عطــــــــــــربرنــــــــــــج
عطــــــــــــربرنــــــــــــج

عطــــــــــــربرنــــــــــــج

Guess Who!

خوب...این دفعه خیلی جدی و فیس تو فیس می خوام باهاتون حرف بزنم...بی شوخی و بی حجاب(!!)

می دونین فلسفه ولنتاین و لاو بترکونی و روز 14 فوریه از کجا آب می خوره؟تاریخچه شو می دونین؟رسم و رسومای قدیمیشو می دونین؟می دونین اون موقه ها دختر پسرا چی کار می کردن تا بتونن ولنتاین واقعیشونو پیدا کنن؟می دونین که سینت ولنتاین(قدیس) نام یک کشیش کاتولیک بوده که 269 سال بعد از  میلاد مسیح در رم زندگی می کرده؟می دونستین؟پس برای اونایی که نمی دونستن می گم که چه اتفاقی افتاد که 14 فوریه هر سال شد روز عشاق و ولنتاین!

سینت ولنتاین:

افسانه های زیادی در این باره وجود داره....اما از همه مهمتر و به واقیت نزدیکترش اینه:

سینت ولنتاین نام یک کشیش یا قدیس رمی بوده که در زمان کلادیوس دوم(امپراتور رم) در رم زندگی می کرده.کلادیوس فردی بی دین بوده و ولنتاین می خواسته اون رو به مسیحیت دعوت کنه که علی رغم تلاشهای فراوان ولنتاین، کلادیوس نمی پذیره و همچنان بر دین خودش باقی می مونه.در زمان کلادیوس دوم جنگ بین رم و یونان همیشه مرسوم بود و کلادیوس نمی زاشت که مردهای جوان رمی ازدواج کنن! چون معتقد بود که ازدواج مانع ساخته شدن سربازان برای جنگ می شه.به همین دلیل،ازدواج رو ممنوع کرده بود!سینت ولنتاین تنها کشیش با جراتی بوده که پنهانی دختر پسرای عاشق رمی رو عقد می کرده.وقتی کلادیوس می فهمه دستور می ده که اول بفرستنش زندان و بعد سر از تن ولنتاین جدا کنن!تو زندان،ولنتاین دختر هم سلولی ش رو شفا می ده! (دختره کور بوده و بعد بینا می شه)

برین رو ادامه مطلب

روز اعدام ولنتاین،درست روز 14 فوریه بوده...ولنتاین قبل از مرگش نامه ای به عشقش که همون دختر هم سلولیش بوده (همونی که شفا گرفته بوده)،می نویسه و بالاش می نویسه:

"From your Valentine." و بعد اعدام می شه...

رسم و رسوماتی که قدیم ندیما ملت شب ولنتاین انجا می دادن:

تو عهد شاه وزوزک!!دخترای انگلیسی یه شاخه گل سرخ رو بر می داشتن و پرپر می کردن و هر کدوم از گلبرگها رو همراه با اسم پسری که فکر می کردن،دوسشون داره محکم به پیشونیشون می کوبیدن!اگه گلبرگه می ترکید همون پسری که اسمشو برده بودن،ولنتاینشون بود!

یه رسم دیگه ای هم بود که دخترای جوون صبح زود خروس خون از خواب بیدار می شدن و از سوراخ کلید بیرون خونه رو دید می زدن،اولین مرد جوونی که رد می شد،یقه شو می گرفتن و بنا به رسمی می شد ولنتاینشون!

اما جدیدترین رسمی که روز ولنتاین یا قبل ولنتاین به جا آورده می شه و هیجان انگیزه!! اینه که هر پسری یا دختری که عاشق کسی باشه یه کارت بی نام و نشون بر میداره و توش این جمله معروف رو می نویسه: Guess Who! و بعد بی آدرس برای طرفش پست می کنه،اگه معشوق بفهمه که چه کسی اون رو براش پست کرده و بهش زنگ بزنه،ولنتاین واقعیه و معلوم می شه عشقشون همیشگیه!

