عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

فدات خدا!!

نمی دونستم این همه انسان تو نت هست...نمی دونستم اینقدر حس نوع دوستی وجود داره...

خیلی وقت بود که فکر می کردم انسانیت،ایمان و لطافت مرده و بدتر به هیچ دردی نمی خوره!

خیلی وقت بود که فکر می کردم،آدمها اینقدر خودخواه و خودپرست شدن که فقط به فکر خوشونن و یکی جلوشون جون بده،ککشونم نمی گزه!

هیچوقت فکرشو نمی کردم،یکی پیدا بشه که قبول زحمت کنه و خرید کنه و شخصا"برای زلزله زده ها ببره...

اما نکته جالب اینجاست که عمق این فاجعه هنوز برای خیلیا مشخص نشده و تو صدا سیم*ای شاسگول تپه!!! منعکس نشده! دیروز بعدازظهر سرفصل خبرهای شبکه 3 کوفتی!! تفریحات و میزبانی مردم شهرهای اطراف برای تهرانیها بود و گویندهه هم یه لبخند ملیح رو لباش بود و با شور و هیجان اخبار می پروند!سر فصل دوم هم یه چرتی در مورد اینکه فلان خر چه مفتی گفته و چه استراتژی واسه چه خاک بر سری دارن!! اصلا" انگار نه انگار زلزله اومده و یه عده زیر آوار و از گرسنگی دارن تلف می شن!


این در حالیه که عصر شنبه که زلزله اومد شبکه من و * تو چند دقیقه بعد داشت خودشو می کشت و اطلاع رسانی می کرد و عمق فاجعه رو شرح می داد!بر عکسش کانالای ایرونی داشتن العفو العفو می کردن و الکی زنجه موره می کردن!ای خاک....

دست مریزاد به روزنومه هم*شهری!! تیتر بزرگ خبرش این روزا در مورد تاریخ آزادی اسرای جنگیه!!

این همه وقاحت تنفرانگیزه!

نمی دونم خجالت نمی کشن که وقتی یه پشه از تو فلس*طین رد می شه،تو بوق و کرنا می کننش و خودشونو می کشن که آی بگیرید پشه هه رو که دماغ یه بچه رو تو غزه گزید!اونوقت مثل آدم اطلاع رسانی نمی کنن که وقتی من تو باشگاه به زنهای تو خونه می گم دیدین زلزله رو؟همه هاج و واج نگام می کنن و می گن: کدوم زلزله؟؟؟کجا؟مگه کسی هم مرده؟

البته یه عده هم می دونن و بی تفاوت رد می شن و می گن:به ما چه؟اینا که کمک رو بهشون نمی رسونن!!آخه عزیز من! اگه بخوای اینطوری فکر کنی که اصلا" کسی نباید کمک کنه و اون طفلکیها باید از گرسنگی و عفونت تلف شن!بالاخره بین این همه می شه به یه نفر اعتماد کرد!!دلتونو بزنین به دریا!

بعضی وقتا آدم هیچی نگه بهتره!! این اوشگولای کوته فکرو باید به حال خودشون رها کرد تا تو گندایی که بالا آوردن غلت بزنن و خوش باشن!برن با اون اج*لاس آشغالی که همه از جزیره آدم خورا می خوان بریزن ایران،واسه مفت خوری، حال کنن!

فقط باید براشون ارزوی شفا عاجل کرد و بس!!

پینوشت زلزله ای:دیشب تو اخبارهای خارجی گفتن که راهها برای ارسال کمکهای نقدی به روستاهای اطراف تبریز کاملا" بازه و سیل کمکهای مردمی داره به اونجا سرازیر می شه...

کامنت نوشت: ممنون از دوستان عزیزی که برام کامنت خصوصی گذاشتن و اطلاع رسانی کردن برای کمک...من تا اونجا که می تونستم و اعتماد داشتم به اون لینکهای زیادی که بهم معرفی شد،تو وبلاگم اطلاع رسانی کردم...

