عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

Pride &Prejudice

مگه می شه حرفی از فیلم بشه و من اسم غرور و تعصب رو نیارم؟نه!امکان نداره! اساسا" از فیلمهای کلایسک که برگرفته از رمانهای نویسنده هایی مثل جین آستن ،برونته ها،توماسهاردی ،چارلز دیکنز و سر آرتور کانن دایل(نویسنده سری کتابهای شرلوک هولمز)باشه خوشم می آد...

جین آستن رو خیلی دوست دارم...

این فیلم ساخته جو رایت در سال 2005 ه.نقش مستر دارسی رو ماتیو مک فادین خوشتیپ ایفا کرده و نقش الیزابت به کیرا نایتلی انگلیسی الاصل رسیده...می دونین که کیرا نایتلی بازیگر تواناییه و جذابیت خاصی تو چهره ش داره!مایتو مک فادین هم اینقدر این شخصیت مستر دارسی رو خوب جا انداخته تو فیلم که آدم حس می کنه داره کتابشو می خونه...

البته قبلا" این رمان رو تو دهه 70 هالی وود فیلم کردن و لارنس الیویه نقش مستر دارسی بازی کرده که اونم در نوع خودش بینظیره!

داستان فیلم از خونواده بنت که 5 تا دختر داشته شروع می شه...اونا خونواده متوسطین که مادر خونواده اصرار داره هر چی زودتر دخترا رو شوهر بده...در این بین الیزابت،دختر مغرور و سرکشیه و زیاد اهل جلب توجه کردن نیست تا اینکه دو تا جوون درست و حسابی و ثروتمند به عمارت بزرگ و اشرافی که در همسایگی اونا قرار داره نقل مکان می کنن...

این فیلم پر از صحنه های زیبای طبیعت و مجلسای رقص والسه...توصیه می کنم اگه فیلم کلاسیک دوست دارید ،حتما" اینو ببینید...فیلمش یه جور اعتماد به نفس خاص به بیننده می ده...عاشق شخصیت مغرور مستر دارسی می شین!قول می دم!

پینوشت: ای خاک!!چند روز پیشا اومدم سی دی دومشو بزارم تو دستگاه ببینم که دیدم شکسته!یکی بگه من از کجا اینو دانلودش کنم آخه؟اینقذه دلم شکست...اصل، همون سی دی دومش بود! با بدبختی اوریجینالشو گیر آورده بودم...