یه چی دیگه!!این کار رو شخصیت اصلی رمان "به دور از مردمان پر خشم و هیاهو" اثر توماس هاردی،که دختر زیبایی به نام بتشبا بود ،از روی شوخی و خنده با مرد جوون و زیبای و ثروتمند و مغرور مزرعه بغلی کرد و به یک دوئل خطرناک ختم شد...!

وًلٍن نوشت:می گما! همچین بدم نیستا...حالی می ده سر کار گذاشتن این مدلی ها!

رای نوشت:اصلا؛ راضی به زحمتتون نیستم! نه تو رو خدا!یه وقت تو این لینکی که گذاشتم به من رای ندین ها!‌نهههههههه!زحمتتون می شه...!خداییش چه گیس و گیس کشی شده!اون یکی وبلاگمو نمی دونم کی پیداش کرده و بهش رای داده!!!بچه ۲ تا قلب درشت جاییزه گرفته!چشام گرد شد وقتی اسمشو تو لیست دیدم! به لینک قدیمیه رای بدین!اگه هنوز ندادین!یعنی این:http://atr.blogsky.com/

(جشنواره وب برتر نسوانی!!!)

نظرات 30 + ارسال نظر
نازلی دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 09:02

سلام عزیزم
خوبی؟ من یه چند وقتی گرفتار بودم بهت سر نزدم ببخشید.
مرسی که اطلاعات جالبی داده بودی ولنتاینت هم مبارک .
به من هم اگه رسیدی سر بزن.
میبوسمت عزیزم

چشم عزیزم...حتمن!

نازلی دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 09:04 http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام عزیزم
خوبی؟ من یه چند وقتی گرفتار بودم بهت سر نزدم ببخشید.
مرسی که اطلاعات جالبی داده بودی ولنتاینت هم مبارک .
به من هم اگه رسیدی سر بزن.
میبوسمت عزیزم

بهاره دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 09:06 http://rouzmaregiha.blogsky.com

یاد آناهید افتادم دوستم که روز ولنتاین اومد تو دفتر و دید یک سبد گل گنده براش اومده بعدش دیگه به زمین و زمان شک داشت که یعنی کی ممکنه براش گل فرستاده باشه
با اینکه جریانش رو می دونستم ولی بازم خوندش برام جالب بود... مرسی دوستم

آره حسابی سر کارش گذاشته بودن! داشت خودشو می کشت که بفهمه کیه! آخرشم مخش نکشید!آذی براش فرستاده بود دیگه؟

غزل دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 10:33

با تشکرررررر

بازیگوش دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 10:53 http://bazigooshi7.persianblog.ir

ممنون از اطلاعاتت خانومی واقعا عالی بود و من اصلا خبر نداشتمم

چه خوبه بدونیم برا چی جشن میگیریم

بانو دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 11:05

این آخری خیلی هیجان انگیز تره...
دسته گل بدون نام و نشون...

خورشید و جمشید دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 12:52

چه جالب بید دوست جونی
امشب منتظرتون هستیم به سلامتی دیگه
بد قول نشی منتظر هستیم
روزت مبارک دوست جونی

ولن تو هم مبارک عزیزم...!

یلدا دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 14:13 http://khanoomtala20.blogfa.com/

همینجا بودم بخدا..زیر پای شما..ته همه لینکات..حالا لاغر شدم اومدم بالا..سبک شدم والا.
رای دادمت دوستی

مرسی عزیز دلم...

من و هسملی دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 14:26 http://manohasmali.blogfa.com

ولنتاین مبارک

ممنونم عزیزم...

[ بدون نام ] دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 14:32

Guess Who!

