عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

این روزها روزه می گیریم...

باز این ماه مبارک رمضان آمد و من باز شرمنده تو شدم آخدا!

راستش را بخواهی هر رمضان دریغ از رمضان سال پیش!هر سال بدتر از سال قبل!روزه که نمی گیرم هیچ!تازه به جای 3 وعده هر روز ۶ وعده کامل در معده ام می چپانم...انگار که مرض جوع گرفته باشم یا از قحطی کشور زامبیا و سومالی در رفته باشم!!(آخر از هر چیزی منعت کنن،بدتر حریصش می شوی!!)

آخر خدای جیگر طلای من!قربان تو بچسبم،فدای آن دستهای مهربان با انگشتر عقیقت بشوم!!ماه رمضان در تابستان ستم است...آدم تلف می شود از تشنگی...در این روزهای داغ پایتخت،آب نخاع آدم بخار می شود چه برسد به آنکه هم کارمند باشی و هم روزه باشی و با این اوصاف نتوانی تا 18 ساعت تمام یه چیکه آب به حلقت بریزی!!

آخر انصاف است که من با این بدن نازک و ضعیفم،18 ساعت هیچ به گلویم نریزم و بعد از زور گرسنگی بسان سگ شوم و پاچه این و آن را به دندان بگیرم و خلق خدا را آزار کنم؟مگر نه آنکه موقع روزه داری همه باید از دست و زبان مسلمان در امان باشند؟راضی هستی که من هر روز  برای گرفتن تاکسی و زودتر به خانه رسیدن،زیر ستیغ تیز این آفتاب گرم،سوار هر ماشین ناشناس و از خدا بیخبری بشوم و اعصابم زده شود؟آخر این درست است که به خاطر روزه از درون آب شوم و بعد از 30 روز روزه گرفتن راهی بیمارستان شوم و کرور کرور خرج سلامتیم کنم؟

نٌچ!نمی شود!هر طور که حساب می کنم نمی شود...!ماه رمضان باید در زمستان باشد که آدم سحری نخورده،افطار کند و طول روز بیشتر از 10 ساعت نباشد...

این روزه گرفتن مال ادمهای پر خوری ست که شبانه روز از صبح سحر تا موقعیکه شغال ناقاره می زند٬می خورند!!نه برای من که به خاطر رژیم و اینکه در مغازه شلوار فروشی شرمنده سایزم نشوم و اشکم در نیاید٬اندازه یک مثقال هم غذا نمی خورم و از غذاهای چربی سوز استفاده می کنم!!

رویت را از من برنگردان خدای قشنگم!!حالا من هی توجیه می کنم و هی تو برایم پشت چشم نازک کن!!

اصلا؛ می دانی چیست؟همه اش تقصیر این ماههای قمری ست که سالی ۱۰ روزعقب می افتند و عاشورایی که به داغی و تشنه لبی و آفتاب ظهرش معروف است٬سر از زمستان در می آورد و ماه مبارک رمضانش که سراسر گرسنگی و له له زدن است!!در تابستان می افتد!!

+این متن صرفا؛ جهت شرکت در یک مسابقه وبلاگی نوشته شده و ارزش دیگری ندارد!پس لطفا: موعظه هایتان را برای خود نگاه دارید!!!هنوز فرق طنز با واقعیت برای شما مشخص نشده؟؟