عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

ما ایرونیهای غرغرو!

کلا ما ایرونیها آدمهای غرغرویی هستیم!!

تا وقتی ازدواج نکردیم از وقتش که بگذره،همه ش عزا گرفتیم که یه دوست خوب پیدا کنیم...وقتی دوست خوب رو پیدا کردیم،به جای اینکه از وجودش لذت ببریم و بهتر بشناسیمش و ببینیم واقعا به درد بخور هست!!همه ش دلمون می خواد زودتر به نتیجه برسیم...یا کات یا ازدواج!

وقتی هم که با دوستمون ازدواج کردیم،به جای اینکه از زندگی زناشویی لذت ببریم و از لحظه لحظه ش تجربه بیندوزیم!!! منتظر یه معجزه ایم که معلوم نیست از کجا می خواد رو سر ما بریزه!

هی آه می کشیم و می گیم کاش همون دوست می موندیم و دچار این روزمرگی وحشتناک زناشویی نمی شدیم!طرف اینطوریه...طرف اونطوریه!حال نداریم آشپزی کنیم...حال نداریم خونه رو تمیز کنیم!یه وجب خاک نشسته رو وسایلمون!گازمون اونقدر روغن و چربی بهش چسبیده که نمی شه نگاهش کرد!!

چند سال که می گذره باز سر درگم،دنبال یه چیزی دیگه می گردیم!یه چیزی مثل بچه!! حالا اگه بچه دار نشیم،در به در دنبالشیم...دوا درمون ،آزمایش و این حرفها! استرس بچه دار شدن باعث می شه که اصلا" نتونیم بچه دار بشیم و همه چی با هم قاطی بشه!

بعدم که بچه دار شدیم،از بچه داری و گریه های شبانه عاجز می شیم و می گیم کاش بچه دار نمی شدیم که اینقدر بی خوابی نکشیم و فرسوده نشیم!

وقتی نی نی ه از آب و گل دراومد از خرج و مخارج مهدکودک و مدرسه و معلمای بی لیاقت می نالیم:

ای وای! این بچه چقدر خرج داره! چقدر گرونیه! پدرمون در اومد!کاش اصلا" از اول نبود!!

به جای اینکه کمر به تعلیم و تربیتش ببندم تا یه فرد سالم و صالح تحویل جامعه بدیم،غر می زنیم و هستیش رو منکر می شیم از بیخ!!

این دور باطل تا آخر عمر ادامه داره!کلا" همه مون از همه چی ناراضی هستیم!ما ایرونیا هیچی راضیمون نمی کنه!همیشه غرغرو،همیشه ناراضی!!همیشه بی اعصاب!!همیشه بی حوصله!

جدیدا" که لفظ افسردگی هم اضافه شده به این دور باطل! تا می گی چی،طرف می گه افسرده شدم!منتظر یه جرقه م!!

جرقه تو خود آدمه! تو وجود آدمه!کبریتش دست خودته!! فقط کافیه اون قسمت گوگردیشو بکشی رو سطح ناصاف روحت!اونوقته که شعله ور می شه...اینقدر نشین تا خدا برات معجزه و انگیزه بفرسته که خدا هرگز این کارو نمی کنه!چون تو رو خلق کرده و عقل بهت داده تا از پس زندگی خودت بر بیای...

یادت باشه خدا همیشه کمک می کنه اما در راستای اراده تو!

معجزه درونیه!!! بیرونی نیست!

فقط کمی بیداری لازمه...همین!

مخاطب نوشت: این پست مخاطب خاص ندارد!!با هیچ کی نیستم!!

نظرات 31 + ارسال نظر
جودی آبوت دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 10:19 http://joudi-aabot@blogsky.com

وقتی پستتو می خوندم یه لحظه فکر کردم منو دیدی و اینو رو با منی !!!!!
چرا ما اینطوری هستیم راستی ؟!؟!؟!؟!؟

مژگان دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:01 http://ninijon.persianblog.ir

قربون دهنت

فلفل بانو دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:02

فیروزه دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:14

البته مشکل من بیشتر به خاطر ماموریت رفتن آقای همسره . منم چترررررر میشم خونه مامانم . برای همین هی تنبلی می کنم

نه دیگه! از امروز شروع کن دوستم! برای روحیه خودتم بهتره!

فیروزه دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:20

وای ممو پارگراف دوم ، خونه خاک و خلی و گاز کثیف و چرب و چیلی ، تلنگری بود که یه دستی به سر و گوش خونه بکشم امروز
همین دیروز فکر می کردم که راه فرار از روزمرگی در زندگی چیه ... داشتم یه هدف برای خودم در نظر می گرفتم که به سمتش تلاش و حرکت کنم ...

خدا کنه این پست یه تلنگر باشه برای همه مون!

تاتا دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:28 http://www.tatamoj.persianblog.ir

ممنون عزیزم پستت خیلی بهم ارامش داد واقعا هم همینطوره انشا... که اون انگیزه لازم رو در خودمون پیدا کنیم

خداروشکر عزیزم...

گوش مروارید دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:30

چقدر این پستت به دلم نشست
اتفاقا من همیشه دارم به خودم روحیه میدم وسعی می کنم از لحظه هام لذت ببرم واینجوری نباشم
ولی اینی که نوشتی عین واقعیته

مهرسا مستقل دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:31 http://roozhayebehtar.persianblog.ir

وااااااااااااای بیا من تو حلق تو رو ماچ کنم!!!!
یعنی خوب گفتی٬ گل گفتی٬ راس گفتی!

