب و سرخ کردنی و پر ادویه پرهیز کنید.

- مدتی پس از بیدار شدن در رختخواب بنشینید و غذای جامد و خشکی مانند یک تکه بیسکویت، ترد و یا برشتوک بخورید. مصرف این مواد به خالی نماندن معده شما پیش از صرف صبحانه کمک خواهد کرد.
- از تغییر وضعیت ناگهانی مثلا سریع برخواستن از رختخواب پرهیز کنید.
- پیش از ناهار یک میان وعده خنک و شیرین و غلیط داشته باشید مثلا یک استکان آب میوه خانگی شیرین، شربت آبلیمو، شیر موز ، بستنی ساده و یا فالوده شیرازی.

- زیاد برای خودتان غذا نکشید و بشقاب غذا را پیش از خوردن غذا، مدتی داخل یخچال بگذارید . با سرد شدن غذا بوی آن کاهش خواهد یافت و شما راحتتر غذا را میل خواهید کرد.
- بعد از ظهر نیز یک میان وعده شیرین و خنک داشته باشید. می توانید از ژله ها نیز استفاده کنید.
- یک شام سبک و کم حجم انتخاب کنید.

- مایعات زیاد بخورید، بویژه وقتی زیاد استفراغ می کنید . سعی کنید حتی با وجود استفراغ، اب بخورید. دندانهایتان را پس از هر استفراغ بشویید. نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست. چون بعضی خانمها نسبت به بوی خمیر دندان نیز حساسند. تنها شستشو با اب ساده نیز کافیست.
- از دیگران کمک بگیرید.اوایل بارداری، تغییرات هورمونی شدید می تواند موجب حساسیت واحساس تنهایی بیشتر در خانمها شود. بنابراین باید از اطرافیان کمک بگیرید.پخت عذا توسط سایر افراد و آوردن ویارانه برای خانمهای باردار از رسوم خوب ما ایرانیهاست که به کاهش عارضه تهوع در خانمهای باردار به دلیل قرار گرفتن در معرض بوها ، کمک می کند.

- زیاد خودتان را ملامت نکنید،بارداری با افزایش حساسیت خانمها به بو همراه است و بعضی از خانمها به دلیل افزایش حساسیت ممکن است حتی به بوی همسرشان نیز حساس شده و از او دوری بجویند. به خاطر داشته باشید،این احساس شما گذراست. از روشهای دیگر برای ابراز محبت به همسرتان استفاده کنید برای او اس ام.اس بزنید و یا ای میل بفرستید. به زودی روابطتان به حالت عادی باز خواهد گشت.
-صبور باشید، تجربه یک بارداری چیزهای زیادی را به شما خواهد آموخت. همین حساسیت به بوها، هوش شما را برای مادر شدن افزایش خواهد داد.

مرسی از این همه توصیه ناب و عالی!!!

دلژین چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 20:37 http://drdeljeen.com

تبریک فراوون عزیزمممم

هبه رضوی چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 21:26

ای جونم مامان شدنت مبارک باشه
دعا زیاد کنیاااا

پریس چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 23:09

خیلی مبارک باشه! خیلی هم مراقب تغذیه و سلامتیت باش تا ایشالا از این برنجکت یه دیس مرصع پلوی مجلسی در بیاد.

آیدا پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 00:37

منم تبریک میگم.خیلی....ایشالا همیشه شاد باشین

Laila پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 05:42

Salam memo , man Saliane khanande khamooshetam , mikhastam begam welcome to the motherhood club :) man Khodam Alan yek joje 8 rooze baghalam khabide va Manam vomiting dashtam , lavashak va esfenaj an hale Mano Khob mikard:) good luck and take care

عزیزم من Memoo نیستم! من Mamoo ام.
ممنون اما اصلا لواشک میلم نمی کشه!

آواز پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 10:15 http://radepayezendegi.persianblog.ir

ای جاااانم

من شاهد خواهرم بودم از نزدیک تهوع های بارداریش . ولی میگذره ...
و الان که کوچولوی 5 ماه اش رو هممون میچلونیم بسکه شیرینه اصلاً یاد اون دوران نمی افته کسی

خیلی مواظب خودتون باش

خدا کنه منم اینطوری بشم...الان که حالم به خودم نیست!

