عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

باغ کتاب-قسمت دوم

خوب خوب!می بینم که همه منتظرن!

2.رمانهای عشقولی-اجتماعی-خارجی معاصر

لیلین پیک:

اول از همه رویای روی تپه رو بهتون معرفی می کنم.اثر لیلن پیک.تاثیرگذار و زیباس.لج و لج بازی خارجکی ندیدن؟خوب...تو این کتاب بخونین دیگه!!

یاغی عشق:این کتاب هم تاثیرگزاره و هم جذاب. تموم حالات روحی و اجزای درونی یک زن رو تشریح کرده.خوندنش رو به خانومای متاهل و غیر متاهل توصیه می کنم.

دخترمریلین:این کتاب نوشته خانم پمبرلتون نویسنده آمریکاییه که خیلی شبیه پرنده خارزاره.به زندگی دختری زیبا می پردازه که فرزند گمنام و پنهان مریلین مونرو هنرپیشه هالی وود و جان اف کندیه که عاشق کشیش زیبایی می شه که ممنوع الازدواجه!

.ترجمه ش عالی بود. حتمن بخونینش.


ناشر این رمانها هم انتشارات لیوسا و درسا ست.

۳.رمانهای خاص قرن 19 و 20.

ویرجینیا وولف:

خیلی ها کتاباش رو دوس ندارن.اما این خانوم یکی از طلایه داران سبک استریم آف کانشسنس (stream of conciusness) یا جریان سیال ذهن،قرن 19 و 20 ه.تو این نوع نوشتن داستان بیشتر تو ذهن راوی و قهرمان داستان می گذره.و راوی با خودش فکر می کنه و حرف می زنه و به اصطلاح مانالوگ داره.

به سوی فانوس دریایی:یکی از بهترینهای ویرجینیا وولفه و آخرش به این حقیقت ختم می شه که همیشه اون چیزی که تو ذهنت می سازی با واقعیت خیلی تفاوت داره.

ویرجینیا وولف یه جمله معروف داره که می گه:زندگی بدون استرس و سختی اصلا" زندگی نیست...

واسه ادامه ش برین رو بقیه ش



۴.رمانهای اوریجینال-کلاسیک-رمانس

از همین الان بگم که این ژانر فیوٍرٍت منه...من عاشق زنهای قصه های کلاسیک با موهای فرخورده و لباسای بلند و ضیافت و مجلسهای بال و رقصم...و به اوریجینال این رمانا بیشتر علاقه دارم تا ترجمه ش!

جین آستن:

اٍما:داستان دختری زیبا و ثروتمنده که به مچ میکینگ(match-making) علاقه داره.یعنی اینو به اون می رسونه...اونو به این می رسونه...وآخرش خودش اسیر می شه...شخصیت مرد این رمان خیلی قوی و جذابه...به دخمل خانومایی که یه جورایی از فضای کلاسیک ویکتورین ایج (Victorian Age) خوششون می آد،توصیه می کنم بخوننش...یه جورایی بسیار زنونه و شیرینه...

غرور و تعصب:جذابترین و بهترین کار جین آستنه که البته فیلمش مث فیلم اما موجوده...من یکی که عاشخ شخصیت مستر دارسی تو این رمانم...یه جوری جذاب و مغرور و شیکه... و در عین حال دوس داشتنی...

توصیه می کنم هم فیلمشو ببینین هم کتابشو بخونین...

حالا می ریم سر وقت خواهرای برونته:

برونته ها ۳ تا خواهر بودن که طفلکیا خیلی زود به خاطر بیماری سل و یه بیماری دیگه ای که یادم نمی آد،جوونمرگ شدن.هرکدومشون یکی دو رمان خیلی معروف دارن.شاید اگه بیشتر زنده می موندن،بیشتر شاهکار ادبی خلق می کردن.