چپ دست نوشت:یک دنیا ممنون عزیز!خدا کنه همونطوری که خواستیم بشه....

پست نوشت:صرف اینکه این 4 روزه فقط یک پست رو اپ کردم،واسه این بود که وبلاگم با عنوان کمک به زلزله زده ها تو این 4 روز آپ بمونه و تو ریدرا پایین نیاد که اونایی که یه کم بی تفاوتن به خودشون بیان!!

هلا*ل احم*ر نوشت:یکی از همکارا 150 تومن خرید غیرنقدی کرده برده بده هلال احمر!!!اونا گفتن برو کمک نقدی بیار!اینا به درد نمی خوره!! اونم باهاشون دعوا کرده! آخه کمک نقدی می خوان که راحتتر پایین بره دیگه!بخورنش و هوتوتو!!

برعکسشم شنیدم!یکی از دوستان می گفت هلال احمر خوب پوشش داده اما نیرو برای کمک رسانی کم دارن و طفلیا دیگه نفسشون برای جمع آوری کمکها بالا نمی یاد!

شوت نوشت: آخه مونگلا!!12 میلیون وام (تازه اونم سقفش 12 میلیونه!!)به کجای این طفلکیا می رسه که برن بازسازی کنن و وسایل بخرن واسه خودشون؟؟؟

خدانوشت:قربون اون جلال و جبروتت که تو قالب زلزله رو سر یه سری آدم بی زبون فرود می یاد!!می شه دست از امتحان و آزمایش الهیت با زلزله برداری؟هاین؟

راستی!خداجونم!100 تا سجده شکر بهت بدهکارم!آخه می خوام بندازمت تو رو دربایستی که یه وقت دوباره از زمین و آسمون واسمون بلا نفرستی به سلامتی!!

نظرات 29 + ارسال نظر
یاس وحشی چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:31 http://yaasevahshi.blogsky.com

درود بسیار بانوی محترم...
الحمدالله بینِ مردمِ‌ایران نمی شود تفرقه انداخت، هر چقدر که زور می زنند ما بیشتر دلمان برای یکدیگر می تپد. این روزها، روزهایی است که مشخص شد خس و خاشاک کیست و گل ها کدامند...

بسامه چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:35 http://tangooo.persianblog.ir/

ممو جون سلام...
من تبریزی هستم و اینجا زندگی می کنم...
واقعا به شماها افتخار می کنم...
نمی دونم وبلاگ کیانا رو می شناسی یا نه... اونم داره کمک جمع می کنه....
اوضاع خیلی وحشتناکه....
یکی از دوستای من تو بهزیستی کار می کنه و انا هم چند ماشین کمک بردن همکارش بهش گفته بوده رسما به چند تا روستا اصلا دست نزدن... یعنی تخریب 100% اونوقت اینا می گن امار کشته ها 250 الی 300 نفر؟؟ اینجوری مطمئن باش از مرز 3000 نفر گذشته...

وای...خدا فقط کمک کنه...می گن نصفی از کشته شده ها رو خود روستاییها خاک کردن واسه همین آمار دقیق نیست و می گن 306 نفر!

یاس وحشی چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:36 http://yaasevahshi.blogsky.com

متاسفانه اگر بخواهم در موردِ وقاحتِ رسانه ای صدا و سیما حرف بزنم کمی گران تمام می شود اما به عنوان خبرنگاری که به آنجا رفت و برگشت عرض می کنم یک درصد از حقایق را در اخبار پوشش ندادند...

هلال احمر نوشتتان را کاملا می فهمم.

واقعا" احسنت به عزیزایی که می رن و گزارش تهیه می کنن!ای کاش حقایق رو رو می کردین تو وبلاگتون...ای کاش حرفاتون رو می زدید...