بانوی اردیبهشت پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 10:25 http://banooye-ordi-behesht.persianblog.ir

زین پس باید منتظر نصیحت های مادربزرگانه همه باشید. خودم هم یکی. آخه میدونی من هم تجربه حالت تهوع سختی رو داشتم . یعنی اون اولش اصلا حس نکردم دارم مامان میشم. حتی سه ماه اول به جای وزن گرفتن وزن کم کردم. ولی بعدش خیلی خوب بود. حالا برسیم به توصیه های بنده. اگه بتونی صبح که بیدار شدی یهکم نون سوخاری بخوری یا نون سنگک خشک تا آب معدت رو جمع کنه کلی بهتره . اما کلا این سه ماه سمت آشپزخونه نرو. چون من از باز کردن در یخچال عق میزدم. باید همسرتون غذا بپزه و شما نوش جان کنید. سعی کن بتونی بخوری. حالا صبح زود نتونستی بعدش. میدونی که مغز بچه این سه ماه داره شکل میگیره. هرچند میدونم که خودت همه چی رو میدونی عزیزم. ایشالله خوب باشی همیشه . خودت و دونه تو دلت.

مرسی گلم!
منم وزن کم کردم...هیچی از گلوم پایین نمی ره به خدا!

ســـــــاینــــــــا!. پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 12:08

ممو عزیزممممممم ایشالله زودی این تهوع ها خوب شه...دیگه دونه جون نازش خریدار داره..
چقدر اون پست قبلت عالی بود و تاثیر گذار

مرسی عزیزم...

آبینه پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 17:10 http://minoo1382.blogfa.com

مادرشدنت مبارک هزارتابانوجان...

غزل پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 21:36

واییییییییییییییییییییییییییییی ممو مادر شدی نمیدونی این چند روز همش داشتم بهت فکر میکردم
و نی نی نمیدونم چرااااااااااا
خدای منننننننننننننننننن تبریککککککککککککککککککککککک
میفهمم حالتو
چیزیکه منو اروم میکرد لواشک بوددددددددددددد
عزیزم باروم نمیشه
تو یک مادر نمونه میشی نه مثله من

عزیزمی...غزل جونم!

fars پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 22:37 http://www.fars.eoo.ir

856060657گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.fars.eoo.ir

لیندا پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 23:40

خانومی تبریک میگم مامان شدی
اخی حالت خوب نیست ؟ من فقط حالت تهوع داشتم ، تو هم همینطوری یا روم به دیفال بالا هم میاری ؟
به نظرم هرچی بخوری فقط تو مدت محدود ارومت میکنه . سعی کن تحملتو ببری بالا که تا هفته 14 اینا طول میکشه . بعد اون عوضش با شروع تکونا همه این حالتا یادت میره .
هفته چندمی دوست جون ؟

خدا کنه زودتر تموم شه! نمی تونم یه لیوان شیر بخورم به خدا!
می آم بهت می گم دوستم...

فلفل بانو جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 11:54

یه جا خوندم ای تهوع ها باعث میشه برای نی نی ایمنی بیشتری ایجاد شود!
بعضی تشخیص های خاله زنکی هم میگن بچه دحتر تهوع بیشتری رو داره! البته با اینکه از نظر علمی هورمونها در زمان جنین دختر بالاتره هم میخونه!
بگذریم فکر کن من با این تهوعها تو هفته ۸ جراحی صفرا شدم!
فکر کنم الان ۷ هغته ای دوستم آره؟ تهوعها تا هفته۱۳ خیلی قدرت دارن

وای! وای گفتی!! گفتی!!!

desiree شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 05:54 http://desiree.persianblog.ir

عزیز دلممم :******** خیلی خیلی مبارک باشه، ایشالا که به سلامتی نی نی خوشگلت به دنیا بیاد :*
خیلی خوشحال شدم از خوندن پست های قشنگ و شیرینت

مرسی عزیز دلم...

نهال شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 08:17

سلام.. خیلی خوشحال شدم.. مبارکت باشه عزیزم... راستی می دونی پسر من الان یک سالشه

به سلامتی گلم...

الهه شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 08:33 http://man-va-va.persianblog.ir

امیدوارم نتیجه این همه زحماتت یه نی نی خوشگل و شیطونه و سالم باشه

ایشالا که سالم باشه...

روژین سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 02:26

امیدوارم این حالتها زود خوب بشه من نمیدونم باید چیکار کنی اما فکر کنم بچه ها چیزهای خوبی بلد بودن و نوشتن، :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.