عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

دلا...یاران...

 تو دبیرستان زنگ ادبیات که می شد ما می مردیم واسه مشاعره...همه شعرهای حافظ که ماشالا به "د" ختم می شد و خیلی وقتا کم می آوردیم...

اما بعد یه مدت تا یه جا گیر می کردیم این بیتو می خوندیم:


دلا یاران سه قسمن گر بدانی...

زبانیند و نانیند و جانی...


بیتی که ادامه هم داشت اما من یادم نمی آد ...و آهنگ و ریتمش رو همه دوست داشتیم...

وقتی فارغ التحصیل شدیم و دیگه از شوت بازی خبری نبود و یه کم عقل به سرمون اومد،تازه این شعر تو دوست یابی مصداق پیدا کرد و خیلی هم به درد خورد...

یار زبونی یعنی اونی که فقط زبون می ریز و قربون صدقه ت می ره و هیچ کاری واست نمی کنه و وقتی کارش داری ،گم و گوره!

نونی اونیه که هروقت پول داری و بهش غذا می دی می تخه،دور و برته! وگرنه اگه یه روز فقیر و بیچاره بشی نه سر بهت می زنه و نه سراغی ازت می گیره و میره سراغ یکی دیگه که اونو بتیغه...

جونی اونیه که خیلی جون جونیه... همیشه هست . موقع شادی و غم...همیشه سراغتو می گیره حتی شده با چند خط ایمیل...اگه تو یه روزی فقیر بشی و دستت تنگ بشه،اونم بیشتر از نون خشک تو سفره ش نداشته باشه،همون نون خشکو بر می داره می آره و با تو تقسیم می کنه...


حالا به نظر شما از دوستاتون کدوم یکی نونیه؟کدوم زبونیه و کدوم جونیه؟؟

هاین؟؟(یه کم دو به هم زنی کنم و به جون هم بندازمتون!!! ناخون بزن! بزن...الان دعوا می شه...)

من که مطمئنم یار جون جونیتونم!! مگه نه دوس جون؟؟


پینوشت: لطفا دوستای من به خودشون نگیرن!تا دستم می ره به نوشتن،همه ش نگران اینم که بر و بچز حساس!یه وقت به خودشون نگیرن!

از همه تون راضیم...خدا هم ازتون راضی باشه ایشالا...منم راضیم به رضای خدا...

فقیرنوشت 2:نه بابا!من نه تنگدست شدم نه فقیر ...فقط مثال زدم به جون ابو!

دخملی نوشت: دخملی جون!جواب اون سوالی که کردی،مثبته...همونطوریه که فکر کردی...

دوست نوشت:ای جمع دوستانه قبل از عید که همه تو خونه یه دوست خوبتر جمع بودیم!!دعوتید ها....

نظرات 17 + ارسال نظر
فرید دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 09:20 http://mount.blogsky.com

منم یه چیزایی از اون شعر یادم میاد
به نانی نان بده از در برانش
نوازش کن تو آن یار زبانی
به جانی جان بده تا می توانی

دقیقن!! درسته!!!

پریسا اُدیسه دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 10:44 http://parisaodiseh.persianblog.ir/


راست ِ‌راست بود. . .
ولی خب اگه بگیم کی به کیه که خون به پا میشه

می می دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:05

اول از همه واسه آخر پستت آخجون دوم از همه اینکه خب خیلی سخته این قضیه نیاز داره به حلاجی توی ذهنم. من نگاهم به دوستی خیلی وقته عوض شده. دیگه مثل سابق از آدمهای اطرافم انتظار ندارم واسه همین توی دوستی هام کمتر آسیب می بینم. سعی می کنم اوقاتم رو با کساییی بگذرونم که انرژی مثبت بهم میدن و از یه طرف دیگه روی رفتارای دوستام ریز نمیشم. دیگه مثل قبلنا دوست صمیمی به اون مفهوم ندارم. دوستی که همه چی بهش بگم. سعی می کنم یه سری حریم ها رو حفظ کنم. اگه کاری از دستم بربیاد دریغ نمی کنم ولی خب انتظاری هم از کسی ندارم که بخواد برام جبران کنه. چقدر حرف میزنم ها

اتفاقن کار درستی کردی...باهات ۱۰۰ در ۱۰۰ موافقم عزیزم...

ستاره دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:08 http://www.twolover.com

من اینجوریشو یادمه
به نانی نان بده از در برانش
محبت کن به یاران زبانی
ولیکن یار جانی را نگه دار
به پایش جان بده تا میتوانی

خوفی یار جونی؟

igdh دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:16

عجب شعر باحالی حالا هی من فکر میکنم ببینم کیا جونین.کار درست کردی برام ها

می می دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:20

تو دوست ناز منییییییییییییییی

آبانه دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:25 http://abaneh.blogfa.com

ولیـکن یـار جـانی را نگهدار ،
به پـایش جـان بده تا می توانی

قلبون ِ تو یار جانی بشوم ممو جانم

عزیزمیییییییییییییییییییی!

نانازی بانو و آقا خرسی دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 12:24 http://www.nabat.blogfa.com

دوست جونی الان کم پیدا می شه. من امیدوارم جونی باشم. هرچند دیگران باید نظر بدن.

یلدا دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 12:34 http://khanoomtala20.blogfa.com/

توکه جونیه خودمی......عقش منی تو..کجایی؟؟دلم برات تنگولیده جون جونی من

همینجام...منتهی کم می تونم بیام خونه هاتون

دزی دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 13:23

چقدر راست بووود
حالا ما کدومشیم

تو جون جونی هستی...

خورشید و جمشید دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 13:35

ای جانم

اناکارنینا دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 23:57 http://anacarnina.blogsky.com

به نانی نان بده از در برانش
محبت کن به یاران ِ زبانی
ولیکن یار ِ جانی را نگه دار
به راهش جان بده تا میتوانی

گیتی سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 09:59

آخ که یاد اون مشاعره ها بخیر...
پنجشنبه رو عشقههههههههههههههههه

قربونت برم دوستمممممممممممممم

بانو سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 14:19 http://mymindowl.persianblog.ir

مشاعره که خیلی سخته... من فقط بلدم بگم الا یا ایهی ساغی...
بعد می بازم...

از دست توووووووووووو!چقدر دلم برای وبلاگت تنگولیده...ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا!

رونالی چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 16:09

رمزمو چرا خصوصی نکردی
واااااااااااااااااااااااااااااای

شرمنده دوستم...رمزتو سریع عوض کن...

آبانه چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 17:55 http://abaneh.blogfa.com

واااای ممو مردم از خنده ...
...بوق!!...حالا چی بود این بوق؟
ممو الان از خنده ماهیچه دیافراگمم دیس ایبل میشه
الهی.. عزیزم

جدی؟ آ قربونش...

بانو چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 18:34 http://mymindowl.persianblog.ir

وایییییییی چقدر خندیدم....
این کلمه ... فکر کردم فقط خودمون می گیم...

نه بابا! مام بلتیم!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.