بهاره چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:38 http://newme.blogsky.com/

دوستم اتفاقا برای منم خیلی جالبه و عجیبه که چرا تلویزیون خودمون هیچی از این فاجعه نمیگه؟!!!! اینکه دیگه تظاهرات مردم نیست
بازم دست تو و امثال تو درد نکنه که اینجور اطلاع رسانی میکنید چه از طریق فیس بوک چه از طریق بلاگاتون
تو اداره ی ما بچه ها جمع شده اند و هرکی به قدر توانش مبلغی رو جمع کرده اند و فردا چند نفر به نمایندگی از همه مون عازم آذربایجان میشه تا کمکا رو برسونه دست نیازمنداش.
میدونی این چند روزه دارم به این فکر میکنم که اگه خدایی نکرده، زبونم لال تهران یه زلزله بیاد عمق فاجعه چقدر میشه؟! میشه مثل زلزله ی آنکارا یا صدها برابر بدتر و وحشتناکتر از اون؟
امیدوام خدا خودش به بازماندگان زلزله زدگان صبر زیاد و توان مضاعف عطا کنه که بتونند دوباره روی پای خودشون بایستند و به زندگی برگرند

یعنی خدا اون روزو نیاره! همه مون با خاک یکی می شیم...یعنی واقعا نمی تونم تصور همچین فاجعه رو بکنم...
باریکلا به همکاراتون!

زهرا چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:41 http://zizififi


می خواستم برم خون بدم نمیشه .ایشالا اگه خدا بخاد هفته بعد میرم.البته من گروه خونیم مثبته و فکر نکنم خونم به دردشون بخوره.فکر کنم این بهترین کمکه

بدبختی !منم گروه خونم مثبته! اونا به منفی بیشتر احتاج دارن...مرسی زهرا جونی...مرسی...

ناشناس چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:51

یه چیز که تاسف ادم بیشتر هم میکنه اینه که حرفایی هم که تو اخبار در مورد زلزله میزنن در مورد حمایت دولت و رسیدگیشون و سفر فلام وزیر به مناطق زازله زده هستش . من خودم آذربایجانی هستم عمق فاجعه خیلی بیشتر از این حرفاست.حالا صدا و سیما بره خنده بازار نشون بده بره بچه های فلسطین و لبنان نشون بده

چی اینا درسته که اینشون درست باشه!! برن به درک! ما که هستیم!!اون عکسی که دهن و دماغ یه بچه کوچیک با گل و خاک پر شده و مرده خیلی تکان دهنده ست...خیلی...اونوقت هی می گن کودکان غزه! غزه!!

من و هسملی چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 11:02 http://manohasmali.blogfa.com

واقعا اون مونگلارو خیلی خوب آمدی!
مردم بیچاره! یکی هم پیدا شده الان صحبتاشو گوش دادم، گفته اینا مارو باید یاد زلزله قیامت بندازه!!!! مال مقاوم نبودن خونه ها نیست که!!!!! اصلا!

ای خاک...شعورشون در حد نخوده!!

آمارین چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 11:04

من نمیدونم این زلزله چرا اون جایی که باید بیاد نمیاد. حتما نباید زلزله باشه که. چرا وجدان اونایی که باید بلرزه لرزیده نمیشه:(((
هلال احمر یه حرف خوب پشتش نیس. مامی سایتو خوندی؟ البته حتما جاهای دیگه هم منعکس شده. همه میگن چیزای خوبو بر میدارن برای فروش بنجلا رو میفرستن

عزیزم...لینک مامی سایتو گذاشتم تو پست پایین!

تاتا چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 12:09 http://www.tatamoj.persianblog.ir

این سری اصلا مردم به دولت دهن کجی کردن و خودشون دست به کار شدن .این یعنی این که از شما ابی گرم نمیشه ما باید خودمون به داد هموطنمون برسیم
در ضمن ممو جونم جهت اطلاع گفتم حرفای مامی سایته دزد به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست از من گفتن بود
به نظر من هلال احمر این سری خیلی موفق بوده به خاطر تجربه ی زلزله ی من.فکر می کنم باید درست قضاوت کنیم و حق رو ببینیم

نمی دونستم مامی سایت رو! از کجا می دونی که دزده؟کاش دلیلشو می گفتی...
من از یه منبع موثق خیلی چیزهای بدی در مورد کمک به هلال احمر شنیدم!
به نیروها و امدادشون کاری ندارم! اینکه کمکها رو می رسونن یا نه یه کم مبهمه!