همینو کم داشتم! یکی بیاد اینو واسه من بنویسه!
ایتالیا شهر بولون؟؟

افسون شده دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 14:45

آورین آورین
ولنتاینت مبارک

نهال تنهایی دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 15:32 http://www.rainbow7.persianblog.ir

سلام خانمی یه سری به فقیر فقرا بزن.من خودم بهت رای دادم اساسی.این داستان ولنتاین رو میدونستم همیشه سر کلاسام به درس تاریخ های مهم امریکا که میرسیدیم این داستانو میگفتم ولی همیشه فکر میکردم دختری که ولنتاین عاشقش شد دختر زندانبانش بوده

چشم عزیزم....چشم...

ساینا!. دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 15:39


والنتاین مبارک عزیزممممممممممم

ممنونم خانومی...

مالزی نشین دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 21:15 http://mn64.persianblog.ir

من برم یه کارت واسه خودم بفرستم! یه نوشابه هم برا خودم باز کنم بذارم تووش!
در ضمن باشه! چون اصرار میکنی بهت رای نداده بودم! (اینجا شکلک دماغ پینوکیو نداره؟!)

ای جان...دستت درد نکنه...می تو...

حنا دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 21:27 http://manoookhodam.blogfa.com/

ولی ای کاش ما هم روز مهر خودمونو جشن میگرفتیم ما که نه مسیحی هستیم نه رومی
وب قشنگی داری ممو جان چند وقتی هس وبتو میخونم
مخصوصن از معرفی فیلم هات خیلی خوشم اومده
دست گلت درد نکنه

قربونت برم خانومی...قابلی نداره!

banooye fanoos be dast سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 00:41

mamnoon azizam , lotf dari . man ham be to ray dadam , enshala ke emsal ham rotbe biari

ممنونم عزیزم....ایشالا تو هم مثل پارسال رتبه بیاری...

آبانه سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 11:09 http://abaneh.blogfa.com/

دختر خوب حواست کجا بود آخه حالا رفتی به دکتر نشون بدی خدایی نکرده چیزی نشده باشه؟

بانو سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 12:03

ای بابا چی شدی؟؟؟؟؟...
چرا مواظب نبودی....

ایشالله زود خوب بشی.

خانم خانما سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 13:23

ای جونم شصتت چی شد ممو؟
ناااااااااااازی

من و هسملی سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 13:36 http://manohasmali.blogfa.com

آخه ممو انقوشت درد گرفته! نازی نازی! الان با این نازی نازی گفتنای من خوب میشه!

رونالی سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 23:03 http://www.haftenevis.blogfa.com

دستت اوخ شده؟
الهی زودی خوب شی عسل

بوس

دناتا سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 23:30 http://donata.persianblog.ir/

اینجا تاییدیه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 08:35

ممو جون وبلاگم قاتی کرده. نمی تونم تو صفحه مدیریتش برم. چی کار کنم؟ همه بلاگ اسکای ها اینجورین؟

اسمتو بزار!درست می شه...

طنین چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 09:09

سلام عزیز دل بابا چطوری؟ دستت بهتره جیگرم؟
ببین نمی دونم اس ام اسم بهت رسید یا نه ؟

رسید

روشن چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 09:23

بی اسمه من بودم. حواسم نبود. کمکم کن

من با این دستم...شاید ویروسی شده یا هک شدی...ایمیل بزن به بلاگ اسکای...

بازیگوش چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 09:28 http://bazigooshi7.persianblog.ir

ای بابا دختررررر چی کردی با خودت
خب ما که میتونیم حالت رو بپرسی خانومی ایشالا زودی خوب خواننده روشن شی

گیتی چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 12:57

هی داشتم می گشتم ببینم با قالب جدیدت کدوم یکی از آیکونهای پائین پستت مربوط به کامنته...نگو اصلا پست آخرت کامنت دونیش بسته است
امیدوارم زودی زودی دستت خوب شه...

دزی چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 13:04

ولن با تاخیر مبارک
امیدوارم زود دستت خوف بشه

بهاره چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 13:40

ای بابا
حالا الان چطوره دستت؟
دخملم مواظبت باش از خودت آخه

بهتره!

میثمک چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 14:11 http://meesmak.blogfa.com

برای شفای همه انگشتهای اسلام صلوات!!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.