جین ایر:یکی از شاهکارهای ادبی قرن 19 نوشته شارلوت برونته ست.اون موقه ها که تینیجر بودم،کشته مرده شخصیت مستر روچستر بودم...یه مرد جاافتاده بلامرده و جذاب و سرکار گذار!یه چیزی شبیه رت باتلر "بر باد رفته".100 تا ورژن فیلم  هم از روش ساختن.اما هیچ کدوم کتاب اوریجینالش نمی شه.توصیه می کنم اگه زنونه پسندین ،این رو بخونین.

بلندیهای بادگیر(عشق هرگز نمی میرد):این هم یکی از شاهکارهای قرن 19 نوشته امیلی برونته س.کاترین دختری زیباس که گرفتار عشقی سخت می شه،عشقی که خودش هم از وجودش خبر نداشته.عشق به هیت کلیف،پسر سر راهی که یه روز سرد پدرش اونو زیر پالتوش به خونه می آره...من ترجمه ش رو خوندم.عالی بود.به پیر و جوون توصیه می کنم بخونینش.فیلم و سریالش هم هس که ژولیت بینوشه به زیبایی هر چی تموم، نقش کاترین رو بازی می کنه...

داریا لیویه:

شاهزاده خانم محکوم:این رمان یه داستان روسی نوشته نویسنده روس خانم داریا الیویه س.من خیلی قبلترها داستانهای چخوف و دائیوفسکی رو می خوندم.اما تو حوصله اینجا نمی گنجه که از همه شون براتون بگم.فقط بگم که این رمان داستان یه دختر فرانسوی به نام پولینه که خیاطه و با یه مرد اشراف زاده زیبای روسی دوس می شه.بعدها طی انقلاب دکابریستهای روسیه،سختیهای زیادی می کشن...دیگه بقیه شو خودتون بخونید...خوندنش رو به دخملایی که رمانای روسی و عشقی دوس دارن،خیلی توصیه می کنم.

حالا می ریم سراغ آقایون نویسنده:

تامس هاردی:یکی از بهترین نویسنده های مذکر قرن 19 ه.

تس:شاهکار تامس هاردی،همین کتابه.خود تامس هاردی در مورد این کتاب گفته:"تمام استعدادم رو در این کتاب ریخته ام."احساسات زنونه و مناظر طبیعی اونقدر خوب به تصویر کشیده شده که آدم رو به وجد می آره...تس یک دختر زیبای روستاییه که ناخواسته گرفتار اتفاقات تلخ اطرافش می شه.پایانش زیاد خوب نیس!اما می تونم بگم اونقدر زیباس که می شه از پایانش صرفنظر کرد و راضی کتاب رو بست و تموم کرد.به همه توصیه می کنم بخوننش.این کتاب الان تو نمایشگاه موجوده.من هم ترجمه شو خوندم هم اوریجینالشو.

به دور از مردمان پر خشم و هیاهو:این هم داستان خیلی خوشگلیه.بتشبا یه دختر مغرور و ثروتمنده که خواهون زیاد داره و همه رم سر کار می زاره به سلامتی! اما گابریل که یه گوسفند چرونه خیلی پرروئه و ولش نمی کنه...خودتون برین بقیه شو بخونین خوب!خیلی ناز و زنونه س!آخرش خیلی خوب تموم می شه...البته رمان اوریجینالش خیل بهتر از فیلم و ترجمه شه.

امیل زولا:

پولین:یکی از شاهکارهای امیل زولاس.روانکاوی عشقی و احساسی و جسمی یه زن فرانسویه.امیل زولا تلخ می نویسه اما این یکی،تحمل عاشقی رو نشون می ده که معشوق رو داره اما دستش بهش نمی رسه...خانوم بهاره رهنما هم به این کتاب امتیاز بالایی داده...()دیگه ببینین چه شود!!توصیه می کنم به عنوان یه شاهکار ادبی بخونینش...