ناشناس چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 12:25

من هم به همه هموطنام افتخار میکنم که همشون دارن همدردی و کمک میکنن و بازم فهمیدم که بحث ترک و فارس وعرب و عجم همشون پوچه پوچه....

واقعا" پوچه...اصلا مهم نیست...

ساینا!. چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 13:09

ممو من دیروز تو نینی سایت یه سری مطلب خوندم نزدیک بودسکته کنم..یکی تایپیک زده بود که خفمون کردین با زلزله صدا و سیما شده زلزله این همه داره کمک میشه دیگه چی میخواید!!!
ادم گریش میگیره ..فکرکن چقدر ادم کوته فکر باید باشه
من یکی که اصلا اعتماد نداشتم به این هلال احمرو..واسه کمک..پول فرستادیم واسه داداشم اونجا بین اون زلزه زدها تقسیم کرده بود

دستت در نکنه خانوم گلی! اما من از یکی از دوستان و منبع موثق شنیدم...نیرو کم دارن هلالی ها! به پایگاههای الکی نباید کمک نقدی کرد!
کاش برای اون اوشکول می نوشتی: اگه یه روزی این اتفاق برای تو هم می افتاد،همینقدر خفه می شدی؟

بانو چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 14:38 http://heartplays.persianblog.ir/

خدا بهشون صبر بده...
مثل اینکه دوباره دیروز عصر 5 ریشتر زلزله اومده..

آره...شنیدم...می گن اون باقی مونده ها هم خراب شده ریخته!

مژگان چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 14:52

گوربابای مسئولین ...دم مردم گرم

آخه آدم از دست اینا حرصش می گیره! نمی شه که بهشون چیز نگفت!!اینقدر بی رگی نوبره به خدا!!ولشون کنیم که اونا از خداشونه از جاشون تکون نخورن!!نمی شه بی تفاوت بود...چون در اصل اونان که باید تکون بخورن!

خانم خانما چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 17:09 http://13641362.blogfa.com/

اگه پوشش خبری میدادن وقت نمیکردن به اجلاس کوفتیشون برسن!خاک بر سرشون...دم مردم گرم
دم خودمون گرم که با احداقل ها میخوایم کمکی کنیم...یه عکس از دختر کوچولویی دیدم که داشت گریه میکرد تو زلزله...جونمون رو هم بدیم خوشحالیش بر نمیگرده که!هر کاری کنیم کم کردیم

نمی دونم چی بگم...نمی دونم!

فلفل بانو چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 17:24

ممو جون انقدر نسبت به این بدبختا بدبین نباش
پسر عمه مامانم تو هلال احمر تبریز هستش الان از روزحادثه اونجاست میگه مردم یه سری چیزهای مشخص میفرستند که دیگه خیلی زیاد شده و به درد اونا نمیخوره مثلا همه دارن تن ماهی آب معدنی و پتو میارن! با نوار بهداشتی و پوشک
میگفت بابا اینا مگه چقدر میتونن تن ماهی بخورن در صورتی که اگه هر خانواده ای یه گاز کوچیک داشته باشن و بهشون روغن و برنج بدیم با چمیدونم حبوبات خودشون میخوان و میتونن یه چیزی برای بچه ها شون درست کنن بخورن یا مثلا میگفت احتیاج به آرد دارن که نون داشته باشن
میگفت خیلی خوبه اگه کمک نقدی بشه بتونیم براشون گاز پیکنیک بگیریم تا فعلا سر کنن
میگفت این جنسایی که ملت میارن حتی اونایی که خودشون میارن تو حادثه متوجه میشن که اونایی که اونا آوردن خیلی زیاده و احتیاج به چیزهای دیگه هم هست

اینقدر سر زلزله بم همه به این ارگانیها بدبین شدن که هیچ کس نقدی کمک نمی کنه!همه فکر می کنن اینا می خوان نقدی رو بالا بکشن!!آخه اینا برای هفته های بعدم خوراک می خوان خوب.الان همه جوگیرن!هفته های بعد همه یادشون می ره که چه اتفاقی افتاده و اینا گرسنه می مونن!

