عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

باغ کتاب-قسمت اول

دیدم تعداد کتاب خونا زیاد شدن،گفتم بیام یه سری کتاب بهتون معرفی کنم تا مستفیض شین حسابی.

عنوان این کتابهایی که اینجا می آن،می شه گفت تقریبا" جز بهترینهای ژانر خودشون هستن.حالا ممکنه بعضیا بهتر و بعضیا ضعیفتر باشن.در کنار هر کدومشون،توضیح کوتاهی اومده و حدالامکان توصیه شده.نظرات من سلیقه ایه اما اکثریت کسانی که این رمانها رو خوندن با من هم عقیدن.دیگه نمی دونم!!


۱.ژانر عشقولی-اجتماعی- خاص رمان ایرانی

پی اس عٌلیا:یادم رفت بهترین رمان قبل از ا*نقلاب رو معرفی کنم...

بزرگ علوی:

چشمهایش:این رمان یکی از بهترینهای ژانر خودش هس.بزرگ علوی کتابهای دیگه ای هم به نام گیله مرد و میرزا داره اما این یکی یه شاهکاره...به خانومها و آقایونی که نخوندن،توصیه می کنم که از دسش ندن.چون واقعن به وقت صرف کردن می ارزه.داستان روند پرکششی داره و بزرگ علوی تو این رمان" رو" بازی نکرده!یعنی همه چی رو لو نداده.پشت پرده یه عشق باورنکردنی نهفته...خوب!بسه دیگه!برین بخرین و بخونینش...البته بدون سانسورشو بخونینااااااااااااااااااا!حیفه!

از نویسنده مورد علاقه م تکین حمزه لو شروع می کنم:

افسون سبز:تمی اجتماعی-عشقی داره که کمی بیدار کننده س.اتفاقهای داستان خیلی واقعی هستن و ممکنه برای هر کسی رخ بده.این کتاب یکی از بهترینهای تکین حمزه لوئه و خوندنش رو به دخملای جوونی که قصد ازدواج با موقعیتهای آنچنانی رو دارن،توصیه می کنم.

بعد از او:تمی عشقی داره.داستان در دوران جنگ ایران اتفاق می افته و در مورد زنی زیباس که با تبعات جنگ و علی رغم میلش مجبوره که به زندگیش ادامه بده.نثر نویسنده پرکشش و جذابه.

در پایان شب:تمی اجتماعی-عشقی داره.در مورد زنی ست که بعد از ازدواج،علی رغم وجود مشکلات،2 فرزندش را اداره می کند.نمونه این زن تو دنیای ما زیاده.داستان کاملا" واقعی و بدون اغراقه.با قهرمان داستان شاد می شی و گریه می کنی.خوندن این کتاب رو به خانومای بچه دار واونایی که فرزند از دس رفته دارن،بیشتر توصیه می کنم.

از آن سوی آیینه:تمی اجتماعی داره.در مورد زندگی زنی ه که در حسرت زندگی آزاد داشتن می سوزه و قدر موقعیت خودش رو نمی دونه.خوندن این کتاب رو به خانومهایی که یه کم از زندگی فعلیشون ناراضین و بچه دوس ندارن،توصیه می کنم.

مهرومهتاب:تمی عشقی داره که مربوط به تبعات بعد از جنگ ایران ه.داستان پرکشش و زیباس.روابط درونی و احساسی بین زن و مرد بسیار خوب به تصویر کشیده شده و روابط خونواده ها هم رو به چالش کشیده و موضوع اختلاف طبقاتی هم مطرح شده.خوندن این کتاب رو به دخمل خانومایی که به داستانهای اجتماعی و به تبع اون عشقی علاقه دارن،توصیه می کنم.

دختری در مه:تمی کاملا" اجتماعی داره که با رابطه عشقی در هم آمیخته.کلهم داستانش خیلی متفاوت و خاصه.خوندنش رو به کسایی که اجتماعی پسندن،حتمن توصیه می کنم.

عاشقانه برای پسرم:باز هم تمی عشقی و اجتماعی داره و یه جورایی خاصه!به یکی از معضلهای اجتماعی به نام خونواده شوهر(!) و بچه دار شدن،پرداخته شده.نمی گم چرا خاصه چون موضوع لو می ره!خوندنش رو به دخملای مجرد در حال انتخاب و خانومای بچه دار بیشتر توصیه می کنم.

جدیدترین اثر این نویسنده "از این همه جا" و "نوبت عاشقی" ه که هر دو پر کشش و جذاب هستند.توصیه می کنم نوبت عاشقی رو مث من ندید بخرید!!!

ناشر این رمانها انتشارات شادانه.

سمین شیردل:

تلافی:تمی عشقی و پرکشش داره.یعنی عمرنگ بتونین بزارینش زمین!قول می دم تو شرکت و اتوبوس هم با خودتون ببرینش.خوندنشو به همه اقشار وبلاگنویسا و جامعه توصیه می کنم.

آرام:تمی عشقی و جذاب داره. دوستش داشتم.داستان همین دورو برا اتفاق می افته و ممکنه خیلی ها شخصیت آرام باشن...خوندنش رو به همه توصیه می کنم چون می دونم که به آب میل خیلی از رمان خونهای حرفه ایه!