اونوره دوبالزاک:

دختر چشم طلایی:این داستان نسبت به رمانای دیگه بالزاک نویسنده فرانسوی،کوتاهتر و بی حاشیه تره.زیر 20 سال که بودم،خوندنش خیلی روم تاثیر گذاشت.ترجمه ش هست و خوندنش خالی از لطف نیست.آخرش یه ساسپنشن قشنگ داره و از صدای دریا تصویر جالب و ترسناکی ساخته...باید بخونینش تا متوجه شین،من چی می گم...خوندنش رو به فرانسوی دوستان توصیه می کنم...می تونین دانلودش هم بکنین البته به زبان انگلیسی...

زنبق دره:داستان خاص عشق رشد دهنده یه پسر بچه س به یک زن شوهردار.این پسر بچه رشد می کنه و با عشق این زن بزرگ می شه و هرگز...

دیگه نمی گم!برین بخونینش که ارزش فک کردن رو حتمن داره...

اوژنی گرانده:تمی عشقی و تلخ داره.اما یکی از شاهکارهای بالزاکه.نقل هستش که بالزاک این رمان رو از روی زندگی دخترعموی خودش و در واقع برای دختر عموی خودش که روزی عاشقش بود،نوشته.اوژنی زیبایی روستایی داره و نرد عشق رو به پسر عموی خودش می بازه...اما بعدها به خاطر پدر پیر و خسیسش گرفتار سرنوشتی ناخواسته و عشقی نافرجام می شه...

از دیگر اثرهای معروف این نویسنده "بابا گوریو" س که در نهایت دقت و زیبایی کمدی انسانی نوشته شده.اما اینجا نمی آرمش چون زنونه پسند نیس!

هنری وود:

سقوط یک فرشته:بعضیا می گن نوشته خود هنری ووده و بعضیای دیگه می گن نوشته آلن پریس وود ،همسرشه.خلاصه این رمان یکی از بهترین هاس.ایزابل دختر زیبای یک وکیله که با ناآگاهی خودش به اتفاقات اطرافش دامن می زنه و موجب اتفاقات بعدی می شه...اریچبالد، شخصیت مرد داستانه که بسیار رئوف و مهربونه اما آخراش می خوای بترکونیش!!توصیه می کنم از زیر سنگم شده پیداش کنین و بخونینش...روابط احساسی و عشق خیلی زیبا و ساده به تصویر کشیده شده...عکس کتابو نداشتم!به ناچار عکس الن وود و گذاشتم.

الکساندر دوما:

در خاک خفته:این رمان رو نداشتم که از جلدش براتون عکس بندازم و بزارم اینجا.۱۵ سال پیش از دوستم گرفتم و خوندم.داستان یه مثلث عشقیه که به بی رحمی بازی سرنوشت،اشاره می کنه.دخمل خانومای جوون،از دسش ندن...چون پر از صحنه های پر کشش و جذابه و اگر الان تجدید چاپ شده باشه رو هوا بقاپینش!


کتاب نوش 1:اینا سرگل کتابایی بود که هم عکس جلدشون در دسترس بود و هم می تونستم اینجا معرفیشون کنم.

امیدوارم مورد استفاده همه قرار بگیره.

کتاب نوش 2:کامنت دونی رو باز می زارم و به تمام کامنتای این پست که در مورد کتاب باشه، جواب می دم!!بوخودا!!

نظرات 20 + ارسال نظر
غزل چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 09:54 http://www.ghazal777.blogfa.com

ممنونم عزیزمممم بخاطر زحمتی که کشیدی

خواهچ می شه...

سایه چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 09:56 http://didarema.persianblog.ir

میدونی ممو اصلا فکر نمیکردم انقدر شیطون باشی همیشه فکر میکردم خیلی آرومی ولی خیلی شیطون تر از این حرفابودی . خیلی از این روحیه هم جوشیت با همه خوشم اومده

فدات شم خواهر!! تو که اونوری بودی!! نیومدی اینطرفی که من صورت خوشگلتو بهتر ببینم!!اتفاقن امروز بعدازظهر یه پست ویژه براش می زارم...

