عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

هول ناخودآگاه

به سیاست خدا اعتقاد دارین؟اینکه خدا سیاست مخصوص به خودش داره و جایی که صلاح بدونه،پیاده ش می کنه نه اون موقعی که ما ازش می خوایم!من اسمشو نمی زارم حکمت!می زارم سیاست!

مثلا" یه زمانی تو خیلی دوس داری یه کاری رو انجام بدی و یا جایی بری و عضو شی اما هرچی خودتو به در و دیوار می کوبی آسمون ریسمون به هم می بافی،هیچ دری برات باز نمی شه...و روی همه شون یه قفل بزرگ آهنی زدن!

اما زمانی که خودت حواست نیست و بی خیال آرزوی کوچیکت شدی،می بینی خیلی اتفاقی،یه در بزرگ از یه کانالی که برات غیرممکن بوده، باز می شه و تازه از اون چیزی که تصورشو می کردی،جلوتر می ری...

یعنی وقتی اون در باز می شه ناخودآگاه یکی هولت می ده تو!قدم اولو که بر می داری،قدمهای دیگه خود به خود پیش می آد و هی اتفاقات خاص دست به دست هم می دن و تو رو سلسله وار به جلو می رونن بدون اینکه حتی خودت بخوای و یا این پیشرفت تو موقعیتهای خاص ممکن باشه!

مثل این می مونه که ته یه چاه سیاه وسط یه جای بی اب و علف و دور افتاده باشی و هیچ امید نجات و فریادرسی هم نباشه...اما یه دفعه یه یه آدم کت و شلوار پوشیده کراوات زده بیا بالا سر چاه و تو رو از توش بیرون بکشه و بهت بگه داشتم ازین جا رد می شدم و یه هو ماشینم تو همین بیابون خراب شد!!

تو اوج بالا رفتن از کوه،روی ناهمواریها و سنگهای سخت،زمانی که دیگه نای راه رفتن نداری و بی خیال کوهنوردی شدی،راهها برات هموار و صاف بشه...و حتی دیگه سربالایی نباشه و بشه یه جاده صاف و ممتد...و تویی که یه ساعت پیش داشتی جون می کندی تا بالا بری،در عرض چند دقیقه،می رسی نوک نوک قله!

شاید خیلی هاتون تجربه ش کرده باشین!و ایضا" من هم...

انگاری یه چیزایی یه موقعهای خاصی دارن و به وقتش اتفاق می افتن و تو هر چی گیس خودتو بکنی،بهشون نمی رسی!چون وقتشو ما نمی دونیم!فقط خدا می دونه...

می خوام بگم تو هر جایی که بخوای،خدا کانال زده!تو هر سختی ای که برات پیش می آد،دست خدا رو شونه هاته...فراموشت نکرده!همون موقعها داره یه کارایی می کنه که تو رو از تو سختی در بیاره!منتهی شاید طول بکشه...شایدم خیلی زود این اتفاق بیفته!

تو هر راهی که داری می ری،خدا برات یا بازدارنده گذاشته(و به قول معروف چاه کنده!) یا هول دهنده!فقط آدم باید چشماشو باز کنه و به نشونه ها دقت کنه...ارزش هر راهی هم به مقصد و مقصودشه...

اینارو من از روی تجربه شخصی گفتم و چیزیه که به عینه تو زندگی خودم دیدم...قضاوتشو می سپرم به خودتون!

پینوشت:خلاصه دیگه از ما گفتن بود!حواستون باشه که وقتی از کسی پس گردنی خوردین،حٌکما" یه نشونه ست!دلیل داشته خوووووووووو!

نظرات 24 + ارسال نظر
نانازی بانو و آقا خرسی سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 10:52 http://www.nabat.blogfa.com

پس خدا هی برامون سیاست اجرا می کرد و ما نمی فهمیدیم.

پریسا ادیسه سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 11:21 http://www.parisaodiseh.persianblog.ir

بنده شدیدا اعتقاد دارم به این موضووع. شدید ها

بهاره سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 11:21 http://rouzmaregiha.blogsky.com

دقیقا همینجوره که میگی... درست وقتی خواسته های رو فراموش میکنی و شایدم دیگه اصلا اصلا نخواهیشون... همه شون محقق می شند و آدم میمونه حیرون این وسط که آخه من به تو چی بگم آخدا با این کارهات؟!

بلوط سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 11:29

چقدر قشنگ نوشتی ممو جونم. دقیقا منم تجربه کردم... واقعا اگه خدا بخواد کاری درست بشه مثل معجزه همه چی راست و ریس میشه . بدون اینکه اصلابفهمیم چطور شد... ولی برعکس اگه خدا نخواد کاری بشه هرچی خودمونو بکشیم نمیشه که نمیشه!
ولی منم معتقدم که خدا خودش صلاح بنده هاشو بهتر میدونه.... اگه ما چیزی خواستیم و اون نداده حتما مصلحت نبوده...وگرنه خدا که با بنده هاش دشمنی نداره

می می سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 11:31

سلااااااااااااااااام عزیزم
پس گردنیه آره؟؟؟ این خدا ول کن ما نبود یه مدت هی میزد و هیزد تو کله من بیچاره ولی خداییش از اون تجربه های بالاتر واسه من خبری نبود ها فکر کنم زمان بیشتری نیاز باشه

الهییییییییییییییییی!