امشب:تمی اجتماعی-عشقی داره که نمی شه زمینش گذاش!تقریبن در مورد یه کیس خاصه که خوندنشو به خانومای متاهل توصیه می کنم.

ناشر این رمانها،انتشارات پرسمان ه.

رویا مرادی بیرگانی:

دوستت دارم:تمی اجتماعی-عشقی داره.عشقی غلیظه!اما به خوندنش می ارزه.بهترین کار خانم رویا مرادی بیرگانیه.داستان کمی غم انگیز اما قویه.خوندنش رو به دخملای زیر 25 سال توصیه می کنم.

ناشر این رمان،انتشارات البرزه.

مریم/زهرا ریاحی:

همخونه:فک می کنم اکثرا" خونده باشینش!اما لج و لجبازیای زنونه مردونه ترکونده تو این کتاب.اینم نمی شه گذاشته ش زمین.خیلی ها ممکنه با یلدا همزاد پنداری کنن.من واقعا" این داستانو دوس داشتم.به همه متاهلا و غیر متاهلا توصیه می کنم بخوننش.بهترین اثر خانم ریاحیه.

ناشر این رمانها،انتشارات پرسمان ه.


حالا می ریم سروقت خانم زویا پیرزاد که من عاشق نثر روون و بی شیله پیله شم.

چراغها را من خاموش می کنم:تمی اجتماعی و زنانه خیلی خاصی داره.این اثر بهترین کتاب خانم پیرزاده.ندیده بخرینش!گفتم باشم ها!

عادت می کنیم:این هم نثرش کاملا" خاصه و خیلی ها می گن ما نگرفتیم چی به چیه!!اما باید دقیق شی.داستان در مورد زندگی 3 نسل مختلف از زنهای ایرانی ست که ممکنه یکیش خود ما باشیم.خوندن این کتاب رو به پیر و جوون توصیه می کنم.

سه کتاب:پر از داستانهای کوتاه نوشته زویا پیرزاده که داستان لکه ها و طعم گس خرمالو جز بهترینهاش هستن.

نمی دونم زویا پیرزاد چرا دیگه نمی نویسه؟شایدم مجوز چاپ نمی گیره!!

ناشر این رمانها،انتشارات مرکزه.

اعظم طیاری:

به رنگ شب:موضوعی عشقی داره که تو قشر مرفه اتفاق می افته.کمی اغراق شده  اما زیباس.از نظر موضوعی به آرام سیمین شیردل شباهتهایی داره.اما قلمش خیلی شیرینه.

ناشر این رمان،باز هم انتشارات شادانه."دختر آذر" که الان در دست خواندن اینجانب هس،جدیدترین اثر این نویسنده س.

شهره قوی روح:

امن ،آبی، آرام:این داستان نوشته خانم شهره قوی روحه که کاملا" خاصه وبسیار آرامش بخش و بی تنشه...داستان عشق مردیه که اعتقادات خاص داره و زن نمی تونه بفهمتش...خوندنش رو به همه توصیه می کنم.

ناشر این کتاب،انتشارات البرزه.

بهیه پیغمبری:

بخت طوبی:تمی قدیمی-عشقی داره و نوشته بهیه پیغمبری ه.داستان پر کشش و جذابه و فضای ایران قدیم خواننده رو به وجد می آره.خوندنش رو به پیر و جوون توصیه می کنم.

محترم:اثر دیگه ای از همین نویسنده است که تمی قدیمی و عشقی داه.در مورد زنی زیباس که ناخواسته گرفتار ازدواجهای ناموفق و گاه اشتباهی می شه و در آخر عشق رو پیدا می کنه.خوندنش خالی از لطف نیس...من که دوسش داشتم.

عشق و عطش:باز هم از همین نویسنده س.زیباس اما کمی غم انگیز.به جرات می تونم بگم آخرش اصلن معلوم نبود چی می شه!در ضمن با غمهای قهرمان داستان غمگین می شی و با شادیهاش شاد.خوندنش رو به اونایی که آخر داستان براشون زیاد اهمیت نداره و فقط محتوی مهمه،توصیه می کنم.

فتانه حاج سید جوادی:

بامداد خمار:این داستان که معرف حضور همه هس!دیگه من چی بگم؟تجدید چاپ هم شده 100 دفه!به درد دخملایی می خوره که در حال انتخابن!

آی دخملای مجرد فقط بدونین که: شب شراب نیارزد به بامداد خمار(آیکون یه مموی ننه قربان!!)


و در آخر می رسیم به اسماعیل فصیح نویسنده با زکاوت و خوش نثر ایرانی.

دل کور: یکی از شاهکارهای فصیحه.در مورد پسر بزرگ خونواده ای ایرانی-قدیمی ست که در دخونگاه تهران قدیم زندگی می کنن.خوندنش رو به آقایون و خانومها توصیه می کنم بدجور!

داستان جاوید:از همین نویسنده س که بسیار زیبا س و در اعتراض به آدمهایی نوشته شده که پشت سلاح مذهب،هر غلطی دلشون می خواد می کنن!خوندنش رو به آقایون و خانمهای پیر و جوون توصیه می کنم.

ناشر این رمانها هم انتشارات البرزه.

کتاب نوش:تو قسمت بعدی داستانهای خارجی و ترجمه رو معرفی می کنم.فعلا" ایرانیا رو داشته باشین تا چهارشنبه!