هلیا چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 10:45

میبینم پست ویژه داری خانمی .از کتابها ممنون یادداشت کردم برم سروقت خریدش البته اخریها رو ترجمه اش بابا من فارسی نشکل دارم چه برسه به زبان انگلیسی

بعلههههههههه! امروز !
همه شون ترجمه هاشون هس هلی جان!

من و هسمری چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 10:52 http://manohasmari.blogfa.com

من وقتی رفتم نمایشگاه فقط پست پائینی رو گذاشته بودی آمدم تشکر کنم بابت راهنمایی های قشنگت که خیلی در خریدن کتاب کمکم کرد دستت درد نکنه توی وبلاگمم ازت تشکر کردم

خوشحالم که مفید بوده برات عزیزم...

نیکا چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 11:04 http://www.man-you-who.blogfa.com/

دستت مرسی بابت معرفی کتابها

خواهش عزیز دلم...همه شو بخر...

بارانه چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 11:05

ممو جان
میدونستی افسون سبز رو تکین بر اساس واقعیت نوشته؟

من دیروز مصاحبه اش رو خوندم.
(((ماجرایی را که برای یکی از بستگانم اتفاق افتاده بود و آن موقع توی ذهنم بود خیلی سریع، یک هفته ای نوشتم؛ شد افسون سبز که اولین رمانم بود)))

آره عزیزم! بر اساس زندگی یکی از فامیلای دور پدریش نوشته!منتهی خودش یه پایان خوب بهش اضافه کرده...

من چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 11:27 http://www.minevisam123.blogfa.com/

خانم شما داری خیلی زحمت می کشی ها. چه جوری این همه لطف رو جبران کنیم ما؟

قابلی نداره عزیزم...

سحربانو چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 11:48 http://samo86.blogsky.com

دوست جونم ممنون از کار خوبت ، استفاده بردم بسیار:)

خواهش می شه عجیجم...

آلما چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 12:17

عالیییییییییییی بود
کلی کتاب هست که باید بخونم
پس پرنده سوخته کو؟ اونم تو مایه های همون بلندیهای بادگیر و اما و غرور و تعصبه

خواهششششششششششش می شه دوس جون!!
آره خانومی...خیلی قشنگه...

آلما چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 12:19

مرسی از این همه زحمتی که کشیدی
چقدر وقت گیر بود

بوس بوس!!

دختر خردادی چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 12:20 http://d-khordad.blogsky.com/

دسسسستتتت درد نکنه بابت معرفی این کتابها
اما کاشکی یه زحمتی هم میکشیدی لینک دانلودشون را پیدا میکردی کنارشون میذاشتی!(دختر خردادی راحت طلب

دیگه اونو سرچ کن جیگر!! :)))

MihanLoad چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 12:40 http://www.mihanload.blogfa.com

سلام . . .
نمیدونم وبم اومدی یا نه ؟!
یحتمل اومدی !
اگه دوست داری لینک کنی منو با نام
ılıllılı دانلود عکس ılıllıılı
لینک کن زود بهم بگو . . .
وبلاگ من یه جور مختص خانوماست و بدرد بخور . . .
منتظرم [گل]

طنین چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 12:58

تاییدیه؟

بعلههههههههههه!

Manijeh Askvyy چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 13:54 http://manijehaskvyy.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول محترم:
همکاران عزیز، شما را به وبلاگ ره روان بابک خرمدین با مقاله جدید دعوت می کنم از نقدهای خوبتان دریغ نورزید با تشکر همکار شما منیژه
http://manijehaskvyy.blogsky.com/

سمیر چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 14:59

دمت گرم دختر. راسش من کلاسیک ها رو خیلی وقته نخوندم. یعنی اخریش همین چند ماه پیش بود که بلندیهای بادگیرو خوندم و اگر اینهمه پول پاش نداده بودم عمرا به صفحه ی دوم میرسیدم. اصلا خوشم نیومد. اما خیلی دوس دارم کتابای امیل زولا رو امتحان کنم.