مونیکا پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 00:13 http://lvlonica.blogfa.com

عزیزم اونجور که من اطلاع دارم هلال احمر به خاطر این کمک غیر نقدی قبول نکرده که واقعا مواد غذایی زیاد اومده و فعلا نیازی نیست و نیرو کم دارن واسه بسته بندی...از طرفی مصیبت زده ها به دستشویی و حمام صحرایی و یخچال و گاز پیک نیکی و...نیاز دارن و خیلی چیزای دیگه که از عهده مردم خارجه و باید مسئولین به کمک همین پولا یه فکری به حالش بکنن در ثانی تا خونه های مردم ترمیم بشه چند ماه طول میکشه که خوب اینم نیاز به مدیریت داره
تو این لینک توضیحات کامل رو بتونی ببینی
http://yekzanyekdokhtar.blogfa.com/

اون لینک رو خوندم عزیزم و اطلاع رسانی کردم تو فیس بوک...خودمون داریم کمک غیرنقدی جمع می کنیم!

الی پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 02:15 http://httphttp://eli1234.blogfa.com/

سلام من میخواهم برم اونجاکمک کنم اماهردفعه یه مشکلی پیش میاد!
هلال احمردولت هم که اصلابه فکرنیستن!اخه این چه وضعیه؟
برام دعاکن تابتونم برم
شادی روح اونهای که مردن صلوات

چرا هست!! هلال احمر چادر برده و منطقه رو پوشش داده!‌منتهی وسایل بهداشتی خیلی کمه!!
ایشالا که میری عزیزم!

ماهنوش پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 09:52 http://bottom-of-my-heart.persianblog.ir/

ممنون بابت این پست .. دقیقا همینطوره انقدر اینها نامرد و بی همه چیز هستن که حتی تو اون موقعیت اون وام 12 م بفکر 4% گرفتن سودشنم هستن !!
تازه دیشب همش قدس قدس میکردن

منکه عمرا اون اخبار لعنتی رو نگاه کنم!!برنامه ۲۰:۳۰ دیشب جشن یکسالگی گرفته بود!!!

فلفل بانو پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 12:48

خب عزیزم اگه داری غیر نقدی جمع میکنی که ببرین خب میشه بهتون پول نقدی هم داد که مستقیم به دستشون برسونید خب اگه پول داشته باشن خودشون یه سرپناه برای خودشون میسازن دیگه نه؟ یه فراخوان بزن با شماره حساب

آخه من چی کاره ام عزیزم؟؟ممکنه خیلیها اعتماد نکنن!پول نقد رو نمی تونم دستشون برسونم!چون خودمم به کسی اطمینان ندارم!فقط غیرنقدی جمع کردیم!

فلفل خانم پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 15:03 http://fellfooli.persianblog.ir

به قول تو بالاخره باید دل رو به دریا زد و به یکی اعتماد کرد. خدا رو شکر من هم یه نفر قابل اعتماد پیدا کردم واسه کمک .هر چند کمکمون کوچیک باشه ولی اگه همه با هم باشیم کمک خیلی بزرگیه هر چند داغ عزیزانشون رو با هیچی نمیشه جبران کرد. من تو زلزله بم زاهدا نبودم که نزدیک بم هستش هیچ وقت یادم نمیره که تو دستفروشیها پر بود از چیزایی که مردم فرستاده بودند واسه بم! تا ۱ سال بعد هم که ما از بم رد میشدیم هنوز تو خونهای آلمونیومی بودند و شهر ویرانه بود! از همش وحشتناکتر روحیشون بود خدایا خودت کمکشون کن

وای!!!وای!!ایشالا نخورن اونایی که دزدی می کنن!