مژگان یک دنیا عشق دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:35

برای اینکه یادمون ندادن از لحظه لذت ببریم دیگه....از وقتی چشم باز کردیم همینا بود.
مگر خودمون یه حرکتی بزنیم و نسل بعدی رو نجات بدیم.
خدارو شکر یه منبع جرقه ای مثل تو رو من تو خونه دارم.همسری رو میگم
نمیذاره من غر زیادی بزنم
پست توپی بود.مرسی

چه خوب ...عزیزم! همسریت نعمتیه تو خونه! خواهششششششششش!

ساینا دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 12:46

این غرغر کردن جای میل به پیشرفت رو گرفته
یعنی انقدر یه یک چیزی گیر میدیم و بخاطر داشتنش زمین و زمان رو بهم میدوزیم که وقتی بهش برسیم ناراضی هستیم و بازم غر میزنیم و می افتیم دنبال یه چیز دیگه

دقیقا! اصلا" زندگی کردن یادمون رفته به خدا!

خانم خانما دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 13:03

ستاره دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 13:49 http://www.twolover.ir

آره والا گل گفتی

الی خونه سفید دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 14:03

آخ ؟آخ که عجب پستی گذاشتی از خوندنش جیگر آدم حال میاد واقعا درست و دقیق و بجا بود

حکیمه دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 14:42

خیلی خوشم اومد

تینا دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 15:03

لاااااااااااااااااایک

من هر دفعه باید یه پست بترکون بزارم تا تو سرو کله ت اینجا پیدا شه تینا جونم!

یاس وحشی دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 15:58 http://yaasevahshi.blogsky.com

درود بسیار رفیق...
خوب بود... بسیار خوب...

آرزو دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 16:38

خیلی پست جالبی بود ، کاش یکم اراده و پشتکار جای این غر زدنها رو می گرفت ، این بهونه گیریها راهی برای توجیه تبلیهامونه

دقیقا!

زهرا دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 17:49 http://zizififi

ممویی فکر کنم منم جزو همین افرادی که نوشتی هستم...البته در مورد خونه.یعنی من دارم از همه چیم میگذرمو حالمو داغون میکنم تاخونه بخریم.اینقذه از خودم بدم اومد

عزیزم...

بانو دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 20:37 http://heartplays.persianblog.ir/

از هر چی که خدا داده ناراضی هستیم و ناشکر...

آره والا!

mina دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 21:40 http://www.moj1364.blogfa.com

اتفاقا امروز راجبه این موضوع با دوستم صحبت میکردم اونم میگفت همه یه جورایی از زندگیشون مینالن و هیچ کس از زندگیش راضی نیست همه اینا برمیگرده از توقعات زیادمون از زندگی ..هرچیزی هم که بدست میارم در حسرت چیز بعدی هستیم...هوف

مانیا (مالزی نشین) سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 07:22 http://mn64.persianblog.ir

نه عامو! هممون دیگه ایطو نیستیم

خدا کنه!

محمدرضا سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 09:21 http://mamreza.blogsky.com

سلام.
روزتون مبارک

مژگان یک دنیا عشق سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 10:43

خوب روز ما هم مبارک.
زمون ما که از این خبرا نبود مادر
حالا هم که دست کمی از یه دختر 14 ساله نوشگفته ترگل ورگل نداریم.پس روزمون مبارک باد همی

هنوز دختر مامان بابامون که هستیم!!

فنچ بانو سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 11:48 http://baghe-ma.blogsky.com

به شدت موافقم. کلا آدمیزاد ایرانی همواره ناراضیه

افسون شده سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 14:22

هاهاهاها...
باهات کاملا موافقم واقعا همینطوره :))
****
راستی روز دختر هم تو تقویم هست؟ مرسی مرسی پس مبارکه مبارکه

اره عزیزم...هست تو تقویم!

دنیایی به رنگ یاسی سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 15:16

دیدن این وضع تو دور و اطرافم آزارم میده. همه شون همه چیزشون خوبه دنبال ناراحتی هستند. دنبالشن! میگردن موضوعی پیدا کنن اعصابشون خورد بشه.
از این پستهای انتقادی ات خیلی خیلی خوشم میاد ممو جون

خواهش عزیزم!

سارا سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 16:01

عین حقیقت.عین من.
امروز داشتم فکر میکردم چجوری به اینجا رسیدم؟
عاشق همسرم هستم.عاشق خونه ام.
وقتی دوست بودیم آرزوی این روزا رو داشتم.پس چم شده ؟!

خوب دیگه! همین...

eli سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 20:49 http://http://eli1234.blogfa.com/

سلام
روز دختران عزیز و تولد حضرت معصومه بر شما مبارک دوست خوبم امیدوارم خداوندشادی سلامتی وارامش را به قلبت همواره ارزانی دارد تا باغ دلت همیشه بهاری باشد

تکین حمزه لو چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 22:04

برای همه یک جلد از آن سوی آینه تجویز میکنم

ای جان منی تو!! دقیقا! خیلی به درد ما ایرونیا می خوره...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 شهریور 1391 ساعت 10:09

غرغرررررررررررررریکی از همکلاسی هام حتی به خودشم غرمیزنه

اسمت رو نزاشتی عزیزم...

ارکیده چهارشنبه 5 مهر 1391 ساعت 12:13 http://orchid80.blogfa.com

سلام تازه با وبت آشنا شدم.این پستت رو که خوندم دقیقا یاد خودم افتادم.غرغرهام که چرا اصلا ازدواج کردم.چرا این بچه ای که دارم انقدر کم خوابه که مامان خوابالوشو داره دیوونه میکنه و غیره و غیره.با خوندن نوشتت یه تلنگری خورد بهم.مرسی بابت پست قشنگ و واقع بینانه ات.مرسی که یادآوری کردی بهم باید قدر لحظه لحظه ها رو دونست.

خدا رو شکر...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.