جدی؟ من که خیلی دوسش داشتم!!

مطبخ رویا چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 23:29 http://liliangol.blogfa.com

سلام دوست عزیزم ...وای چه قدر کتاب خوندید ...ماشاالله

سارینا پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389 ساعت 10:47

سلام خانمی
اگه به خوندن کتابهای چند جلدی علاقه داری توسیه میکنم غرش طوفان دومارو هم بخونب خالی از لطف نیست

اوههههه! اونو خوندم عزیزم! :))) ترجمه ضبیح الله منصوری رو دوس ندارم!
ازین جهت اینجا نیاوردمش که اونقدر زنونه پسند نیس!نوستراداموس دوما رو هم خوندم!

.ساینا!.. جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 22:20

ممنون ممو جان من بیشت رکتابها رو خوندم تس فوق العاده اس!.

کتابهای شلدون محشره امتحان کن!.
کتابهای مری هینگز کلارک هم همینطور امکان نداره اخرش حدس بزنی!.
کتابهای تلافی ارام خریدم
ارام اونجور نبود که دوست داشتم
دو فصلش خوندم دادم هدیه به خالم!.



بیشتر کتابهای زویا پیرزاد تکین حمزه لو مریم ریاحی نازی صفوی می پسندم
اسماعیل فصیح هم همینطور خالم تمام کتابهاش داره!. منم خوندمشون واسه مراسم تشیع جنازه اش خالم امد تهران!.
راستی جلد کتاب مهر و مهتاب من با تو فرق داره ها

ممنون بخاطر معرفی کتاب

دیروز ۸تا کتاب خریدم
یکیشون ارام بود یکیشون تلافی!.

خوب خوب می بینم که حسابی خرید کردی...
تلافی بهتر از آرامه...
کتابهای باربارا کارتلند رو هم بخون! اونام یه جورایی عالین!
نازی صفوی به جز ۲ تا کتاب مگه چیز جدیدی هم چاپ کرده؟

ساناز چهارشنبه 13 مرداد 1389 ساعت 16:18

مرسی عزییییییییییییییییییییییییزم
بعضی هاشو خوندم ولی از امروز میرم تو کار اونای دیگه
خدا به جیبم رحم کنه
واقعا دستت درد نکنه میدونم زحمت داره ولی بازم از این مدل پست ها بذار
هوارتا بووووووووووووووووووس

ترلان سه‌شنبه 23 شهریور 1389 ساعت 19:39 http://www.tarlancafe.persianblog.ir

یه زمان عشق کتاب بودم. هر چی دستم میومد میخوندم. یه سری رو هم که دنبالشون می رفتم و گیر میاوردم و می خودنم! اونم کی؟‌ دوران بی اینترنتی و دور از ایران و محدودیت شدید منابع!
کتابایی که تو این صفحه س تقریباْ اسم همشون رو شنیدم ولی تا اونجایی که یادمه فقط تس رو خوندم و بلندیهای بادگیر که این آخری رو اوریجینالش رو تقریباْ ۱۰ سال پیش خوندم خیلی متوجه نشدم ولی ترجمه اش رو یکی دو سال پیش.... خوب بود ولی عاشقش نشدم. احساس می کنم باید فیلمش رو ببینم تا خوب درک کنم.
رمان تاریخی ((سلطانه)) جاش تو این لیست خالی بود... فوق العاده تاثیر گذار و تکان دهنده س.
و دلچسب ترین و خاطره انگیزترین کتابی که خوندم (البته ربطی به این لیست نداره و ۲۰۰٪ خودت هم خوندیش و هم دیدیش!) فیلمنامه سینما پارادیزو.... یهو یادش افتادم! از مطالبت بسی استفاده کردم.... مرسی!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.