سرور سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 11:47

ای مموی عزیز همه اینها را قبول دارم چون درعمل برای خودم هم اتفاق افتاده و با پوست و خون و گوشت و استخوان درک کردم به همین دلیل هم همیشه میگم دعا کردن و التماس خدار ا کردن فقط برای آرامش دل خودمونه وگرنه اون هروقت دلش خواست هر کارکه دلش خواست میکنه و خوب هم درمیاد اما یک سوال همیشه برام بی جواب مونده
چرا پس گردنی ها و چاه ها همیشه بیشتر از رسیدن هاوگشایش ها است؟

والا منم نمی دونم! شاید بازم سیاستشه...

هلیا سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 11:50

چی بگم والا دارم فکر میکنم فعلا چیزی نیافتم

محمد سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 12:12

برگ از درخت خسته می شه
پاییز همش بهونست

خانم خانما سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 12:31

آقا ما سیاست نمیخوایم زوره مگه؟؟؟

اوهوم زور بید!

گیتی سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 12:50

از اون لااااحححااااظظظظ؟؟؟؟
خوف بچه که زدن نداره... ماچمون می کرد ما ام راضی می شدیم خوب

خوب دیگه زندگی خودشه نمی خواد ماچ کنه!!

ونوسی سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 13:12

آره راست میگی تا خدا نخواد برگ از درخت نمی افته

بانو سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 13:25

دقیقا درست گفتی...

برات تو چت گذاشتماااااااااااا

چی رو؟؟

غزل سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 13:38

ما که دیگه انقدر افتادیم تو چاه فکر کنم دیگه اونو چاه نمیبینیم یک راهی باز میکنم والا
اخه یک ذره نرم تر

فنچ سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 16:04 http://baghe-ma.blogsky.com

سلام بر مموی خودم. خوبی؟ انقده دلم برات تنگ شده بود...
حرفات حکایت این روزها و شبهای منه... از کنکور که موندیم. دنبال کارم که هستیم واموندیم... خیلی این حرفات به دلم نشست...

آخیییییی...بچه م!‌درست می شه عروس خانوم...

سانی سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 17:03 http://khatesevom.blogsky.com/

وای ممو انگار این پست امرزتو واسه من نوشتی و حال و روز من(دارم نوشابه باز میکنم واسه خودم)
امیدوارم فواید سیاست خدا رو اینبار هرچه زودتر ببینم

آزاده حقیقت پناه چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 00:13 http://azipanah.blogfa.com

سلام. مطالب این پستتون خیلی دلنشین بود. من هم در زندگیم از این معجزه های انکار ناپذیر الهی زیاد دیدم. شکی نیست که همیشه دست خدا همراه آدمه

افسون شده چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 09:28

آره ممو جان من کاملا به این قضیه اعتقاد دارم چرا که خود من نمونه بارز همین مسئله هستم. انتظار موقعیتی رو می کشیدم و الان جایی هستم که بهش فکر هم نکرده بودم. اما می بینم واقعا شرایط خیلی بهتر از اونیه که می تونستم انتظار بکشم
واقعا خدا رو شکر می کنم خودش راهو برای رسیدن به هدفمون بهمون نشون می ده

آلما چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 13:20

من هم قبول دارم و هم تجربش کردم دوستم

piy.ir چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 16:35 http://piy.ir

سامانه ثبت دامنه رایگان بدون هیچ گونه تبلیغات
دامنه شما حاضر است
شما می توانید بجای آدرس های طولانی آدرسی مانند yourname.piy.ir داشته باشید. فرصت های طلایی را از دست ندهید و عجله کنید.
در ضمن به ترکیب و چیدمان یکی درمیان آدرس دامنه دقت کنید و لذت ببرید.
منتظر شما هستیم
خدانگهدار

بانو چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 22:15

فکر کنم همه قبول دارند به غیر از کسایی که باید قبول داشته باشند...
چرا این گزینه تماس نداری... می خوام یه چیزی خصوصی بگم بیاد برات تو صندوق پستیت..

دارم دوستم!‌برو رو اسم ممو کلیک کن پایین نوشتم!می ره رو صندوق پستی م...

جودی آبوت پنج‌شنبه 8 مهر 1389 ساعت 10:31 http://sudi-s.blogsky.com

افسون شده پنج‌شنبه 8 مهر 1389 ساعت 11:02

وااااااااای من عاشق آهنگ پرشین لاوشم مخصوصا کلیپش

ساراسارا جمعه 9 مهر 1389 ساعت 01:50 http://www.majarahayeman.blogfa.com/

تا حدودی قبول دارم چون دعاهل همیشه بی جواب نیست و گاهی فوری بر اورده میشه...

ونوسی شنبه 10 مهر 1389 ساعت 11:29

تاییدیه؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.