بانو پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 16:18 http://heartplays.persianblog.ir/

مهربون...

دخترک پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 16:34 http://libra-88.persianblog.ir/

تو رو خدا نوار بهداشتی برای خانم ها رو در صدر بزار اون بدبخت ها الان تو بد موقعیتی هستن ....ماها که اینجا هستیم میدونیم .....لباس زیر....شیشه شیر .....کفش چون اکقر بدون کفش دویدن بیرون .....

عزیزم!خیالت تخت! 2 تا کارتن براشون گرفتیم...شیرخشک و شیشه شیر و لوازم بهداشتی و پوشک و پماد بتامتازون و قرص مسکن هم گرفتیم...
امروز جوراب و لباس زیر زنانه رو دادیم بار خاور کردن و بردن هریس...
قراره بنشن و لباس و شیشه شیر هم بخریم ...
دعا کنید مردم همینطور کمک کنن!

رهگذر پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 18:30

سلام خدمت شما من اتفاقی به وبلاگتون اومدم و این پست رو خوندم.من لندن زندگی میکنم.می خواستم بگم لطفا بی انصافی نکنید.باور کنید من سالهاست اینجا زندگی میکنم.اینجا هم پر از مشکله و اصلا اون چیزی نیست که تصور میشه.منظورم در موقع بحران هست.اینجا در کنار امکانات و شرایط خوب کلی مشکل نیز هست و پر از افراد فقیر هست.منکر پیشرفت اینجا نیستم اما نباید اینقدر بی انصافی کرد.شبکه های خود ایران هم پوشش دادند خبر رو ما از جام جم دنبال می کنیم و بالخره نمیشه که با پوشش همیشگی رو حیه مردم رو تضعیف کرد.مطمین باشید که افراد خوب و بد همه جا هستند و اجر واقعی رو خدا میدهد.براتون آرزوی موفقیت دارم و اجرتون مستدام انشاالله.خواننده شما از بندن

بله درسته...اما بی تفاوتی دولت به این مسایل احمقانه ست...شما می گید جام جم!!همه که جام جم رو ندارند!اون یه کانال بین المللیه!
خیلیا هنوز نمی دونن که تو آذربایجان زلزله اومده!چون تو ۲۰:۳۰ خودمون جشن قدس و فطر و یکسالگیشونو گرفته بودن و اصلا؛ یه کلمه نگفتن این همه آدم زیر آورا موندن و این همه بچه مرده!!اطلاع رسانی تضعیف روحیه نیست!
به هر حال ممنون که من رو می خونید...

فلفل بانو پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 18:51

وای چقده خجالتم دادی
دست توام درد نکنه بابات همه دعاهات کمکهای مالیت اطلاع رسانیت عزیزم بوسسسسسس

من که کاری نکردم...

کیانادخترشهریوری جمعه 27 مرداد 1391 ساعت 02:01

مرسی عزیز مهربونم

گوش مروارید شنبه 28 مرداد 1391 ساعت 12:16

دردلت چه چیزی هست؟
بچه ای چیزی هست؟

نه بابا! چیزی هست...مثل یک تکه نور گوشی جان!

سانی دوشنبه 30 مرداد 1391 ساعت 06:07

واقعا افرین به مردمی که این همه پشت همو دارن و دیگه گول نمیخورن و کمکهاشونو به روشهای مطمئن به دست زلزله زده ها میرسونن

واقعا آفرین!

مژگان سه‌شنبه 31 مرداد 1391 ساعت 00:30

قربونت برم من ...من اصلا پستت رو تو گودری ندیدم .کلی وبلاگ اپ شدن اونوقت تو گودریم همه رو نشون نداده ...خل شده باز ...امروز که برگشتم از اخرین ارسالم تا الان رو هر کی اپ کرده بود خوندنم بعد می بینم چند تا وبلاگ هست که اپ شده اند ولی تو گودری نیستن ...ای بابا

گودره دیگه! یه دفعه قاط می زنه!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.