عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

Sense and Sensibility

فیلم حس و حساسیت به کارگردانی آنگ لی-محصول سال ۱۹۹۵-از روی رمانی با همین نام که نوشته جین آستن(نویسنده مورد علاقه من!!)هست٬ساخته شده.

فیلمنامه این فیلم زیبا و کلاسیک توسط اما تامپسون نوشته شده که نقش اول زن رو بازی می کنه.کیت وینسلت که قیافه ش جون می ده برای فیلمهای کلاسیک نقش خواهر کوچکتر اما تامپسون رو بازی می کنه...و هیو گرانت خوش تیپ و یخ معروف!!!(که انگاری سیب زمینی پخته انداخته تو دهنش و حرف می زنه اما من عاشق تیپ و لهجه بریتیش غلیظشم!!)نقش اول مرد رو.

این فیلم برنده چندین جایزه از جمله جایزه بفتای انگلیس (برای بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل زن و بهترین فیلم از نظر مخاطبان)شده و پس از اکران مورد تحسین منتقدان قرار گرفته.

داستان این فیلم از زندگی یک خانواده انگلیسی معمولی شروع می شه.پدر خانواده٬آقای دشوود می میره و برای زن و ۳ دخترش النور(اما تامپسون) ٬ ماریان(کیت وینسلت) و مارگارت٬چیزی به ارث نمی گذاره و اونا مجبور می شن به سختی گذران زندگی کنن...

عشق و مجالس رقص والس که یکی از لزومات داستانهای جین آستنه تو این فیلم حرف اول رو می زنه!توی این فیلم حس زندگی جاریه و مناظر زیبا و چشم نواز روح مخاطب رو زنده می کنه...

توصیه می کنم تا پاییزه و هوا سرده٬این فیلم رو ببینین و لذت ببرین...

جمعه تون خوش!

امروز نوشت:یعنی من الان دارم فنا می شم از خواب!!ولو شدم رو کیبورد!!تا حالا به عمرم اینقدر بیدار نمونده بودم و اینقدر آلبالو پلوی خوشمزه نخورده بودم!!مهمون بودنم سخته ها!اگه این پستو قبلا؛ ننوشته بودم٬امروزم فیلم نداشتیم!