عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

ذاتی که با هیچ سنگ پایی سفید نمی شود!

دخترک دیپلمه است و 24 ساله و بی تجربه کاری.حدود یک سال است که به شرکت آمده و منشی مدیرعامل است.اوایل که آمده بود،مودب و فرمانبردار بود...می گفت به من کار بدهید تا انجام دهم!کار من کم است!

یک مدت به او کار دادیم،چون کارهایش چز تلفن جواب دادن و قرار هماهنگ کردن،چیز خاصی نبود و تخصص خاصی نمی خواست.کارهای ما هم که خیلی خیلی زیاد است و خرده کاری و ریزه کاری زیاد دارد!هر طرفش را می گیری،آنطرفش از دستت در می رود!

حالا این روزها،همان دخترک مودب سال 90 شده فتنه خانم سال 91!

آشپزی داریم که برایمان ناهار درست می کند و انصافا" هم دستپختش خوب است!اما اخلاقش مانند همان "مارجی پیر" کارتون "بلفی لیلیبیت" بچگی هاست:فضول،سیخ زن و خاله زنک و خبرچین!البته یادم می آید که آخر سریال کارتونی مارجی پیر آدم شد و به گناهانش اعتراف کرد!اما مارجی پیر ما با اینکه می داند تا 2 ماه دیگر اینجا را ترک می کند،خیال انسان شدن ندارد!

جانم برایتان بگویم که حالا این دخترک شده سیخ زن همه!گویی ذات پلیدش از زیر پوسته ای نازک رفتار خوب قبل بیرون زده و شده همفکر همین آشپز 50 ساله!

تازگیها پا فراتر گذاشته و به گوش کارمند جدیدمان که کمک حال ماست و دختر بی سر و صدا و پرکاری ست،رجز می خواند و می خواهد او را هم مثل خودش کند...البته شنونده باید عاقل باشد!

می خواهم بگویم،ذات آدمها درست نمی شود!ذات به چندسالگی نیست!ذات اگر خراب باشد 24 ساله و 50 ساله ندارد!خراب است...بالاخره روزی خودش را نشان می دهد...نقاب به چهره زدن کار سختی ست و فیلم بازی کردن برای دیگران سختتر!

بالاخره روزی نقابی که به چهره زده اند فرو می ریزد و چهره اصلی پدیدار می شود...

من عقیده دارم که ذات بد با هیچ سنگ پا و روشور و مایع سفید کننده ای سفید نمی شود!چقدر خوب است که آدمها یک رو داشته باشند...هر چه که هستند همان را نشان دهند!

حال ما مانده ایم که این دخترک کم و سن و سال چگونه مانند زنهای بزرگ عروس و داماد دار رفتار می کند و ذهنش پر از افکار منفی و سیخ زدن به این و آن است و از عاقبتش هم نمی ترسد!

نظرات 17 + ارسال نظر
زیبال دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 13:31

والا چی بگم؟تو اداره ما از این خاله زنک فضولا زیادن

تو شرکت ما فقط این دو تان!!

اساطیری دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 13:40

ممو این دختره اخراج نمی شه ؟عجب پررو!

نه بابا! یه رویی داره!!!

مهرناز دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 13:44

این آدمها کاش فکر جواب پس دادن هم باشن

ای کاش!! اما اینجور آدما هیچوقت این فکرا رو نمی کنن مهرناز جون!

مژگان دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 14:06

من همیشه گفتم که ذات ادم ها تغییر نمی کنه .شاید ادم یه اخلاقش کمی فرق بکنه وقوی یا ضعیف تر بشه ولی عمرا اگه ادم تغییر کلی بکنه

دقیقا!! موافقم!بابا اونورم بیا!

زهرا دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 14:21 http://zizififi

ممویی ۲هزار کیلومتر برات نوشتم اما وقتی دکمه ارسال رو زدم ارسال نشد .نوشت کلماتی توش نوشته شده که نباید نوشته میشده...من که هیچی ننوشتم که

الهی بمیرم...تورو خدا ببخشید...

زهرا دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 14:44 http://zizififi

خدا نکنه دوستم.دشمنت بمیره

بوس...بوس...

نفس دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 15:01

شدیدا لااااااااااااااااااییککککککککککخدا نسلشونو منقرض کنه تا دنیای آدما قشنگتر بشه

البته اگه نباشن،دیگه آدم قدر خوبی رو نمی دونه...

شادی دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 18:12

...

[ بدون نام ] دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 18:15

ا گ ه / ر ا ی گ ا ن /کا ر ها تو /ا نجا م م ی د ا د /ا لا ن/ ا ز ن ظ ر ت /خی لی/ ف ر ش ت ه/ ب و د ؟

درست متوجه نشدی عزیزم...

زهرا دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 23:39 http://az-be.persianblog.ir

یاد شعر سیاوش قمیشی افتادم... ای بازگیر گریه نکن ما همه مون مثل همیم صبحا که از خواب پا میشین نقاب به صورت می زنیم...

الان همه همین شدن!

فلفل خانم سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 17:45 http://fellfooli.persianblog.ir

دقیقا؛ من هم به همین اعتقاد دارم که آدم باید ذاتش خوب باشه! بعضیا ذاتشون حتی از همون کودکی مشخصه چه جوریه!

tecton چهارشنبه 19 مهر 1391 ساعت 15:30 http://S-parlos.blogsky.com

ممو این جشنواره کاره توئه؟؟:))تو منو دعوت کردی؟

نه قربونت برم...اینترنتیه...عزیزم...منم دعوت کردن...بهم لینک دادن...

بانو پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 00:57 http://heartplays.persianblog.ir/

کاملا باهات موافقم...
بهتر و بیشتر با سریال های ترکی ارتباط برقرار می کنیم... شاید به همون دلیل که فرهنگ ها تقریبا شبیه همن...
کلاه پهلوی هم حیف که ندیدم... اما دوست دارم که ببینم...

جمعه ها ساعت 10 شب شبکه یک عزیزم...

کیانادخترشهریوری پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 01:13

ممو مظراتت برای همه نوشته ها بازه؟گاهی نمیتونم کامنتیگ رو پیداش کنم!!

خانومی کامنتینگ بالا بسته ست...می تونی همینجا کامنت بزاری...

اخمو پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 10:22 http://WWW.AKHMOO.BLOGSKY.COM

خدا نصیب نکنه. من هم از این همکارها (چه عرض کنم، خودشو رییس همه حس میکرد) داشتم. محل کارم رو عوض کردم از همه این فتنه ها راحت شدم خدا رو کرور بار شکر.البته دلیل عوض کردن کارم اون نبود.

چی بگم والا...همه جا هستن متاسفانه!

دخی ۲۰ ساله پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 23:44

وای همه میگن من هنوز کلاه رو ندیدم.
من خودم سریالای ترکی رو خیلی دوست دارم ممو. ولی از وقتی نیم اومده وقت نمیکنم. اینقدرر دوست دارم عشق و جزا رو داشتم سیدیش رو میدیدم.

خیلی قشنگه...ببین...

منیژه شنبه 22 مهر 1391 ساعت 12:39 http://nasimayeman.persianblog.ir

ذات آدمها درست نمی شود!ذات به چندسالگی نیست!ذات اگر خراب باشد 24 ساله و 50 ساله ندارد!خراب است...بالاخره روزی خودش را نشان می دهد...نقاب به چهره زدن کار سختی ست و فیلم بازی کردن برای دیگران سختتر!
با این حرفت کاملاً موافقم ممو جونم...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.